Welke Lipo's Mamba Monster + 2200kv Caste motor?

Hoe staat het ermee?
De eerste filmpjes van de ERBE staan inmiddels op YouTube. Heb jij al een datum (zal wel niet gezien de slechte verkrijgbaarheid momenteel :() ?

Heb inmiddels ook de ERBE op het oog.
Ik ga eerst voor 2s 5000mah lipo's aangezien ik dan wat langer kan rijden. (Toch? :/)
Ik ga mijne als het goed is volgende week ophalen.

Hoe staat het ermee?
De eerste filmpjes van de ERBE staan inmiddels op YouTube. Heb jij al een datum (zal wel niet gezien de slechte verkrijgbaarheid momenteel :() ?

ik verwacht hem volgend weekeind op te halen. (is uiteraard nog even afwachten of dat nu daadwerkelijk gaat lukken natuurlijk :) )

Cooool! Het is echt een lijpe wagen :)

@ Chronoholic, ik denk dat je voor 24/7 beter op 4S dan op 6S kunt rijden. Ik lees dat 6S zo ongelovelijk veel power geeft dat hij lastig te besturen is. Natuurlijk zou ik het niet kunnen laten om ook een setje 6S te kopen gewoon om te kijken wat die auto nu echt kan.

Ik zou kiezen voor 8000mAh.

Stel je hebt een lipo die 20C kan leveren, dan komt dat neer op 100A continu bij een pack met een capaciteit van 5 Ah.
Maar.....
Ik meen dat lipo's per jaar een fors deel van hun capaciteit inleveren. Ik weet niet precies hoeveel en of dit nog steeds voor alle lipo's geldt (dacht van wel). Ik ga uit van 15% verlies per jaar. Na twee jaar ben je dan 30% van je capaciteit kwijt en daarmee tevens 30% van je vermogen (20 * C, waarbij C eerst 5 Ah was en nu nog maar 3,5Ah).

Een lipo die net op de rand zit qua vermogen voor het aansturen van een MMM of vergelijkbare motor, die zou na verloop van tijd twee jaar wel eens tekort kunnen schieten.

Jammer dat de A123 cellen niet goed in de revo passen. A123 heeft minder last van capaciteitsverlies.

ach, de Laders waarmee je Lipo's oplaad, geven ook weer hoeveel capaciteit je in de accu hebt gestopt, dus kun je behoorlijk goed in de gaten houden. :) (heb trouwens tot nu toe nog geen last gehad van capaciteit verlies met m'n Lipo's.

aangezien het probleem nu is opgelost is, had ik een vraagje. ik kan voor dezelfde prijs een mamba max 4600kv combo voor buggy's kopen, of een LRP eraser 9.5t met de AI regelaar. welke is beter? de mamba is ietsie sneller iig, maar levert volgens mij ( staat er niet bij ) stuk minder power. iemand=

p.s. ga hem wss rijden op een 2s 4000 mah lipo.

Back