welke lipo lader en welke lipo accu's

hallo,

Ik ben nog helemaal nieuw in het lipo gebeuren. Heb al veel topics hier gelezen en ben er al wel aardig achter hoe het zit, maar ben er nog steeds niet uit welke lader (en wat erbij) ik moet kopen en welke accu's (voor mijn durga).

FF kort samengevat: ik ben opzoek naar een lipo lader die op 12V en op 220V kan worden aangesloten en opzoek naar accu's die in mijn durga passen.

Ik hoop dat Het beetje duidelijk is?

Alvast heel erg bedankt,

Laders is genoeg over te vinden op het forum ;)

Wat de lipo's betreft kan ik je van harte de 4000mah 25C Yeah racing lipo's bij Dinball/RCmart aanbevelen.

Zijn voor (hardcase auto) lipo's niet duur , en presteren zeker niet verkeerd :!:

Vanmiddag vergeleken met een Orion 4800 Platinum en had met de Yeah racing toch nog ff wat meer punch.

Voor 40,- ongeveer heb je een pack vanuit HongKong , dat ben je in Nederland en België ook kwijt voor een beetje ni-mh pack met de bijkomende nadelen ;)

Bestellen zou ik via E-bay/Dinball doen , als je gewoon via RCmart (gewone internetshop van ze) besteld ben je duurder uit met het verzenden :!:

oke bedankt, dan zal ik is op ebay gaan zoeken, ik heb ook al een lader gezien bij pkracing (ff snel rond gekeken) de:

3 AMPERE PROCESSOR GESTUURDE 220/12V LADER VOOR NICAD-NIMH-LIPO & LION ACCU'S

en

8 AMPERE PROCESSOR GESTUURDE 220/12V LADER VOOR NICAD-NIMH-LIPO & LION ACCU'S

ik weet niet of 1 van deze 2 goed zijn, maar ze hebben niedergeval 220 voeding en 12v voeding en vind de prijs ook nog wel ok.

Yeah Racing (#LP-0040) Li-Po Pack 7.4V 4000mAh 25c - eBay, Cars, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 12-jul-08 06:54:57 CEST)

Scheelt je zoeken ;)

Als je bij hun in de e-bayshop zoekt op : li-po krijg je alle lipo accu's te zien. Ze hebben op dit moment ook combi's 3x 3200 lipo + een (ik geloof 12volt) lader met balancer :!: voor iets meer als 100,-

Om mee te beginnen is dat erg interessant ;)

Een voeding erbij (10~12 amp) en je hebt voor nog geen 150,- een lader + 3 lipo's ;)

Yeah Racing (#LP-0040) Li-Po Pack 7.4V 4000mAh 25c - eBay, Cars, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 12-jul-08 06:54:57 CEST)

Scheelt je zoeken ;)

Als je bij hun in de e-bayshop zoekt op : li-po krijg je alle lipo accu's te zien. Ze hebben op dit moment ook combi's 3x 3200 lipo + een (ik geloof 12volt) lader met balancer :!: voor iets meer als 100,-

Om mee te beginnen is dat erg interessant ;)

Een voeding erbij (10~12 amp) en je hebt voor nog geen 150,- een lader + 3 lipo's ;)

oke ziet er zeker interessant uit. Ik heb toch nog vraagje, voor zo'n voeding moet je dan eentje hebben die van 220 naar aansteker (12V aansluiting gaat) of kan je gewoon een voeding rechtstreeks aansluiten op de lader (weet u heel toevallig ook waar ik die kan vinden :rolleyes:.

Al vast heel erg bedankt!

Is een leuke combi inderdaad .. Alleen jammer voor de TS dat daar de lipos weer niet bij zitten ;)

Maar als ze hem in een combi hebben.... is ie meestal ook los te verkrijgen :!:

Veel betere combi (qua prijs) zul je denk ik niet kunnen vinden -bull- ;)

Lader + lipo combi en de losse voeding erbij , verzendkosten laten combineren
en je hebt voor een superprijsje het complete spulletje :thumbsup:

Voor het geld dat je dan kwijt bent heb je bij PK net een enkele lader ;)

nogmaals heel erg bedankt voor alle moeite en info.

Maar ik heb toch nog een vraagje, als ik die combo van 3 lipo met lader koop en ook via de zelfde aanbieder een voeding koop, hoe krijg ik het voor elkaar dat hij niet 2x naar verzendkosten vraagt?

Weet u dat misschien?
Want ik wil deze kit misschien 2x gaan bestellen omdat ik dan meer accu's heb en een extra lader (is dit ook mogelijk om hem 2x te bestellen of moet je hem dan 2x los bestellen?)

nogmaals weer heel erg bedankt

Groet,
Niek

nogmaals heel erg bedankt voor alle moeite en info.

Maar ik heb toch nog een vraagje, als ik die combo van 3 lipo met lader koop en ook via de zelfde aanbieder een voeding koop, hoe krijg ik het voor elkaar dat hij niet 2x naar verzendkosten vraagt?

Weet u dat misschien?
Want ik wil deze kit misschien 2x gaan bestellen omdat ik dan meer accu's heb en een extra lader (is dit ook mogelijk om hem 2x te bestellen of moet je hem dan 2x los bestellen?)

nogmaals weer heel erg bedankt

Groet,
Niek

E-bay voegt de 2 aankopen als het goed is automatisch samen , als de verzendkosten dan 2 keer gerekend worden moet je ff de button : "totaal aanvragen bij verkoper" aanklikken. De verkoper krijgt dan een berichtje en stelt een factuur op met de aangepaste verzendkosten.

