welke logo helicopter ?

• Topicstarter Topicstarter theo de kramer
  • Startdatum Startdatum
T

theo de kramer

Guest
Nu dat ik mijn 4e (standaard) Zoom-motor om zeep aan het helpen ben, wil ik wachten op de Brushless van Protech. Veel vermogen heb ik dit jaar toch nog niet nodig, want verder dan hooveren en een cirkel om mij heen vliegen verwacht ik voorlopig niet te kunnen. Om toch de nodige ervaring op te blijven doen en om lekker in de wei te kunnen vliegen, wil ik iets groters. Ik lees veel positiefs over de Logo, maar ik begrijp iets niet. Je hebt deze in verschillende uitvoeringen. Ik twijfel nu tussen de 10 en de 16. Waarom is de 16 a. goedkoper en b. veel minder gewild. Weet iemand hier een antwoord op???
Theo de kramer.

Verkijk je er niet op Theo. Logo 16 is helemaal niet goedkoper.
De heli mag dan wel goedkoper zijn, maar er moet wel een zwaardere motor in, Zwaardere controller en zwaardere accu's. Vooral als je op lipo's gaat vliegen hakt een paar cellen extra er stevig in.
Met de 10 ben ik dik tevreden. Hij mag nog wel wat sneller (ben nu een beetje verpest met die snelheid van die Zoom+brushless) Maar daar ben ik mee bezig.
Van de 16 hoor ik eigenlijk helemaal niets. Ook niet op Runryder of www.Logoheli.com Hij is gewoon niet zo populair. De 16 is meer een uitgeklede Logo 20. Willen mensen groter als de 10 gaan ze voor de 20.
De Logo 14 is ook redelijk populair aan het worden. Maar al dat dure carbon is misschien wat te veel/duur voor een beginner.

Ik zou voor de 10 gaan. Heb je echt iets leuks en betaalbaars.

@Theo

De Logo 16 is goedkoper (€ 285,-) omdat Mikado dit jaar zijn 10 jarig Jublieum viert. Volgend jaar zal de prijs dan waarschijnlijk wel weer omhoog gaan.

Qua motor+ regelaar set (plettenberg en Schultze) ben je met de Logo 16 ongeveer € 40 duurder uit en je vliegt met 2 x 10 cellen of 2 x 3S2P Lipo pakketten ipv 1x 12 cellen of een 4S2P Lipo.

Rotor diameter is 10 cm groter dan de logo 10. De 16 is later ook
te upgraden naar de Logo20.

Al met al net even groter dan de Logo 10 en een perfect vliegende helicopter ( net zoals alle Mikado helicopters)

Gr Hans

Hay

Nou ik ben in het gelukkige bezit van de logo 10 en de 20 ,ik zal binnenkort wat foto,s ervan posten.
De 20 vliegt door het gewicht enz zeker stabieler dus zal de 16 dat ook doen,maar kwa prijs en prestaties ben ik dik tevreden met de logo 10 .
Het feit dat bij de 10 er maar 1 accupakket erin gaat is uiteraard een voordeel.
Maar wil je voor het beste ,duurste,stabielste gaan dan zou ik voor de 16 [20]kiezen ,maar dat neemt niet weg dat ik de 10 ook een kei van een heli vind zeker in verhouding met ander electro merken.
Veel succes met je keuze .groet Jan.

nu weten er hier veel op dit forum dat ik vlieg met de zoom.
graag wil ik een stapje verder en een degelijke heli kopen voor deels binnen en buiten.
3 d vliegen zit er nog lange tijd niet in .
is een logo een goede keus en welke?

wel,wat ik heb:
gyro futaba 401
zender mc 12
5 micro-servo's
eventueel alle stukken van mijn zoom..
een 300 to max 500 € zou mooi zijn..

Vergeet het dan maar denk ik. de Logo10 alleen al kost €389.00
Dan moet je er nog een motor (brushless) bij hebben 150-200€ Accu's een 4s2p 5000 lipo kost 155€
Brushless Controller, zo'n 130€ en een goede ontvanger. (Die van je zoom is waarschijnlijk niet zo betrouwbaar)
Je kan ook oop NiMh's vliegen is goedkoper maar in 6 minuten leeg. Heb je al een goede lader?

Misschien kan je beter voor een Raptor 30V2 kijken. Bij brandstofheli's is de aanschafprijs niet zo hoog.

ja,de robbe ultimate..
je hebt togh de lichtere versie van de logo 10.=250€
de himax zal niet passen op de logo;maar eventueel een mega,die kosten ongeveer 65€..
ontvanger is zeer goed.(heb nog een liggen dat ik niet gebruik van graupner.)
bruschless controller heb ik oook van 18 a,was voor de himax 4200

dit alles veranderd toch de zaak??niet?
benzine trekt me totaal niet aan..

die controller is bij lange niet toerijkend voor de logo.
ook is de light versie goedkoop = duurkoop, uiteindelijk ga je toch upgraden met de lagers etc, en dan kom je duur uit.

plunder je je zoom jan ? ben je hem beu ?

Nee, dat veranderd de zaak jammer genoeg niet.

