welke kopen: HoneyBee FP of HoneyBee CP ?

• Topicstarter Topicstarter andrenl
  • Startdatum Startdatum
A

andrenl

Guest
ik twijfel :puppydogeyes:

zal ik de HoneyBee FP (4 kanaals) voor 99,- euro kopen ?
of de HoneyBee CP (6 kanaals) voor 115,- euro kopen ?

ik ben een totale beginner, ik heb jaren geleden een RC auto gehad op "benzine".
maar omdat het al jaren kruipt en ik nu toch eens wil beginnen met een leer model heb ik mij keuze beperkt tot deze 2 modelen.

iemand het antwoord voor mij ?

Andre

Ps: en voorkeur mode 1 of mode 2 of maakt het voor dit leerset niet uit ?
(ps ik type nu erg inteligent over mode 1 of mode 2 maar met uitzondering dat het verschil maakt met bedienen heb ik verder GEEN idee ;))

geen honey bee cp nemen!!
die heb ik gehad en dat is een zenuwachtig $%& ding!

neem de fp !
dat is een goed beginners heli!!
ik heb ook begonnen met een fp heli!!

ik zou voor mode 2 kiezen omdat de meeste mensen ook mode 2 vliegen dus als je een keer hulp nodig hebt..

nog iets vergeten! ;)

veelen mensen zullen hier zeggen om voor een caoxiaal ofzo helitje te gaan(met 2 rotors boven elkaar)
maar die raad ik af!
dat zijn goede helitjes maar je hebt ze heel snel door!
je kan beter een iets moeilijker heli nemen want met een fp leet je echt hoe instabiel rc heli's zijn en met een caoxiaal helitje die blijft gewoon hangen!
ja kan de sticks dan gewoon los laten.

maar dat wou ik nog ff zeggen :P

tnx PIP

1-0 voor de FP :rolleyes:

wie voor de cp of fp ?
en mode 1 of 2 ??, belangrijk of...

Andre

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker een FP!

De CP is zeker niet slecht, maar die is minder geschikt om mee te leren vliegen. De kop is een stuk ingewikkelder waardoor je vaak ook (veel) crashschade hebt. Dit is financieel zeker geen strop, maar voor het plezier is het leuker als je snel weer kan vliegen zonder lang te hoeven sleutelen en afstellen.

Goede keuze ook om voor een Esky te gaan! Ik heb er niet anders dan goede ervaringen mee en heb inmiddels zo'n man of 6 - 7 in de lucht geholpen met zo'n ding. Ik heb daarbij nog niet 1 gebrek ontdekt. Het is erg goed spul.

Ik heb zelf een
- Esky Honeybee FP
- Piccolo (niet doen! In verhouding duur en niet beter dan een Esky FP'tje)
- Esky King 2 (nog niet mee gevlogen)
- T-Rex 450S

Van bovenstaande vlieg ik verreweg het meeste met de FP. Die vliegt gewoon erg fijn, kost geen drol en is bijna onverwoestbaar.

Verder heb ik wel eens gevlogen met een Honeybee CP en een aantal coaxiaal heli'tjes. Die laatste zijn zeker leuk, maar niet echt mijn ding. Ze vliegen makkelijk, maar het is geen heli. Wil je het echt leren (en op een financieel leuke manier) dan zeker de FP!

Is er dan niks nadelig aan een FP? Eigenlijk niet. Wel zou ik aanraden te kijken voor de volgende een LiPo setup. Dat verbetert de vliegeigenschappen en de vliegtijd aanzienlijk ten opzichte van de meegeleverde NiMH accu. De lader die je in de doos krijgt is trouwens een beetje van 'mindere' kwaliteit... Maar ja, 100 Euro vliegklaar! :-) Voor een LiPo setup heb je nodig:

- 3 cellen LiPo pack(kan gewoon op de standaard elektronica). Mijn favoriete accu is de 820mAh van HiModel.
- LiPo lader. Zoek een mooie uit (met balancer is aan te raden)
- LiPo saver

Als crashdelen zou ik de volgende op voorraad leggen:

- Heat-Sink Main Motor FP/CP2/King [EK1-0224]
- Heat-Sink Tail Motor FP/CP2 [EK1-0223]
- 2 a 3 sets van deze Ring-like Push-Rod FP [EK1-0201]
- Tail Motor w/ 8T 0.5M Pinion FP/CP2 [EK1-0001A]

Succes met de keuze, maar ik vermoed dat je veel enthausiaste verhalen over de FP zult horen!

