Welke Lipo voor de T-rex ????

AeroTronic zei:
Weerstandje met 1,4 Ohm zou ook kunnen werken

Een weerstand van 1,4ohm :roll: . Deze moet wel 80W zijn! Weerstandjes op dat formaat hebben een forskoelblok nodig.... Erg handig is het niet...

Bovendien heb je een erg grote kans om te diepontladen wat lipo's in het algemeen niet zo leuk vinden.

potmeter van dit vermogen zijn ook niet echt goedkoop....
Gewoon leegvliegen dus :P :D

Ik heb ook een lader die tot 20A kan ontladen :) Helaas wel maar enkele cellen :
Entladen 1 - 30 Zellen
Max. Entladestrom
1-6 Zellen: 20 A
7 Zellen: 15 A
8 Zellen: 5 A
10 Zelle

Satoer zei:
Yup. schade valt mee overigens. servo tandwieltjes, Butsje uit rotorblad, staartbuis krom en horizontale vin-klem kapot. Waren al mijn crashes maar zo. Komt omdat ik hem redelijk vlak had kunnen landen en alle snelheid uit de bladen was.

Als dit door de accu komt zou ik er niet zo blij mee zijn.
Alleen al het feit dat ze jou een accu verkocht hebben die niet deugd is al erg genoeg. Als men dan beweert dat de accu's toch goed zijn en je crasht ook nog je heli is dat helemaal triest.
Ik heb het pas geleden in mijn tuin ook meegemaakt. Niet mijn accu en ook niet mijn heli.
Gelukkig was het zaakje in het hoverstadium dus er is niks gebeurt.
Maar hier dus ook, zo'n accu van mfis, net geladen en na 1 a 2 minuten helemaal niets meer.
Die accu's zijn gewoon niet in orde. Hiervoor zou de winkelier de mensen moeten waarschuwen. Ik zou ze in ieder geval niet meer gebruiken.

tieske

ik heb nog 1 vraagje over lipo's in het algemeen, je kunt dus het beste stoppen met vliegen na een bepaalde tijd. een liposaver is dan dus eigenlijk overbodig aangezien die reageert bij 9volt=telaat?
en dan nog over het bestellen bij MFIS, als je daar 1 accu besteld, de 3s 2100mah, dan heb je toch geen invoerkosten? of heb je daar alsnog een grote kans op?
alvast bedankt

ALs je bij MFIS besteld heb je helemaal niet te maken met invoerkosten,omdat deze zaak in Nederland gevestigd is.

Hallo,

Heb ook wat afgezocht en uitgeprobeerd inzake lipo's.

De laatste nieuwe Evo Flight Evo 20 3cell 1800ma lijken mij super. 20c lipo's dewelke super licht zijn en vooral lang de headspeed houden.

Vluchten met de trex xl en 3550kv motor van 12 minuten zijn goed te doen. Wel zijn het dure lipo's rond de 65 a 67 euro's dacht ik. Met vluchten bedoel ik goed powervol rondjagen, doch geen 3D.

Ook heb ik thans in gebruik de Hyper power lipo's. 2000 ma 15c 3cell.
Aangekocht bij Perba.com, bij ons in Belgie-Zutendaal. Zeer betaalbaar 36eurokes en het ziet er best uit. Lange vliegtijden. Het zou me niet verbazen moest deze lipo onder een ander logo verkocht worden, hij een pak duurder zou zijn.
Eigenlijk denk ik dat er een beetje gerotzooid wordt onder dat lipo wereldje.
Er wordt gegoocheld met gewicht, capaciteit en vooral "c" en SH, SHDD, etc...... maar is dat allemaal wel waar?? Wie controleerd dit??

Zo, kopen en proberen en zelf ondervinden.

tduc.

hallo mense...
ik heb een SE en wil graag nog een paar kleine dingetje erbij bestellen.
ik heb mijn gyro onder de tailboom gezet maar heb dit nog een beetje provosories gedaan om te checke of dit wel kon.

ben nu eigenlijk op zoek naar carbon plaatjes die ik dus op de ontvanger kan maken en daarop weer de gyro..
ook ben ik op zoek naar mooiere canopies!
ik heb ze ooit ergens gezien maar ik zou niet meer weten waar!

dus bij deze de vraag of iemand mij ff een paar sites kan geven om te checke!
grtzz david

ik was ff aan het kijken en kwam dit tegen een 2150 pakket met het voor maat van de 1800 pakketten die dus wel in de t-rex passen.

hier de info

EVO 2150mAh 3S1P Ref: EVO21503S1P
In Stock
NEW!!! Slimline 2150mAh pack with similar dimensions to the 1800mAh cell, Will fit T-Rex SE and other applications where original 2100mAh pack is too long/wide.

Dimensions - 24.5mm x 36mm x 106mm Weight - 180g

Price: £47.99 (Including: VAT at 17.5%)

hier nog een link in belg land http://www.flightpower.be/range.asp?SubmenuGroepID=2103&CatID=2104

het probleem is dat de nieuwe motoren er pittig aan treken en de tp aan zijn top zit.
de nieuwe pakketten van 20 tot 30c kunne dat beter aan .
1800 pakketten gaan 7 a8 minuten mee en met een 2150 mah 10 tot 12 minuten .
en dan gaat het in dit geval om het gewicht en het formaat om dat de 20 c pakketten zwaarder en zoms groter zijn als de 15 c pakketten

Back