Welke Lipo lader?

• Topicstarter Topicstarter arvidc
  • Startdatum Startdatum
Iedere lader tot 5A met LiPo ondersteuning en interne balancer zal prina werken.

Als je bij Sjaak gaat kopen is deze een aanrader:
Sjaak's Hobbyshop : Laders van Graupner

Doet vanaf 220v en 12v laden.

Er zijn veel goedkopere laders te vinden maar je zit dan vaak nog aan een 12v voeding vast en dan scheelt de prijs tov. die Graupner niet zoveel.

5A is veel te weinig. Haal je nog niet eens 1C laadstroom mee. Dan gaat het wel erg lang duren voor hij vol zit. Zeker 5 kwartier maar ik schat zelfs nog iets langer.

Ik zou tenminste voor 7A gaan maar beter om nog meer te nemen. En dan ook 1 die het vermogen kan leveren. Al hoeft dan voor 2s lipo's niet zo heel gek hoog te zijn.

Zo'n 45W per C laadstroom op die 2s5300mAh accu.

Een accu die met 2, 3 of meer C te laden is is wel fijn. Ben blij dat het nu kan 1C is echt lang wachten.

Voor 3C laden op de 2s5300 heb je dus een 150Watt ladertje nodig die tenminste 16A kan laden.

Voor 2C net iets over de 10A. Dus met een 10A ladertje kom je redelijk in de richting van 2C laden wat ongeveer 30 tot 40min laadtijd geeft.

Ik zou gaan voor die Plotterwelt aangeeft. Niet te duur en kan je voorlopig mee vooruit.
Lipo's zijn al vaak 5C te laden en zelfs al 10C en op 2s kom je dan een eind met die lader.

Raar dat bij deze accu niet eens de max. laadstroom staat aangegeven. Ik zou dat even navragen als ik jou was.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn lesje nu al geleerd, koop een goede lader! Oke kost wel wat maar ik merk echt dat een goede lader zijn geld waard is.

Ik heb een robbe duo lader maar daar is de 220V voeding kapot en heb nood gedwongen een Hyperion EOS 0615i-DUO3 lader gekocht. Ik heb hem nu een week in bezit en merk toch echt dat mijn wat oudere accu's weer wat meet leven krijgen.

Iets wat belangrijk is is toch de voeding, ik wilde geen losse voeding maar als je met een beetje ampers wil gaan laden dan ontkom je er niet aan omdat de ingebouwde voedingen het niet aan kunnen.

Het blijkt dus dat je die lipo,s ook op 3C moet gaan laden om hem fit te houden.

Meerdere gebruikers schrijven dat als je bv. Hyperons G3 op 1C gaat laden ze in de power terug gaan .
Die willen dus ook power bij het laden hebben .

Mvg Johan

Ik heb mijn lesje nu al geleerd, koop een goede lader! Oke kost wel wat maar ik merk echt dat een goede lader zijn geld waard is.

Ik heb een robbe duo lader maar daar is de 220V voeding kapot en heb nood gedwongen een Hyperion EOS 0615i-DUO3 lader gekocht. Ik heb hem nu een week in bezit en merk toch echt dat mijn wat oudere accu's weer wat meet leven krijgen.

Iets wat belangrijk is is toch de voeding, ik wilde geen losse voeding maar als je met een beetje ampers wil gaan laden dan ontkom je er niet aan omdat de ingebouwde voedingen het niet aan kunnen.

En welke externe voeding heb je hierbij gekocht?

Het blijkt dus dat je die lipo,s ook op 3C moet gaan laden om hem fit te houden.

Meerdere gebruikers schrijven dat als je bv. Hyperons G3 op 1C gaat laden ze in de power terug gaan .
Die willen dus ook power bij het laden hebben .

Mvg Johan

Maar let even op zijn correctie en welke accu hij aanwijst, dat is volgens mij 1C laden.

Ik vrees wel dat er strenge regels moeten komen over het laden.....
Een rij-accu is tegenwoordig zo'n 5000mAh, op 3C laden betekent 15A en trekt uit het net ruim 100watt, stel je eens even voor als je als club 100 rijders hebt of 50 rijders die 2 accu's tegelijk laden. Een standaard groepenkast is er niet op berekend.....
En aangezien 5C laden tegenwoordig niet zo vreemd is kon zoiets wel eens uit de hand gaan lopen, zeker als het hier al blijkt dat ze op 3C beter presteren.....

Daar ben ik al een tijdje bang voor Roelof. Zodra de lipo hype om zeep wordt geholpen door een of meerdere lipo's die de lucht in gaan, gaat electro over op Life cellen, maar die kun je ook met veel amp volladen. Nog even en er moet verplicht worden de accu's thuis vol te laden en op de wedstrijd alleen te peaken als dat al nodig mocht zijn. De verplichte lipozak tijdens het laden/ontladen of alleen maar aan de lader aangesloten lipoaccu is al dichtbij.

Daar ben ik al een tijdje bang voor Roelof. Zodra de lipo hype om zeep wordt geholpen door een of meerdere lipo's die de lucht in gaan, gaat electro over op Life cellen, maar die kun je ook met veel amp volladen. Nog even en er moet verplicht worden de accu's thuis vol te laden en op de wedstrijd alleen te peaken als dat al nodig mocht zijn. De verplichte lipozak tijdens het laden/ontladen of alleen maar aan de lader aangesloten lipoaccu is al dichtbij.

Of een volgeladen autoaccu die ze nog wel mogen bijladen met een kleine auto acculader. Of de 1C hooguit 2C lading met eventueel een wattmeter per tafel.

20 ampere was te laag het is een duo lader! ik kan er 2x 6S pakketten tegelijk mee volladen!

Voeding kwam ik toevalig tegen op marktplaats voor een heel mooi prijsje. Conrad verkoop ze, ze worden ook door Maas op de markt gebracht, een nieuwe kost ergens tussen de 175 en 200 euro.

Ik laad m'n lipo's meestal op 2C aan de track. Kan iets van een 20min rijden en dan nog ff sleutelen. Als het echt moet 3C laden en dan rij ik constant.

Ik heb een Hyperion 0720i Net3 lader in combinatie met een Maas 23A voeding en ben er heel tevreden van.

Back