Doorzettingsvermogen is eigen aan deze hobby... je kan niet verwachten dat je na 5 accuutjes 3D kan vliegen. Eerst leren stappen vooraleer je leert lopen geldt ook hier meer dan ooit.
Natuurlijk lijkt het in die spectaculaire viediofilmpjes op youtube makkelijk. Men staat er blijkbaar niet bij stil dat dit jaren ervaring vraagt (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
Ik begin nu stilaan 8'jes te vliegen na ongeveer een half jaar alleen hoveren met een Blade 450 (iets meer dan 2 uur vliegtijd alles bij elkaar, ik vlieg niet dagdagelijks en meestal ook maar 2 acuutjes na elkaar). Ik vlieg dan wel meer dan 20 jaar vliegtuigen...
Let op: niet m'n bedoeling om je een 450 te adviseren. Na wat ik in het filmpje gezien heb blijf je daar best nog even vanaf...
Mijn advies: doe die heli nu niet weg omdat het wat moeilijk is, laat em een paar weken aan de kant staan en probeer dan stapsgewijs opnieuw: eerst dat ding leren controleren al hoverend met de staart naar je toe, vervolgens zijdelings en dan met de neus naar je toe. (dat lijkt saai, maar het is de enige manier) Vanaf dat moment kan je stilaan aan rondvliegen beginnen denken. Nadien wordt het eens zo leuk.