welke lader????????

• Topicstarter Topicstarter diverke
  • Startdatum Startdatum
D

diverke

Guest
Welke lader moet ik mij kopen?

Voor het ontladen en laden van mijn batterijen in mijnen zender en in mijnen raptor 50 heli. daar zitten van die ni-cad of ni-mh in.
En ook moet ik daar mijnen zware batterij van 12V 62Ah 540A kunnen mee laden.
dus één of andere multilader, maar welke en met redelijke prijs.

Voor het laden van NiCd en NiMH accu's voor de zender en ontvanger zijn er heel veel laders te koop. Met een beetje zoekwerk op dit forum kan je hier heel veel over te weten komen. Wat je er voor over hebt is de belangrijkste beperking denk ik.
Om een autoaccu te laden zijn er laders te koop bij bijvoorbeeld halfords of soortgelijke winkels. Modelbouwladers zijn niet echt geschikt om een dergelijke zware accu te laden. Er zijn wel laders die een loodaccu stand hebben maar die laden meestal met niet meer dan een Ampère of 2 misschien 3. Het laden van een lege accu duurt dan wel even.

Daarnaast; wat is een redelijke prijs?

De robbe unicharger 6 (ofzo) heb je wel voor rond de 20 euro. Die kan alles wat jij wilt, alleen zul je zelf op de tijden moeten laden en kan hij niet snelladen. Je moet dan dus 10% van je accucapaciteit als laadstroom nemen en dan 15 uur laden oid.

Ik zelf heb een simprop intellispeed, een erg fijne lader wat mij betreft, met display en programma's voor alle types accus (nicd, nimh, lipo, pb) en snelladen tot 7 ampere. Nadeel van die lader is dat de lader zelf rond de 80 euro kost en je er nog een netvoeding bij nodig hebt die 7a kan leveren, wat toch ook weer rond de 50 euro kost.

Daarom.. de meest belangrijke vraag is: wat is je budget?

Back