Welke lader voor een mooi prijsje

Hallo ik ben mitchel
Ik heb nu zon huis tuin en keuken ladertje die maar 1 amp laad dus ik zou een nieuwe lader willen
Hij moet:
1 niet te duur zijn
2 een goed en bekend merk zijn
3 het liefst met voeding
4 hij moet lekker makelijk bedienbaar zijn niet te moeilijk om in te stellen
5 hij moet zwz 4 cellen kunnen laden

Ik heb een mooie gezien de gens ace imars 2 maar die is niet op vooraad bij meerdere winkels en zit geen ac adapter bij hebben julie een soortgelijke lader die je prima bevalt laat het even weten.
Grts mitchel

verstuurd van af de grond :)

Gewoon een oude computer mollen:-) daar je voeding uit halen best wel makkelijk. En hk heeft wel goeie heb de max80w maar de accel6 van turnigy is ook wel goed laden kost bij mij half uurtje;-)

Oke ik heb zon laptop voeding werkt dat ook? En ik heb graag geen hk want ik wil gelijk een goeie lader geen chineese rotzooi want laden moet echt wel veilig gebeuren

Tja weer bk ik denk dat ik gewoon wacht dat de imars er weer is want die is wel echt mooi

Imax laders zijn prima: let wel op of je een originele koopt. Genoeg namaak in de handel die geen KEMA of keurmerk verdienen. Google maar eens ;)

Ik koop denk een skyrc lader de t6755 alleen gebruikt die niet heel veel stroom heb gedn zin in een zeurende moeder dat de rekening 300 euro hoger is per jaar :)

Ziet er leuk uit, alleen is die maar 55 watt, wat niet heel erg veel is.

Ook al koop je de dikste lader die je kan vinden, hij verbruikt niet (nauwelijks) meer als nodig is om je accu te laden.
Dus of de energierekening zo hoog word ligt meer aan hoe vaak je je accu's laad ;)

Ligt aan de accu's die je ermee wil laden.
Een 3s 4000 mah zal nog wel lukken, ga je meer mah of meer volt pakken dan gaat het laden langer duren.

Ik ga tog niet hoger dan 3000 voorlopig en het kan nooit langer dan nu 3uur!!!!!!!!!!!!

Ter info: een 3s 4000mAh duurt bij mij een klein uur op 4.4A op m'n B6Ac (+/- 50 watt dus)

Laatst bewerkt door een moderator:
Die van Gens Ace ziet er mooi uit, maar Hobbyking heeft ook echt wel prima laders. De Imax is goed en de Turnigy accucel 6 is ook goed, die heb ik zelf en nooit problemen mee gehad. Laden moet zeker veilig gebeuren maar ik heb nog nooit van een incident met de Turnigy gehoord. Het lijkt me kort door de bocht dat de HK laders onveilig zijn ;-)

Ik doe al 5 jaar met een turnigy accucel 6....heeft al heel wat lipos ipgeladen! Als hij stuk zou gaan koop ik er gelijk weer een, kost geloof ik 22 usd ofzo in het international warehouse!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niet gezegd dat de HK laders onveilig zijn...
Ik melde dat er namaak Imax B6 laders in omloop zijn: die zijn echt slecht

Zelfs de echtheids hologrammen zijn nagemaakt ;)

Maarten112 en Heyudude hebben gelijk, die Accucel 6 van hobbyking is pima. Ik heb deze ook een paar jaar gebruikt in combinatie met zo'n kleine zwarte 5A laptop voeding. Deze voeding is snel kapot, heb er een aantal versleten. Ik zou de Imax B6-AC met ingebouwde voeding daarom niet aanraden. En helemaal niet de vele iMax B6-AC clones ..

Toen ik later deze kleine voeding erbij kreeg, ging het laden nog beter met de Accucel 6:
HobbyKing 105w 7A Compact Power Supply (100v~240v)

Na de Accucel heb ik veel verschillende laders gehad en allemaal was het troep. De andere Turnigy laders waren slecht. Ze laden niet volledig vol en de balanceer functie deed z'n werk half. De iCharger laders waren betere.

Nu overgestapt op de Robbe Powerpeak laders. De Powerpeak C8 is een top lader voor de kleinere lipo's. Sinds kort heb ik de Powerpeak TWIN 1000W duo lader. Hiermee kan ik de kleine lipo's laden en ook de grotere 4S 5000mah voor de multirotors. Deze laatste kan ik 2 stuks op 3C (15A) tegelijk vol laden in ongeveer 20 minuten. Dit wel met de juiste voeding uiteraard.

Wat ik zeggen wil is dat, wanneer je verder wilt met deze geweldige hobby, je beter kan investeren in een GOEDE lader die wat duurder is en je voor de toekomst meer (alle) mogelijkheden biedt. Het ligt natuurlijk aan je portemonnee maar uiteindelijk ben je goedkoper uit.

POWER PEAK® Twin EQ-BID 1000W - Laden - Ladetechnik und Akkus - Zubehör/Ersatzteile

P.S. ik heb nog een goeie 12v 47A voeding te koop in de te koop elektronica sectie. Deze kan je eventueel voor alle laders gebruiken.

Laatst bewerkt:
Back