18A is echt veeel te weinig. Ik ga er nu een controller in zetten van 60A
Ik zelf heb er een Hacker C50 13L in zitten. kost zo'n 230€
Al met al is mijn heli een mak lammetje. De Zoom is echt 3 keer zo snel.
Er zijn wel veel goedkoperen motoren hoor.
Je zou een Mega ACn 22/30/3 met 10 cellen en een 20-24 tandig tandwiel kunnen gebruiken. (zo'n 130€)

Als je voor de Logo10 ga, koop dan niet de easy. die is helemaal gestript. (Minder kogellagers, kleinere staart, kleinere rotor, lelijke canpoy en geen autorotatie hub) als je later wil "upgraden" naar de normale ben je veel meer geld kwijt.

Verkijk je niet op de Logo:
afb3736.jpg

Hij is echt 6x zo zwaar als de Zoom.

Maar (zo lang je niet crasht), het is wel een fijne geen-ge-eikel heli. Enige wat ik af en toe breek is een tandje van het hoofd tandwiel (al 3 keer gebeurd)

ik denk dat iedereen hier al zijn zoom voor enkele weken aan de kanten gesmeten heeft.of in de ijskast;h
e gerard :wink:
de kinderziektes worden mij teveel.
had vroeger een robbe eolo;heb daar trouwens mee leren hoveren.
veel pallen moeten vervangen;maar altijd mijn eigen schuld..dit zijn de kosten van een leerproces.
anders heb ik nooit geen tandwiel moeten vervangen of dergelijke.
die duitse degelijkheid bewijst zich weer tegenover die "sorry" :oops: belgische rotzooi.. :twisted:
ik heb trouwens eens de baas gezien van protech,en moet zeggen dat ik nu begrijp waarom deze nergens geliefd is..
is ook geen rc liefhebber..is een moneymaker met een reuze nek..
moest er ook even uit..

Tja, graupner verkoopt ook de Zoom als Micro star 400 onder hun naam. Dat hij ineens duits is maakt het nog steeds geen betere heli hoor.
Ik geloof dat de orginele Zoom, Shogun heet. en ontwikkeld is in Japan. Waar ookweer de Raptor familie vandaan komt. Nee, ik denk niet dat je degelijkheid aan een land kan koppelen.

Het enige gedoe wat ik met die Zoom heb is dus die staartaandrijving. Maar met die snaar is dat ook verleden tijd.
Zou dan niet weten wat zonder crash stuk zou kunnen gaan.

ik vlieg de log 10, 16, 20.
Alle drie geweldig om mee te vliegen.
Ook de 16, ondanks dat de kop niet is voorzien van kogellagers, maar kunststoflagering.
Het vliegt daarmee strak en probleemloos.
Qua motorisering vind ik dat er weinig of geen verschil is in prijs. De brushless voor mijn Eco 8 (Plettenberg) kost Euro 210,00. De Schulzeregelaar idem. Als ik dat voor de 16 koopt, geef ik ongeveer hetzelfde uit. Het kostenverschil zit wat apparatuur betreft dus hoofdzakelijk in de vliegakku's. De logo 16 vlieg ik met 20 cellen. De Eco's met 10 cellen. Ook mijn Eco's hangen superstrak aan de knuppel.
Elektro = Great Fun

vr.gr.

Henk-Joyce

Net als de Logo10 easy een uitgeklede versie van de Logo10 is, is de Logo 16 een uitgeklede versie van de 20. Het leuke aan de 16 is dat hij wel vrij goedkoop is vanwege een of ander jubileum van Mikado. Jammer genoeg geven ze hun meest verkochte heli geen jubileumprijs: de Logo 10. (misschien om de 16 voor geen meter verkoopt?
shutup.gif
)

Ach Michel,

Voor geen meter verkoopt??
Dat klinkt niet leuk alsof er iets mis is met de 16.
En dat is er nou juist beslist niet.
Hij vliegt minstens zo strak als de 10.
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik vlieg ze alle 3: 10,16 en 20 dus heb ik een goede vergelijking.
Trouwens ik heb in mijn omgeving op dit moment meer 16 dan 10 :-))

Ik schrijf bewust mijn omgeving omdat ik natuurlijk niet weet hoe het elders in Nederland is.

vr.gr.

Henk-Joyce

Hoi Henk-Joyce,

Het is niet dat ik de 16 de grond in wil trappen hoor. Feit is gewoon dat ik ontzettend weinig over de 16 kan vinden op buitenlandse forums.
Niet op Runryder, Rcgroups... zelfs op www.logoheli.com is er niets te vinden over de Logo16. Echter de 10 is ontzettend populair. Daarna komt de 20. de Logo 14 is ook aardig aan de weg aan het timmeren. de Bionic (24) is weer minder populair. waarschijnlijk door de hoge kosten.

Over het algemeen gaan ze voor de 10, willen ze iets groters gaan ze voor de 20.

Verder heb ik geen ervaring met de 16 of 20. Dus kan ik geen objectief oordeel geven over de 16. Ik baseer mijn conclusie puur op wat ik lees van andere.

Maar henk-joyce, zeg eens objectief: Kan je beter voor een Logo 10 gaan die goed gelagerd is, of voor de zwaardere Logo16 met glijlagers?

Back