Welke Logo heli

leuke drivetrain, aparte keuze voor de gyro ;)

Denk op 6S toch? 5S is zonde. Als servo's zou je ook de D610's kunnen nemen van Align/Savox.

Voor de lipo's kun je ook een kijkje nemen bij hobbycity ;)

leuke drivetrain, aparte keuze voor de gyro ;)

Denk op 6S toch? 5S is zonde. ...

Voor de lipo's kun je ook een kijkje nemen bij hobbycity ;)

Heerlijke gyro (LT2100 Logictech), niet mis mee, ik vlieg meerdere Logo's met die gyro!

@Goes, congrats met je keuze en bestelling, lekker van genieten!
Lipo's kan ik ook Hobbycity aanraden ;) .

Greetz, Aldert

Heb die gyro ook gehad in een ver verleden. Geen idee hoeveel ze nu nog kosten maar als het in de buurt is qua prijs zou ik toch voor een spartan of iets dergelijks gaan.

Met de 500 ga je heel veel plezier hebben :-D

Ga voor 6s lipo, er loopt dan minder stroom bij hetzelfde gevraagde vermogen, krijg je geen spijt van. Wel even controleren of dat gaat met die motor en je verwachte headspeed. Globale berekening gaat als volgt :
headspeed = aantal lipocellen in serie x celspanning x motor kv x totale overbrengingsverhouding x verliezen x governorinstelling

Neem voor verliezen 5%, dus 0.95
governor-instelling = 80% dus 0.80
celspanning bij goede lipocellen = 3.5V onder belasting

Voorbeeld :
motor kv = 1100
6s lipo
totale overbrengingsverhouding = 1 : 9.5

headspeed = 6x3.5x1100x 1/9.5 x0.95x0.8 = 1848 rpm

succes !

bas

Vandaag eindelijk mijn pakje ontvangen:lol:
logo500.jpg

Geduld is een schone zaak... Maar nu heb je ook wat!!

Foto's!!! Enige wat af en toe wel eens handig kan zijn bij de logo's is hier en daar een pinnetje/asje een beetje lichtjes opschuren. Kan soms zo stroef gaan dat het plastic wel lijkt te splijten:rolleyes:

Verder zijn ze heerlijk om te bouwen:mrgreen:

Ik heb al wel gemerkt dat er een aantal dingen veranderd zijn maar nog niet op de bij geleverde tekening aangepast zijn.
Maar ik zal vanavond eens wat foto's plaatsen, maar ik ga nu eerst iets leuk doen:D

Hey,

leuk te horen, ik ben erg nieuwsgierig. Wat is er veranderd?

Greetz, Aldert

Ik heb mij niet verveeld vanmiddag;) ik ben aardig opgeschoten met bouwen.
Ik moet nu eerst mijn servo's eens gaan bestellen, dan kan ik die ook gaan inbouwen.
Ik heb nog zakje over, en die ga ik morgen maar uitpakken.
Hier nog 2 foto's.
logo500-1.jpg

logo500-2.jpg

Proficiat met je aankoop ! Je zal het je niet betreuren.

Voorbeeld :
motor kv = 1100
6s lipo
totale overbrengingsverhouding = 1 : 9.5

Bas, er klopt iets niet in je berekening hoor...ik denk dat de overbrengingsverhouding fout is, misschien gebaseerd op de oude mod 0.5 main gear (212 tanden), nu worden de kits uitgeleverd met mod 0.7 (153 tanden). Als je een 15T pinion gebruikt met de mod 0.7, governed met de Jive op 80 % dan zal je zo'n 2185 RPM hebben, heel wat meer...

Ken je Mr Mel zijn headspeedcalculator ? HSCalculator v2

Vrij standaard, spartan ( of de kleine quark ervan ) met een BLS251.

BLS251 zou je eventueel kunnen vervangen met een wat goedkopere servo zoals de align 620 of 650. De spartan vind ik veel prettiger qua staart dan die logictech. Absoluut het geld waard. Tenzij je de dag erna op Vbar overstapt ;)

Als ik ooit een logo koop dan komt er een Vbar/Vstabi op.
De Vbar/Vstabi is eigenlijk gemaakt voor de logo serie.
Dus als je een Vbar overweegt, stop dan maar helemaal met het zoeken naar een gyro en koop er een paar geschikte servo's bij :mrgreen:

Als ik ooit een logo koop dan komt er een Vbar/Vstabi op.
De Vbar/Vstabi is eigenlijk gemaakt voor de logo serie.
Dus als je een Vbar overweegt, stop dan maar helemaal met het zoeken naar een gyro en koop er een paar geschikte servo's bij :mrgreen:

Note that down!:-D

Back