welke Lipo accu's voor ikarus piccolo fun

• Topicstarter Topicstarter deenja
  • Startdatum Startdatum
D

deenja

Guest
Ik ben sind vandeweek in het bezit van ee picolo fun, nu wil ik daar lipo's in gaan gebruiken maar weet eigenlijk niet welke ik daarvoor kan gebruiken, er zit nu een accupack bij met 8cellen, dit is als ik het even snel uitreken 9,6 volt kan ik zonder problemen er een 3 cell lipo van 11,1 volt en zo'n 1000 mah aan hangen of blaas ik dan het een en ander op en moet ik kiezen voor de 2 cell van 7,4 volt.

Moet je ook eens kijken of de Piccoboard een lippo aankan? Een Piccoboard Plus kan dit wel. Eens kijken op de site van Ikarus om te zien welke lippo's zij gebruiken. De motor die zij gebruiken op lippo's is een 310L, een 830 mAh lippo batterij met 11.1V gebruiken ze ook voor de Piccolo. Er zijn wel andere mensen hier op de forum die je zullen verder helpen met andere merken van batterijen. Hier is een link naar de site van Ikarus ivm batterijen voor de Piccolo.
http://www.ikarus-modellbau.de/onli...1595/3-Zellen-830-mAh---Lithium-Polymer-Akku/

hi Deenja
Het piccolo board kan wel de 11,1volt van de lipo's aan maar het heckrotortje niet direct
Het slijt wat meer dus je zal regelmatig eens deze moeten vervangen, maar je heb het vermogen we nodig
kom woensdag avond naar delft in de hal dan kan je er divr zien vliegen
evt tot woensdag jan

Hoi Jan,

Bedankt voor het snelle andwoord, ik kom sinds een maand of 2 bijna ieder 14 dagen naar de vulcanusweg maar vlieg dan alleen maar met een x-twin.
Daar heb ik eigenlijk een beetje het helicoptervirus opgelopen en er dan ook maar 1 gekocht, ik heb hem woendag in ieder geval bij me want hij moet nog afgesteld worden en hoop dat er iemand is die dat voor me kan en wil doen.

Groeten Dennis

hi deenja
dat kunnen wij evt wel voor je doen tot een woensdag jan

J.v.d.Wetering zei:
hi deenja
dat kunnen wij evt wel voor je doen tot een woensdag jan

Zo help je elkaar toch weer een beetje had mijn hulp ook al aangeboden op het Q indoor Delft draadje :wink: :wink:

hi Deenja
Wat voor type nummer hoofdmotor heb je op de piccolo staan en de heckmotor is dat de korte of de lange ???
jan

Hoi Jan,

Ik kan totaal geen type nummer o.i.d. op de motor vinden, ik heb er wel even foto's van gemaakt.
Ik heb hem woensdag bij me dus dan kunnen we in Delft misschien wel even kijken.

Thnx Dennis

imgp2080a0hy.jpg

Foto van de hoodfmotor.

imgp2081a4vh.jpg

Foto van de heckmotor.

Hi Deenja
Beide motoren zullen wel vervangen moeten worden ( op de korte of lange termijn) als je op 11,1volt lipo's gaat vliegen maar zo erg is dat niet!
Voor de hoofd motor is een G310 geschikt of je moet brushles willen gaan en de heckrotor zal al gauw de lange uitvoering van de piccolo pro worden maar aan beide zult je geen buil vallen financeel gezien
tot een woensdag jan

Yep ! Neem de piccolo V2, daar zit standaard zo`n motor bij maar vliegt in principe op de standaard nimh accu. De lipo heeft een iets hoger voltage en de standaard motor zal het iets warmer krijgen, omdat dit een fp helikopter is valt het verschil wel mee, je kunt de motor gewoon opvliegen en daarna zien welke motor je dan gaat gebruiken.

Back