welke kiezen

Hoe groter de heli hoe stabieler maw ook iets meer vergevingsgezind tov een stuurfoutje . Niet overdrijven natuurlijk . Persoonlijk is het nu mijn 4 de jaar heli en pas nu begint het goed los te komen . Dit is ook persoonlijk , ik heb nooit geforceerd om iets bij te leren . Als het ware gewacht tot ik zelfzeker genoeg was om een volgende stap te doen met als gevolg weinig crashen .

ik ben van het kijken hoe en dan het zelf doen maar dat gaat nu niet zo snel als dat het bij andere dingen gaat. Ben nu al wat rustiger bezig soms toch nog iets te snel, ben nu 5 maanden bezig met heli vliegen en gaat lekker vlieg lekker in het rond. Kan flips en rolls doen maar een combinatie daarvan nog niet en ja soms gaat het zo lekker dat ik denk ja ik doe het en dan boem.

neem je tijd.
Ik vlieg nu 1,5 jaar met heli's en nu soft 3d. En elke keer probeer ik het weer te verbeteren... maar soms push je het net iets te ver. ( zo ook mijn eerste crash vorige week ), Maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Wat erg helpt om manouvres achter elkaar te vliegen is van te voren in je hoofd al bedenken wat je wil gaan doen. Dus als je aan komt vliegen moet je eigenlijk al weten wat je wil gaan doen. Voor mij helpt 't in ieder geval ipv. dat je op het laatste moment dat bijv een stall turn toch een flip word o.i.d.

Ik sluit mij aan bij Sven, begin gewoon met een 500. Veel stabieler en makkelijker om aan te werken dan een 450. Als je een beetje rondkijkt vind je voor weinig geld een Trex 500 flybar; die zijn echt de moeite en de onderdelen vind je overal en zijn niet duur.

is aard vant beestje in dagelijks leven wil ik ook snel snel doen hoor vaker neem je tijd. Maar nu ik zo met me heli's bezig ben ben ik me wel bewust dat ik het rustiger moet doen anders gaat me knip wel heel snel leeg.

Misschien is er iemand bij je in de buurt, een vliegclub oid... Het kan helpen zelfde type te gaan vliegen waardoor ze je goed kunnen ondersteunen.. Mijn vliegmaatjes vliegen bv Gaui waardoor het makkelijker word om ondersteuning te krijgen.

ja ik ben nog niet op een vliegclub geweest dus weet niet wat ze daar vliegen moet zelfs nog kijken als er een vliegclub in de buurt zit.

meestal zijn die align's wel veelal gevlogen heli's.
Maar zoals ruud ook aangeeft, ga eens langs bij een club en laat je een beetje informeren en combineer dat met de info van bijv. dit forum en maak dan een keus.

Op een club kun je gewoon rustig leren vliegen bijv. met een instructeur aan de kabel.

Back