Welke lader is beter????

Welke lader is beter de ULTRAMAT 14 of de SIMPROP INTELLI BIPOWER Ik zit namelijk te twijfelen welke ik nu zal nemen.
Het voordeel van de simprop is dat ie ook kan ontladen voor de rest is ie gelijk dacht ik.

zelf heb ik de ulitmat 14 ik vind het een fijne lader alleen vind ik het een groot nadeel dat je niet kan ontladen. verder is het een fijne zender, goed te bedienen, etc....

Nou Martin, er zit wel degelijk verschil tussen de laders. Het display van de Simprop is veel overzichtelijker dan de Graupner.
De laadmogelijkheden zijn hetzelfde, alleen de Simprop kan met maximaal 1A ontladen met een maximum van 50 watt.
Verder kun je op de Simprop de balancer van hetzelfde merk plaatsen en tijdens het laden van je lipo`s elke cel afzonderlijk bekijken. Qua prijs en bedieningsgemak ontlopen ze elkaar niet veel.
Trouwens, Jamara en Hyperion brengen dezelfde lader als de Simprop op de markt maar dan met hun eigen merknaam.

Heb zelf de SimProp BIPower gekocht vorige week. Hele goeie lader, 220v/12v is zo handig. Verder zijn de ontlaad en cycle functies bijzonder handig om wat oudere NiCd's nog een zetje te geven. Al met al de betere keuze als je het mij vraagt.

Back