Standaard is die auto gemaakt voor een saddle pack, je kunt ons ongelijk geven maar in die tijd bestonden de shorty's nog niet eens, laat staan super shorty's. Origineel komt de saddle pack nog van 2x 3 NiMh sub-C cellen. En ik kan het weten want ik heb nog met dergelijke auto's gereden.
Nogmaals: veel auto's uit die tijd maakten gebruik van een saddle pack en ze zijn in LiPo nog wel verkrijgbaar maar lastig. Overigens met NiMh sub-C cellen die je vandaag de dag nog wel makkelijk met capaciteiten tot 5000mAh kunt kopen kan je ook je doel halen en meet authentiek zijn.
Kijk, op zich goed dat je dat gevonden hebt, ik heb er even naar gezocht:
Turnigy nano-tech Ultimate 2600mAh 2S2P 90C Hardcase Lipo Super Shorty Pack (ROAR en BRCA Goedgekeurd) (hobbyking.com)
Heel leuk als een moderne oplossing maar zeker niet origineel bedacht voor dit soort oude auto's. Inderdaad zie je vandaag de dag meerdere shorty varianten om rijders meer opties voor de huidige auto's te geven.
Een capaciteit van 2600mAh dat dan prima voor een stock motor is (ik rij met mijn F1 met een 21.5T motor een 1800mA weg in 7 minuten) maar heb je een wat snellere motor zal je weinig rijplezier hebben. Overigens zou ik dat niet willen gebruiken omdat de spanning aan het eind van de rit nog verder ingezakt is tov een accu met een grotere capaciteit, een standaard shorty heeft het dubbele aan capaciteit. Maar dan zou je er 2 parallel moeten zetten waarmee je ook je balansprobleem oplost. Hey, aan beide zijden een pack, hoe heet dat ook alweer.... oh ja, een saddle pack.