Je zal hem waarschijnlijk wel 2x ineens kunnen bestellen , alleen zou ik dat met het oog op de invoerrechten etc. niet doen.

Het pakket wordt dan wel erg groot/zwaar en een stuk interessanter voor de douane ;)
Kost je wat meer aan verzenden , maar weet bijna zeker dat het je een hoop scheelt aan btw , invoer enzovoorts.

Goedkope Chinese online shop

Ik heb de fabrikant van de Hot Power #6016 lader gevonden:

[FONT='Arial','sans-serif']China Feixiang Industrial Co. Ltd.
Tel:86 0755 82601583
MSN: hellen_rctoy@hotmail.com
E-mail:hellen.rcfans@gmail.com
Website:RC-Fans-R/C hobbies and R/C toys. Such as R/C helicopter, R/C airplane, R/C car, R/C boat, R/C UFO walker rc helicopter walker helicopter, 4 Channel Helicopter 6 Channel Helicopter 7 Channel Helicopter 2 Channel Helicopter Helicopter Show Room Walker or RC-Fans--Welcome to RC-FANS88 RC MODEL SHOP[/FONT]
[FONT='Arial','sans-serif'][/FONT]
[FONT='Arial','sans-serif']De prijzen zijn op het eerste gezicht nog goedkoper dan via E-bay. Maar verzendkosten zullen waarschijnlijk wel weer hoger zijn. Maar zo kun je wel zien wat de marges zijn op een product.[/FONT]

Oops, sorry voor de meegkopieerde opmaak in het vorige bericht..

Ik heb de fabrikant van de Hot Power #6016 lader gevonden:

China Feixiang Industrial Co. Ltd.
Tel:86 0755 82601583
MSN: hellen_rctoy@hotmail.com
E-mail:hellen.rcfans@gmail.com
Website:RC-Fans-R/C hobbies and R/C toys. Such as R/C helicopter, R/C airplane, R/C car, R/C boat, R/C UFO walker rc helicopter walker helicopter, 4 Channel Helicopter 6 Channel Helicopter 7 Channel Helicopter 2 Channel Helicopter Helicopter Show Room Walker or RC-Fans--Welcome to RC-FANS88 RC MODEL SHOP

De prijzen zijn op het eerste gezicht nog goedkoper dan via E-bay. Maar verzendkosten zullen waarschijnlijk wel weer hoger zijn. Maar zo kun je wel zien wat de marges zijn op een product.

Lipo racingpack

Hoi allemaal.

Even een vraag wat betreft de lipo racingpack waar jullie het hier over hebben.
Ik heb nog niet zo lang het rijden weer opgepakt en kan door het enorme aanbod van accu's de bomen door het bos niet meer zien.

Hoe ver mag je deze accu ontladen tijdens het rijden???
En is dit nog een beetje te kontroleren.

Groet: Adrie

Hoi allemaal.

Even een vraag wat betreft de lipo racingpack waar jullie het hier over hebben.
Ik heb nog niet zo lang het rijden weer opgepakt en kan door het enorme aanbod van accu's de bomen door het bos niet meer zien.

Hoe ver mag je deze accu ontladen tijdens het rijden???
En is dit nog een beetje te kontroleren.

Groet: Adrie

Het beste is om een regelaar te gebruiken met een lipo-afslag , deze zorgt ervoor dat de spanning niet onder de 6volt komt. De modernere brushlessregelaars hebben deze functie in de software zitten.

Die 6volt grens is om je lipo's tegen te ver leegtrekken te beschermen , lipo's kunnen daar namelijk heeeel slecht tegen.

Maar daar is al het nodige over geschreven op het forum ;)

Dat je ze absoluut niet verder mag ontladen dan 3 volt per cel is wel bekend ondertussen.
Probleem is dat ik niet brushles rijd. Ik gebruik op dit moment een ko propo 1200 regelaar.
Controle op ontlading wordt dan wel erg lastig.

De ontlaad karakteristiek van een Lithium-Poly cel ziet er ongeveer zo uit:
li-po%20discharge%20curves%20at%20room%20temperature.jpg

Beneden de 3 volt komt er nog maar erg weinig energie uit een cel. Als het goed is merk je dat de prestaties van je model plotseling erg afnemen.

Hallo allemaal,

Even een vraagje tussendoor, kan ik lipo laden met mijn Graupner Ultramat 10, en dat ik niet per ongeluk de lader van me vader er mee sloop of de accupack?

Klopt helemaal Marek maar als je de LiPo zo ver ontlaad dat de motor al slechter begint te presteren dan ben je al te laat! Een LiPo accu zal dan al heel snel schade oplopen en binnen vrij korte tijd de geest geven.
Het gebruik van een goede regelaar met een LiPo afslag is dus zeer sterk aan te raden (eigenlijk noodzakelijk).
Banana, kijk even in de gebruiksaanwijzing, daar staat precies in wat deze lader kan en mag laden. Hij kan LiPo´s laden maar of hij jou LiPo kan laden moet je dus bekijken aan de hand van de gegevens van jou LiPo en de lader.

hé Bull.

Ik heb gister een Yeah racing lipo 7.4V 3200Mah 20c pack geprobeerd in een off-road 2wd.
En ben zo onder de indruk dat ik de 3x yeah racing lipo 7.4v 3200mah 20c packs met de lader (waar ik goede reacties van heb gehoord) heb besteld.
Ik was Nog geen 140 euro kwijt.

Kort om, een goede combi voor een verschikkelijk goede prijs op rcmart.com.

Back