welke lijm het beste

• Topicstarter Topicstarter Lord One Hope
  • Startdatum Startdatum
L

Lord One Hope

Guest
wat is de beste lijm om plastic messing en metaal te lijmen :?: ik heb het geprobeerdt met : verona (action)secondelijm werdt niet stevig het liet steeds los :cry: dus teon het ik bison 2 kompenenten alleen dat vindt ik niet lekker werken :cry: 2 van die buisjes voor hele kleine stukjes dus het moet wel 1e zijn met 1 buisje waar het lijm uit komt :) :) alvast bedankt :D 8O [font=Arial, sans-serif][/font]

Lord,

Ik begrijp niet goed hoe plastic messing eruit ziet maar kun je niet overgaan tot het gebruik van zachtsoldeer ? Hoe onplezierig je het gebruik van 2 componenten lijmen (epoxy's) ook vindt het staat toch nog steeds garant voor een goeie, sterke verbinding.

Stevo

Ohhhhh Lord
afb9138.gif

@ Stevo

Plastic messing das een legering van plastic zink en plastic koper, dat kennen ze niet in belgika hè
afb9102.gif
afb9099.gif

@Lord

Messing is een legering. :teacher:

En metaal op hout kun je het beste met epoxy lijmen.
Let op :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: Super goed ontvetten anders blijft het niet goed zitten, en het metaal ruw maken met een stukje schuurpapier.

Messing op BV staal/blik/messing (metaalen) gewoon solderen werkt prima, ook goed ontvetten en S39 gebruiken.
Dit werkt niet met Aluminium ( ook een metaal ) :!:

Metaal op kuntstof is moeilijker, en dit hangt 100% af van de kuntstof.
Wat je gewoon kan vergeten zijn BV de volgende Teflon deldrin nylon.
Vaak zijn kuntstof onderdelen gefabriceerd volgens het spuitgiet proces en dan zit er vaak een residu van vet ed. op het onderdeel.
Het gaat nooit lukken om dat zo te lijmen, eerst goed schoonmaken residu verwijderen en de te lijmen vlakken ruw maken.

Pfff Jacques,

En ik dacht dat wij Belgen altijd de zaken ingewikkeld maakten. Messing is een metaal legering en plastiek is wel euh plastiek. Voor een simpele boerenzoon uit Vloandren vallen die twee niet te rijmen :P

Stevo "the pessant"

Alles is wel op een of andere manier te lijmen, zelfs huwelijken.
afb9099.gif

Maar kuntstof is moeilijk.
afb9467.gif

Zijn er twee Lord One Hope's?

Ik kan mij niet herinneren dat ik deze vraag gesteld heb.

Ik snap daarom niet waarom mijn naam hier bij staat.

Hmmm, wellicht een keer ingelogd gebleven op de computer van een ander?

En wat betreft de vraagstelling:

wat is de beste lijm om plastic, messing en metaal te lijmen.

Met een komma ertussen dus wat duidelijker...

Nylon is redelijk te lijmen, met o.a. epoxy. Wel goed opschuren. Sommige methacrylaatlijmen kunnen ook nylon lijmen. Maar let wel op dat het echt nylon is, en niet wat anders.

Lastig te verlijmen zijn:
teflon
delrin
polyethyleen
polypropyleen

Skiff,

Nu ik jou antwoord lees gaat mij een lichtje op.
Aan het schrijven te zien zou het mijn jongste zoon wel eens kunnen zijn die dit gedaan heeft terwijl mijn computer thuis nog ingelogd stond.
Ik zal het hem vanavond even vragen.

afb10718.gif
Ik zou maar oppassen met je ebay account enzo.
Voor je het weet ben je de trotse eigenaar van een 12 foot container vol met rubberen bad eendjes ofzo
afb9102.gif

Het bleek dus inderdaad mijn jongste zoon te zijn geweest die deze vraag gesteld heeft.
Ik heb heb gelijk even gevraagd of hij zijn vragen wat duidelijker wilde stellen.

Wat hij bedoelde is het volgende:

Hij heeft heel veel modellen van Siku (schaal 1:32) en nu heeft hij een container systeem gemaakt met zo'n arm om de containers op de wagen te trekken.
Dit heeft hij heel leuk gemaakt maar het heeft een probleem. Als hij een container vol met maiskorrels op de wagen wil trekken breekt het oog aan de container steeds af. Dit heeft hij gemaakt van een krom geslagen spijker en deze heeft natuurlijk bijna geen oppervlakte waardoor er veel kracht komt op een kleine oppervlakte.

Dit was dus zijn probleem. Ik heb al gezegd dat hij de te lijmen oppervlakte moet gaan vergroten maar misschien heeft iemand van jullie en ander idee?

mischien 2 gaten van 3mm in de bak te boren dan een stuk schroefdraat om buigen daarna eerst op elke stukje een moertje er op draaien het omgebouwde stukje door de bak heen tot de moertjes daarna aan de andere kant ook 2 moertjes en dat stukje wat je overhebt afzagen :D[/b]

Back