Dat moet voldoende zijn.
We nemen deze eenvoudige calculator.
Estimate Propeller Static Thrust
We kiezen de 8X6E prop en clicken die aan.
Het toerental bij vol gas is bij 3S 11.1V X 1400kv X0.8=12432 rpm dus dat vullen we ook in.
Bij Supply Voltage & Current vullen we in 11.1V en de stroom.
De stroom moet je schatten op pak hem beet 80% van wat de regelaar continu mag hebben.
Verhoog of verlaag de stroom een paar keer zodat je bij Static Efficiency in de buurt van 75% komt.
Als dat gelukt is dan zit je op een realistische waarde en in dit geval kwam ik uit op 36A bij een Static Efficiency van 76.9%
Nu beschik je over alle gegevens die je nodig hebt.
Estimated Static Thrust 1298 gram.
Supplied Power 400W
Static Pitch Speed 114 km/u
Appx. Level Flight Speed 137 km/u.
Dat zijn naar mijn mening waarden waar je setup goed mee kan werken.
Ze zullen niet exact kloppen maar ze zijn geschikt om een bestelling te doen een meting mee te doen en dan verder conclusies te trekken.
Een 20C lipo van 2200mAh kan kortstondig 44 A leveren dus 36A mag geen probleem geven zeker niet als je niet constant vol gas vliegt.
Als het voor het zwaartepunt beter uitkomt kan je natuurlijk een zwaardere lipo kiezen.
We nemen deze eenvoudige calculator.
Estimate Propeller Static Thrust
We kiezen de 8X6E prop en clicken die aan.
Het toerental bij vol gas is bij 3S 11.1V X 1400kv X0.8=12432 rpm dus dat vullen we ook in.
Bij Supply Voltage & Current vullen we in 11.1V en de stroom.
De stroom moet je schatten op pak hem beet 80% van wat de regelaar continu mag hebben.
Verhoog of verlaag de stroom een paar keer zodat je bij Static Efficiency in de buurt van 75% komt.
Als dat gelukt is dan zit je op een realistische waarde en in dit geval kwam ik uit op 36A bij een Static Efficiency van 76.9%
Nu beschik je over alle gegevens die je nodig hebt.
Estimated Static Thrust 1298 gram.
Supplied Power 400W
Static Pitch Speed 114 km/u
Appx. Level Flight Speed 137 km/u.
Dat zijn naar mijn mening waarden waar je setup goed mee kan werken.
Ze zullen niet exact kloppen maar ze zijn geschikt om een bestelling te doen een meting mee te doen en dan verder conclusies te trekken.
Een 20C lipo van 2200mAh kan kortstondig 44 A leveren dus 36A mag geen probleem geven zeker niet als je niet constant vol gas vliegt.
Als het voor het zwaartepunt beter uitkomt kan je natuurlijk een zwaardere lipo kiezen.

Laatst bewerkt: