Welke Kit buggy ??

Heb er ook de MMM 2200kV inzitten, mss beetje overpowered, maar zeer zeker goed te controleren.
De eco kon goed mee bij de no-nitro in Purmerend vorige week. Ook bij de start schoot ie weg als een speer (toen er eenmaal de goede banden onderlagen toch).

Voor een servo, ik raad je aan ineens een goede te kopen, de ACE DS1015 is perfect voor de buggy.
Heb hem zowel in de buggy als de truggy zitten en werkt uitstekend.
Verder heb je nog savox, hitec, orion (onderhuids savox),...

Check je PM voor de MMM 2200 kV set aan een redelijk scherpe prijs (in België).

En alle begin is moeiilijk, sla soms de bal ook hennig mis hoor.
Niet aantrekken :p

Laatst bewerkt:
Heb er ook de MMM 2200kV inzitten, mss beetje overpowered, maar zeer zeker goed te controleren.
De eco kon goed mee bij de no-nitro in Purmerend vorige week. Ook bij de start schoot ie weg als een speer (toen er eenmaal de goede banden onderlagen toch).

Voor een servo, ik raad je aan ineens een goede te kopen, de ACE DS1015 is perfect voor de buggy.
Heb hem zowel in de buggy als de truggy zitten en werkt uitstekend.
Verder heb je nog savox, hitec, orion (onderhuids savox),...

Check je PM voor de MMM 2200 kV set aan een redelijk scherpe prijs (in België).

En alle begin is moeiilijk, sla soms de bal ook hennig mis hoor.
Niet aantrekken :p

Stewie welke pinion heb jij op je setup staan ? daar ik hier echt nog nihil kennis van heb :)
Thx for the great hulp bye the way.

greetz
Nils

Stewie welke pinion heb jij op je setup staan ? daar ik hier echt nog nihil kennis van heb :)
Thx for the great hulp bye the way.

greetz
Nils

Pinion 14T wordt met de kit meegeleverd en standaard staat er een spur 46T op.
Ik gebruik gewoon deze combinatie.
Er wordt ook nog een spur 44T meegeleverd, maar deze heb je niet nodig met een MMM 2200 kV, deze gaat snel zat.

Dus gewoon 14/46 gearen, de gearmesh is wel redelijk cruciaal, daar de eco een plastieken spur heeft. Let daar een beetje op als je hem erin steekt.

Om de motor te installeren haal je best de motorsteun er eerst uit, anders zit een schroef van de sideguard in de weg. Dan motor in de wagen zetten, pinion erop en gearmesh afstellen.

Pinion, motormount schroeven en de schroeven in de servo saver shaft best van beetje locktite voorzien. Loshalen gebeurd dan door ze eerst warm te maken met een soldeerbout.
De rest is redelijk straigth forward.
Verder ook de schroeven in begin regelmatig controleren, die durven nogal eens loskomen.

De pinion die bij de MMM zit NIET gebruiken, dat is een mod 0.8.
Verder zit er bij de MMM set een castle link (verscholen in de piepschuim naarst de ESC), je hebt enkel een usb -> mini usb kabel nodig om je esc aan de PC te hangen.
Vanbuiten, Lipo cutoff 3.2V / Punch control 30% en Brake power 40-50% (afhankelijk hoe hard je wil kunnen remmen). Van de rest kan je best nog afblijven, hij gaat zo al hard dan :-).

En hulp geven dient een forum als dit toch voor.

Pinion 14T wordt met de kit meegeleverd en standaard staat er een spur 46T op.
Ik gebruik gewoon deze combinatie.
Er wordt ook nog een spur 44T meegeleverd, maar deze heb je niet nodig met een MMM 2200 kV, deze gaat snel zat.

Dus gewoon 14/46 gearen, de gearmesh is wel redelijk cruciaal, daar de eco een plastieken spur heeft. Let daar een beetje op als je hem erin steekt.

Om de motor te installeren haal je best de motorsteun er eerst uit, anders zit een schroef van de sideguard in de weg. Dan motor in de wagen zetten, pinion erop en gearmesh afstellen.

Pinion, motormount schroeven en de schroeven in de servo saver shaft best van beetje locktite voorzien. Loshalen gebeurd dan door ze eerst warm te maken met een soldeerbout.
De rest is redelijk straigth forward.
Verder ook de schroeven in begin regelmatig controleren, die durven nogal eens loskomen.

