Welke lipo?

Had er liever een Het rc 3W ingezet+ 4 cell.

Maar iedereen adviseerde met dat dat zwaar overpowered is.

Dat is natuurlijk ook maar who cares.

Een 90cm carbonstaaf in je vleugel en gaan.

Heb nog eens berekend en met 5.5x4.25 kom ik op 17.858A
En dat met een 4 cell.

Maar hoe dat gaat vliegen?
Zie hem het liefst vertikaal gaan.

Je zit op ruim 260W vermogen en dat is op minder dan een kilo vlieggewicht. In theorie is dat voldoende voor 3D vliegen.
Maar je hebt een hele kleine, snel draaiende prop nodig. Dat geeft snelheid maar weinig trekkracht. En het is een tamelijk inefficiënte combinatie geworden. Dus wat het doet? Geen idee

Het zal vast wel verticaal gaan trouwens. Er is maar één manier om daar achter te komen....

Wil nog wat zippy,s kopen bij hobbycity.

Kan natuurlijk gewoon een 4cell 4500mah meebestellen en 5.5x4.25prop.
En het een proberen.

Als het niet bevalt.... zo verandert uiteraard.

4500 mAh is een hele grote, zware accu. Je komt dan aan ongeveer 500 gram voor de accu! Tegen 200 voor wat er nu in zit. Bij 18A geeft je dat 15 minuten vol gas. Dat is wel heel erg veel hoor. met 4 cellen 2700 tot 3200 spaar je veel gewicht en kun je nog een hele poos vliegen. Gewicht werkt erg tegen als je verticaal wilt gaan dus ik zou het wat lichter houden. Je moet ook nog een ontvangeraccu of U-BEC aanbrengen, dat is ook al extra gewicht.

Ter vergelijking, ik gebruik in mijn 4m zwever van 4,5 kilo een 4 cellen 3300 mAh accu waar ik bijna een half uur mee kan vliegen.

Laatst bewerkt:
O ja weer effe niet aangedacht.

Nu vliegt hij al best hard en lekker uitzweven is ook leuk.

Nu is lekker lang vliegen best leuk, haal nu ook een 30 minuten.
Maar nog langer met alleen meer Mah accu is zwaarder dus vliegt beroerder.

Met 4 cell 3200Mah + 5.5x4.25
is het zon 10.30 minuten, zelfde ongeveer als 3 cell 2500Mah 6x4 prop.
Dan Moet hij dus harder vliegen en ook nog eens +- even lang.

Bij een losse ESC en losse BEC moet je dan van: accu naar ESC naar BEC naar ontvanger?

Laatst bewerkt:
Een losse BEC sluit je aan de ene kant aan op de vliegaccu en aan de andere kant op je ontvanger. Dat kan zijn op een leeg kanaal op je ontvanger of met een Y-kabeltje aan een kanaal wat je al in gebruik hebt. De ESC komt net als nu op de accupolen en het gaskanaal. Denk er wel even aan om de rode ader van je huidige regelaar naar de ontvanger af te koppelen! Twee BEC's die tegelijk in bedrijf zijn geeft problemen.

Al met al is het een tamelijk onzinnige constructie aan het worden :-) Maar als je een ballistic Easystar wilt hebben ben je leuk bezig :-) :-)

"Why do it? Because it can be done...."

Veel plezier en pas een beetje op :cool:

Back