Welke lader om 2 accu's tegelijk te laden?

• Topicstarter Topicstarter badmuts20
  • Startdatum Startdatum
Als er staat dat er 2 accu's tegelijk geladen moeten worden dan is dat in mijn ogen 2 accu's die onafhankelijk van elkaar gebruikt worden!
En zoals jullie ze dus gebruiken is dat 1 gedeeld pakket, dus 1 accu!
Dat is iets heel anders!.
dan MOET je ze in serie laden om ze beiden gelijk te houden.
Dus heb je een lader nodig die 12 cellen ? tegelijk kan laden.

Dus mijn theorie klopt maar er is een mis-communicatie over hoe de cellen gebruikt worden.

GJ

Laatst bewerkt:
D'r is helemaal geen mis-communicatie :!:

De TS heeft duidelijk gezegd in z'n eerste post dat het om de accu's van een E-Savage ging :!:

En een E-Savage gebruikt nu eenmaal 2 packs tegelijk.

Dat het bij jou aan kennis ontbreekt van het model maakt nog niet dat wij er naast zitten ....

Bij deze heb je dus ongelijk .... ongeacht of je theorie nou klopt of niet .... In dit geval dus duidelijk niet ;)

@Tadango
Nette lader en een nette prijs.
Heb jij ervaringen met deze merk laders?
En het max. vermogen van 360W is dat al bij 13,8V of bij 28V ingangsspanning?
Dat is iets waar ik dan weer een aandachtpuntje van moet maken.
Heb jij ook ervaringen met deze webshop?

GJVO + savage .26 picco
Ik begin de discussie een beetje te snappen :-)

Maar als ik de accus onafhankelijk laad dan is dat toch gewoon het beste?
Misschien zal ik dan 1 van de beide accu's niet helemaal leeg rijden ofzo, maar dat is toch niet erg als ik ze ontlaad alvorens weer te laden?

En het zal heus wel eens gebeuren dat er een accupakket voor andere doeleinden zal worden gebruikt. Als je ze hebt liggen gebruik je ze toch overal voor. ;-)

Ik heb geen idee hoe de accu's geschakeld zijn, ik ken de Savage niet.
Als ze echt 1 pakket vormen dan moet je ze als 1 pakket laden maar dan kan het ook niet zo zijn dat 1 deel van het pakket leger is dan het andere deel.
Als je ze als 2 pakketten gebruikt dan moet je ze apart laden.

Dat is denk ik de makkelijkste uitleg.

GJ

Duratrax heeft net wat leuks gepubliceerd:
Duratrax Onyx AC/DC Peak Chargers Red RC - RC Car News (laatste lader)

Maar een lader die inderdaad 2 packs in serie kan laden werkt net zo goed. Ik heb ook 2 (dezelfde) packs in mijn startbox en laad deze in serie met een Robbe Power Peak Ultimate lader welke je net als de Infinity-II 2e hands voor nog geen 50 euro kan vinden.

Koop een Hyperion Duo , ik heb deze ook sinds kort, werkt perfect, heeft 2x180 watt als je 2 packs tegelijk gebruikt kun je ze ook laden in een speciale mode, dan behandeld hij ze als een pack en balanceerd ze dan ook goed.

Als je het volle vermogen eruit wil halen heb je een voeding nodig die minimaal 15 volt levert, heb er zelf een 28 volt 20A Voltcraft bij (van Conrad) deze kan voldoende watt leveren.

OK

om een of andere reden kan ik de link niet kopieren, daarom maar zo :

ga naar :

electronica en meten DAN

netvoedingen DAN

laboratorium netvoedingen DAN

laboratorium schakelvoeding met vaste DAN

GESTABILISEERDE NETVOEDING FSP 2420

139 euro

Ze hebben af en toe acties, ik geloof nu ik 5 % korting met vaderdag, Ik heb hem met 10% korting kunnen kopen en betaald met ideal toen waren de verzendkosten ook nog een s gratis.
Ik heb trouwens begrepen dat hij met de graupner voeding die 30 Ampere levert ook goed werkt, alhoewel in de handleiding van de lader staat dat hij minimaal 15 Volt moet krijgen om de maximale output te leveren. Dus omdat ik nog geen voeding had het zekere genomen en deze gekocht en niet de Graupner hoewel die goedkoper is.

Ik moet zeggen dat ik zeer happy ben met de Hyperion Duo lader.

Deze heeft veel te weinig vermogen 14X16 = 224 Watt , de lader is 2 x 180 watt dus je hebt al 360 watt nodig plus je hebt nog verliezen dus je zou zo'n 400 watt nodig hebben als je de max capaciteit van de lader wilt gebruiken.

Deze heeft veel te weinig vermogen 14X16 = 224 Watt , de lader is 2 x 180 watt dus je hebt al 360 watt nodig plus je hebt nog verliezen dus je zou zo'n 400 watt nodig hebben als je de max capaciteit van de lader wilt gebruiken.

Ok klopt echter voor mij nu red ik het wel even met de 220 watt als ik zwaardere LIPO packs heb kan ik altijd nog een voeding koppen van 400 watt iets wat ook even een andere prijs heeft (en grote) van ruim boven de 100 euro.
deze voeding is ook prima voor andere laders die niet zoveel honger hebben

Ik heb nu 5 packs 3S 4000 mAH dus als ik 2 packs max (2C) oplaad is 2 x 8 =16 Amp de 32 Amp heb ik pas nodig als ik 2 packs van 6S4000 mAH of 4 van 3S4000 (2 in serie) wil aansluiten nou dat duurt voor mij nog even vlieg 3S 4000mAH 400 Watt vliegtuig 15 min half tot vol gas

Heeft je lader echt honger dan deze kopen levert 32 Amp totaal 450 watt (weegt wel 10 Kg en kost 129 euro zonder verzendkosten)

LB23012.30AMPGROOT.jpg

tevens als je thuis via het lichtnet laad sta je toch niet op het veld en heb je wat meer tijd om je packs te laden.
Op het veld met de Hyperion duo en een goede accu kun je wel max laden iets wat je dan ook graag wilt om weer door te kunne vliegen.
(af wen toe even kletsen met mede vliegers is ook gezellig)

Laatst bewerkt:
Ik zou eerder opteren voor een Maas SPS-9400...
Ik heb er eerder al een draadje over gestart ;-)
Lees het even na zou ik zeggen.

Ik zou eerder opteren voor een Maas SPS-9400...
Ik heb er eerder al een draadje over gestart ;-)
Lees het even na zou ik zeggen.

He deze lijkt mij ook top ik dacht even ja leuk maar ook veel duurder maar bij zoeken kan je ook goedkoper vinden en met mooi display

maas_sps9400.jpg

Laatst bewerkt:
Back