Op zich maakt het merk of type nog niet eens zo heel veel uit is mijn ervaring. Zeker niet als je niet al te dicht aan de grens komt. Vergeet voor f5b/hotliner typisch gebruik de fabriekspecificatie (C-rating), daar ga je toch overheen maar dat kan ook prima. Ik vlieg al jaren met 30C MyLipo 1800mAh packs, waar >180A uit getrokken wordt. Destijds ook Turnigy 30C gebruikt, ging ook prima. De packs met echte hoge C-rating geven soms net een wat hogere spanning onder belasting (al wordt in China ook heel wat afgelogen natuurlijk). Een hogere spanning is niet altijd goed, het moet bij je aandrijving passen.
Als het half kan wel de lipo voorverwarmen. Uurtje op 40 graden is ideaal. Toen ik nog geen heaterbox had, legden we ze ook wel achter de voorruit van de auto. Wel even opletten dat het niet te heet wordt natuurlijk. Ooit een Duitser gezien die een koekepan met doorzichtig deksel gebruikte, lekker low-tech maar t werkte.
Wel even opletten trouwens. Je zou denken 10 cellen dat is 10*1.2V=12V. En een 3S lipo zit op 11.1V dus dat is wel safe. De praktijk is net wat anders. Onder hoge belasting gaven NiCd's een spanning van 0.9-1V, dus 9-10V voor een 10S packs. Een passende lipo geeft onder belasting 3.3-3.5V, Oftewel 9.9 - 10.5V.
Als de prop die nu op de motor zit, nog uit t 10cellen tijdperk, op het randje zat, kan de iets hogere spanning van lipo's de motor net over het randje van overbelasting helpen. Vergeet niet dat het vermogen stijgt met de 3e macht van de spanning, iets meer spanning geeft een stukken hoger vermogen.
Maar als je het over 90A hebt, zal dat wel meevallen denk ik (tenzij je dat afleidt uit de regelaar die eraan hangt, f5b regelaars kunnen typisch het dubbele uithouden van wat er op het labeltje staat).