welke lader word het ??

welke lader zou jij kopen

• ULTRA DUO PLUS 30 VAN GRAUPNER

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    323
toch als hij geen inflex ondersteund is het toch lang niet zo'n goede lader. Lipo's kan je maar op 1 manier laden, dat doet elke lader. NiMh kan nog heel wat beter. inflex is ene eind op de goede weg. Ik heb NiMh cellen opgeladen met 3C, in 19 minuut 30 vol ;) Ze werden aan het eind 41 graden, dat halen de meeste laders niet met 2C en dus 30 minuten ;)

Wat er verder opzit maakt me niet veel uit. Dat hoeft vaak niet snel.

ik heb gewoon een penlite-snellader om mijn 2500 mah sanyo's op te laden. is dit niet goed genoeg dan? moet ik mijn cellen per se opladen met zo'n dure lader?

Het hoeft niet persé, maar het kan de levensduur en kwaliteit van je cellen wel sterk verbeteren.
Door de beveiligingen tegen overladen, variabele laadstromen;
af en toe is het handig je accu's normaal te laden(formeren) met 0,1C.

Groeten, Geoffrey 8)

ja, oke maar bij mij zit er ook zo'n lampje op, en als die uit gaat dan zijn de batterijen vol en schiet ie over op druppel laden. ik kan mijn cellen dus niet overladen;)

is druppelladen eigelijk ook nog laden?
doet ie dan niks meer of laat die dan nog gewoon een beetje bij?

Hebben jullie de prijzen van die laders al eens vergeleken?

De Graupner duo plus heb je al voor 140€ ... als ik prijzen hoor van 300+€ voor een lader ... daar word ik effe misselijk van ...
Reken is uit wat je met die exta 150€ allemaal kan kopen...

voor die €150 kan je heel wat accu's kopen :lol:

Ik gebruikte altijd een Robbe Powerpeak Ultimat. Daar was ik heel tevreden mee. twee weken geleden heb ik deze lader omgeruild voor de Li versie. (tsja de vooruitgang stopt niet bij modelvliegen) De nieuwprijs is €115

CEN TR4 zei:
ja, oke maar bij mij zit er ook zo'n lampje op, en als die uit gaat dan zijn de batterijen vol en schiet ie over op druppel laden. ik kan mijn cellen dus niet overladen;)

is druppelladen eigelijk ook nog laden?
doet ie dan niks meer of laat die dan nog gewoon een beetje bij?
Druppelladen is ook laden en als je de accu lang aan een druppellader laat hangen zal hij er toch door beschadigd raken. Hij wordt toch overladen.
Lees DIT artikel maar eens door. Daar staat alles over het laden in.

bart_m zei:
Hebben jullie de prijzen van die laders al eens vergeleken?

De Graupner duo plus heb je al voor 140€ ... als ik prijzen hoor van 300+€ voor een lader ... daar word ik effe misselijk van ...
Reken is uit wat je met die exta 150€ allemaal kan kopen...

Bart, als je de prijzen vergelijkt moet je ook de specificaties vergelijken. En dan niet alleen de met vet gedrukte letters in de reclame foldertjes, zoals 1-30 cellen, 1-10 Lipo, 0.5-5.5A.
Leuke getalletjes maar dat zegt nog niet alles, als je verder gaat zoeken zul je zien dat de laders in het duurdere segment een veel hoger laadvermogen hebben dan de laders in 100-150 segment.
De Ultra Duo Plus (die ikzelf onder de 140 heb gekocht) heeft een max laadvermogen van zo'n 150 Watt, de Lomcovak Powercube heeft een max. laadvermogen van zo'n 300 Watt en dat is waar het prijsverschil in gaat zitten.
FYI, de accu's die ik met de powercube laadt, kosten meer dan het dubbele prijsverschil met de Ultra Duo Plus.
Voor het laden van 12 NiCd(Mh) heb je net zoveel aan de Duo Plus dan aan de Powercube, dan kun je inderdaad beter je 150 in accu's inversteren.

Rick

Voor wat het waard is:
Heb nu een Ultra Duo Plus 30 met de nieuwste engelse software
Als ik deze vergelijk met de Robbe Infinity 2 lipo en de Schulze 330D die ik beide ook gehad heb het volgende:
Gebruiksvriendelijkheid en snelheid van lipo laden is de Schulze naar MIJN mening de minste...
De Robbe en de Graupner zijn qua gebruiksvriendelijkheid ongeveer even goed
De Graupner is echter minimaal 10% sneller met lipoladen als zijn concurrenten...
Mocht je ook een Duo Plus aanschaffen zorg dan dat je engelse software hebt, deze vraagt (in tegenstelling tot de Duitse software!) in een aparte stap of het aantal lipocellen juist is!!!
Bovengenoemde drie laders in de 150 euri klasse zijn verder vrijwel gelijk aan mogelijkheden en laadvermogen

@rick NT

Ik weet wel dat je met GRAUPNER beperkingen hebt maar voor een "simpele" gebruiker als ik is 300 of meer € voor een lader te veel, dan koop ik liever nog een paar setjes batterijen ...
Ik weet wel dat de powercub bijna het dubbele vermogen kan (ver)gebruiken... maar hoeveel keer gebruik je dit ...

Voor de semi-professionele RC'ers zal dit wel één van de rollsroycen zijn, alhoewel ik in de winkel er eentje van 1200€ zag staan... :o

No offence Rick NT, het was maar een bemerking van mijnentwege lol

Grtz
B

Bart,

No offense taken.
Met m'n laatste zin van m'n vorige bericht bedoel ik eigenlijk hetzelfde te zeggen als jij.

Koop geen lader van tig-honderd euro als eentje van de helft ook voor jouw huidige en in de redelijke toekomstige applicaties voldoed.

Maar sommige mensen staren zich helemaal blind op het maximaal aantal cellen en de maximale stroom. Alleen hebben niet in de gaten dat deze 2 samen nooit tegelijkertijd te bereiken zijn.

Daarom bepaal voor jezelf wat voor kisten je wenst/kunt vliegen met jouw 'budget' en welke paketten je hiervoor nodig denkt te hebben. En reken dan ff uit wat je laadvermogen moet zijn om zo'n pakketje een beetje vlot te kunnen laden. Bv. voor lipo's: Laadvermogen = aantal cellen * 4.2V * capaciteit in Ah.

Met het vergelijk van het prijsverschil wilde ik alleen maar aangeven waarom ik gekozen heb voor een lader zoals de PowerCube. Enige andere conclusie die hieruit kunt trekken is dat ik een "prettig" gestoorde afwijking heb om een godsvermogen aan speelgoed uit te geven. Absoluut niet denigrerend bedoeld.

Rick

Hoi Rick...

No problem...

Ik heb het zelfde probleem ... "Speelgoed"'
Alleen bij mij ligt dat nog op verschillende domeinen :lol:

Enfin... om het even samen te vatten, en ik denk dat dat voor velen geldt:

"The difference between men and boys is the price of their toys"

Grtz
Bart

vergeet niet te kijken hoeveel stroom er geleverd kan worden op een bepaald cellenaantal.
Ik heb een Schulze 630 en die kan de maximale stroom houden tot 20 cellen. De 330 kan dat niet.
Je betaalt wel voor dat extra vermogen natuurlijk.

Op dit moment zou ik zeker geen lader kopen die geen LiPos ondersteunt. Voor de prijs moet je het niet laten.

Back