De pinion die bij de MMM zit NIET gebruiken, dat is een mod 0.8.
Verder zit er bij de MMM set een castle link (verscholen in de piepschuim naarst de ESC), je hebt enkel een usb -> mini usb kabel nodig om je esc aan de PC te hangen.
Vanbuiten, Lipo cutoff 3.2V / Punch control 30% en Brake power 40-50% (afhankelijk hoe hard je wil kunnen remmen). Van de rest kan je best nog afblijven, hij gaat zo al hard dan :-).

En hulp geven dient een forum als dit toch voor.

momenteel heb ik 3 Turnigy nano-tech 6000mah 3S 25~50C Lipo batterijen voor mijn
HPI bullet, ik neem aan dat ik deze hier ook voor kan gebruiken ?

Is de maand al voorbij begint te jeuken :)

Inderdaad de eco is een heel goede keuze, was er afgelopen weekend 4de mee op de no nitro... En ik ben ook een hele amateur :)

De mmm is iets overpowered met de 2200kv maar is goed te beheersen.

Die lipos kan je gebruiken, echter 6s gaat veel veel te hard gaan!
3s kan je wel proberen, al zal je mssn wat punch missen dan...

Ik ben 10 plaatsen achter Kurt gëëindigd, maar dat lag niet zozeer aan de wagen :rolleyes:.
Verkeerde banden, verkeerde afstelling, stress, zenuwen, noem maar op.
Met de juiste banden ging hij echt goed, maar was niet beheerst aan het rijden, veel te wild (was bijlange na niet de ergste).
Ik ben in de 1ste en 3de finale 2 keer tot onder de vleugel van de 1ste geraakt en daarna gaat het telkens mis ;).

3s is idd wat weinig en wss zijn ze onafhankelijk van elkaar gebruikt, zou ze niet per 2 in de eco steken...
Wij gebruiken de turnigy 4s 4500 mAh 30C lipo's. Zijn goed voor hun prijs. Wel vrij zwakke behuizing, dus onmiddelijk intapen.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4500mAh 4S 30C hardcase pack (DE Warehouse)

wanneer rijden jullie nog eens ? wil wel eens komen kijken :p
heb nog een bestelling te doen bij hobbyking zal er al zo
1 bijsteken dat kan er deze maand nog af :)

Ik hoop zondag met de buggycup te kunnen meedoen, als mijn nitro buggy af geraakt...

Normaal is het iedere zondag dat we rijden in Mol, denk dat we een van dees ook ff gaan oefenen in Helmond. Daar is de volgende No nitro cup nl op 15 mei als ik me goed herinner...

Die geraakt af! Al moet ik vrijdag/zaterdag nacht mee komen sleutelen ;).

Wij rijden idd meestal s'zondags @ NBR mol. Altijd welkom voor tips/tricks, gezellige babbel.

Heb 2 weken geleden iemand met mijn eco laten rijden en nu wil die zich er ook één aanschaffen :p.

Die geraakt af! Al moet ik vrijdag/zaterdag nacht mee komen sleutelen ;).

Wij rijden idd meestal s'zondags @ NBR mol. Altijd welkom voor tips/tricks, gezellige babbel.

Heb 2 weken geleden iemand met mijn eco laten rijden en nu wil die zich er ook één aanschaffen :p.

ik ga mijn best doen er te zijn ! welk uur beginnen jullie daar ?

Mvg
Nils

Haha inderdaad lekker sleutelen :)
Zal nog werk aan zijn hihi :D

Ja inderdaad ik hoor het net van die gast haha :D
Hij gaat ook zeer lekker hoor ...

Het begint al heel vroeg hoor, inschrijvingen zijn tussen 8 en 9 als ik me niet vergis en de eerste kwalificaties zijn om 10u dacht ik...

Man, das slecht getimed :yes:;) :p

wanneer komt de eu 2011 mbx6 uit? Mss kan ik deze ook beter bestellen ipv de 'oude'.
Een os speed .21 en startbox zijn normaal al geregeld :-).

Laatst bewerkt:
Man, das slecht getimed :yes:;) :p

wanneer komt de eu 2011 mbx6 uit? Mss kan ik deze ook beter bestellen ipv de 'oude'.
Een os speed .21 en startbox zijn normaal al geregeld :-).

Das een limited edition met lang chasis en verstelbare toe blokken achteraan. Verder is er niks speciaal aan. Alleja, die blokken en chasis kunt ge ook apart kopen, maar het kort chasis heb ik nog liggen van m'n omgebouwde elektro kit dus kon beter die limited edition kopen.
Voor die kit was het preorderen dus kweetni als er nog over zijn.

Back