Gr,
Mike

:grin: ik heb net de Honeybee FP besteld.
En ofcourse met trainings setje :rolleyes: tja zoveel vertrouwen heb ik nog niet in mijn stuur kunsten.
Als ik nu nog wat actieve mensen in mijn regio dan kan het helemaal niet meer stuk.

beste leer je toch als je mee mag kijken met heli prof's .....

Grt Andre

jammer dat ik niet in de buurt woon, ik had je geholpen;)

maar je moet gewoon een beetje kijken waar alles zit en goed eerst de gebruiks aanwijzing lezen! daar staan de controls in(de bestuuring van je zender). die goed uit je kop leren en dan voorzichtig beginnen met gas geven! en een beetje schuiven.
zodat je de controls doorkrijgt.

je zal merken dat als je bijna opstijgt dat de heli naar links gaat/schuift. dit hoort! dit heeft met de draairichting van de rotorbladen te maken.
in de vlucht heb je daar geen last van.

dan moet je probeeren sprongetjes te maken, begin met kleine en die worden steeds groter.
dan probeer je hem ook met kleine uitslagen op zijn plek te houden en weer landen. doe dit in korte sprongetjes.

zo heb ik het geleerd.

en denk eraan! kleine uitslagen geven!
somige crashen hun heli door opeens hele grote uitslagen te geven, oww, hij gaat naar links , beetje naar rechts. oops iets te veel, hop, naar links!
dan gaat je heli schommelen en boem!
maar met een FP is het vaak rechtzetten en vedder vliegen! :D

veel succes!

jammer dat ik niet in de buurt woon, ik had je geholpen;)

maar je moet gewoon een beetje kijken waar alles zit en goed eerst de gebruiks aanwijzing lezen! daar staan de controls in(de bestuuring van je zender). die goed uit je kop leren en dan voorzichtig beginnen met gas geven! en een beetje schuiven.
zodat je de controls doorkrijgt.

je zal merken dat als je bijna opstijgt dat de heli naar links gaat/schuift. dit hoort! dit heeft met de draairichting van de rotorbladen te maken.
in de vlucht heb je daar geen last van.

dan moet je probeeren sprongetjes te maken, begin met kleine en die worden steeds groter.
dan probeer je hem ook met kleine uitslagen op zijn plek te houden en weer landen. doe dit in korte sprongetjes.

zo heb ik het geleerd.

en denk eraan! kleine uitslagen geven!
somige crashen hun heli door opeens hele grote uitslagen te geven, oww, hij gaat naar links , beetje naar rechts. oops iets te veel, hop, naar links!
dan gaat je heli schommelen en boem!
maar met een FP is het vaak rechtzetten en vedder vliegen! :D

veel succes!

Andre, jammer dat je een fp hebt gekozen, CP geeft je op den duur meer voldoening.
Maar goed de keuze is gemaakt...
De best leerschool is simmen, veel simmen... Hierdoor leer je de gevoeligheid van de controls, zomaar beginnen te fladderen is maar voor een hand vol mensen weggelegd.

Profisiat met de aanschaf en suc6 met het leren vliegen.

Groeten, Frans

Zeeeeeer goede keus de FP!!
ga je zeker wel een hele tijd plezier aan hebben, en als je alles ermee kan en je wil door gaan met helivliegen, dan koop je een CP.

Ik zelf zou ook voor de FP zijn gegaan als ik moest kiezen. Maar koop in ieder geval geen CP2 van Esky, want die heb ik ook gehad en ze vliegen niet fijn.

gisteren heb ik hem gekocht en betaald, nu hopen dat die webwinkel spoedig alles opstuurt .

over verschil van FP of CP
ik ga nu eens kijken of ik de FP onder de knie krijg en word ik helemaal Heli fan.
dan zal ik wat "duurder" model kopen, waar je wat meer mee dan ....

Andre
:n00b:

Begin eerst maar flink te simmen op je pc zoals Frans zegt.
Je zal zien dat met 0 ervaring het al moeilijk is om de heli voor je neus op zijn plek te houden.
Gratis vliegsimulators zijn oa FMS en Heli-X.
Als je hier meer info over wilt effe zoeken op het forum.

Gr, Moelie.

Begin eerst maar flink te simmen op je pc zoals Frans zegt.
Je zal zien dat met 0 ervaring het al moeilijk is om de heli voor je neus op zijn plek te houden.
Gratis vliegsimulators zijn oa FMS en Heli-X.
Als je hier meer info over wilt effe zoeken op het forum.

Gr, Moelie.

dat is ook de bedoeling, alleen ik heb een MAC geen PC :)
er ik heb net via forum een tip gekregen dat daar een simulator voor is.
Alleen nu even de vraag wat deze kost, EN of ik het dat waard vindt...

Andre

Verstandige keuze om voor de FP te gaan. Ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. Heb je vragen dan kan je die uiteraard hier stellen. Zo te horen zit er een hele horde aan FP fanaten (en ervaringen).

We horen het wel.

Gr,
Michael

Absoluut de FP als begin (zou wel snel een paar lipo's aanschaffen want de standaard accu's zijn prut). Onverwoestbare trainer. Vlieg alleen in het begin vooral buiten bij windstil weer.

Simmen, simmen en nog eens simmen is een stuk goedkoper om dan te crashen dan de real deal. Uiteindelijk valt het kwartje en wordt het makkelijker.

Gratis sim voor de mac AlphaMacSoftware's RC Helicopter Simulator er staat wel ergens iets over betalen maar de zaak werkt ook zonder te betalen.

succes met je nieuwe aankoop!

kan niet anders dan aansluiten bij de meerderheid: goede keus om met een FP te starten. Voor relatief weinig kosten kun je na crashes airborne blijven. Later is een CP gauw genoeg gekocht.

Ik sluit me er helemaal bij aan. Ik heb zelf ook een Honeybee FP en ik ben heel tevreden. Je kan er zelfs in de huiskamer mee leren vliegen:
bbyNDZpsrpM[/media] - Esky Honeybee FP livingroom training
Ik heb er zelf pas 1 keer een ongelukje mee gehad en daarbij een rotorhead gesloopt. Kosten: E 1,50. Dat is tenminste nog eens te overzien !! :)

Wat betreft simulators zou je ook nog eens naar de volgende gratis heli sim kunnen kijken. Deze is in java geschreven, dus die is ook te draaien op een mac:
HELI-X - Homepage

Groet en veel succes !!
Joost

Ik sluit me er helemaal bij aan. Ik heb zelf ook een Honeybee FP en ik ben heel tevreden. Je kan er zelfs in de huiskamer mee leren vliegen:
bbyNDZpsrpM[/media] - Esky Honeybee FP livingroom training
Ik heb er zelf pas 1 keer een ongelukje mee gehad en daarbij een rotorhead gesloopt. Kosten: E 1,50. Dat is tenminste nog eens te overzien !! :)

Wat betreft simulators zou je ook nog eens naar de volgende gratis heli sim kunnen kijken. Deze is in java geschreven, dus die is ook te draaien op een mac:
HELI-X - Homepage

Groet en veel succes !!
Joost

damn...

wat een controle heb je erover

ik krijg het met de mijne maar niet voor elkaar zeker binnen niet en zo stabiel

Thanks MartijnB !! Heeft wel aardig wat oefening gekost om zo te kunnen vliegen. Maar het is absoluut te doen. Als je maar eerst zorgt dat je met de staart in alle richtingen kan hooveren en hem echt heel stil kan houden. En daarnaast heb ik dit "heen-en-weer" vliegen eerst veel geoefent met de simulator.

Back