welke logo helicopter ?

• Topicstarter Topicstarter theo de kramer
  • Startdatum Startdatum
hey Michel,

dat is een goede vraag! Ik denk dat het antwoord afhankelijk gesteld moet worden van degene die er meer wil gaan vliegen. Sommigen vinden 1 akkupakket van 12 cellen (gebruik ik zelf) gemakkelijker dan 2 akkupakketten. Qua vliegtijd is er weinig verschil. zo rond de 8-9 minuten met 2400 Nicads. Met NiMh rond de 10-12. Een ander item is ook nog het aantal pakketten. Per vlucht is de Logo 10 goedkoper in pakketten dan de 16.
Zelf zou ik geen van drieën willen missen. Soms vind ik de 10 iets gemakkelijker vanuit de rolstoel en soms heb ik weer meer plezier met de 16.
Dus daarom heb ik ze alle twee.

vr.gr.

Henk-Joyce

Nu basseer je dus de keuze op vliegtijden en accu kosten.
Ik doelde meer op de glijlagers van de 16. In mijn ogen hebben de lagers (aangezien de Logo16 een stuk zwaarder is) meer te verduren dan de Logo10. En toch kiezen ze ervoor om glijlagers in dat ding te zetten, terwijl de Logo 10 kogelgelagerd is.
Hoe dan ook gaat dit met de tijd speling geven.

In mijn ogen is de 16 gewoon een heli die Mikado heeft uitgebracht om mensen voor veel geld uiteindelijk toch te laten upgraden naar de 20. Net zoals de Logo10 easy.

Als jij zegt (jij bent immers de ervaringsdeskundige) dat de glijlagers van de 16 geen enkele invloed heeft (ook na 50 - 100 vluchten) op de vliegeigenschappen. Dan heb ik het mis.

Even in mijn logboekje gluren: Na meer dan 50 vluchten heb ik geen enkel probleem met de lagers. Niet alle lagers zijn trouwens kunststof.
Het geheim zit mede in de smering. Sommige gebruiken daarvoor speciale kunststofolie. Leuk, maar die is vet en kleverig en dus blijft alle stof en vuil er aan hangen. Dan is de sluitage navenant.
Ik gebruik een spuitbusje siliconenspray. Siliconen stoot vuil af en het smeert prima. Ik denk dat dit ook zeer zeker van invloed is.

vr.gr.

Henk-Joyce

wat de speculatie betreft over "het waarom van Mikado" blijft een vraag. We zouden dat aan Mikado moeten vragen.
Je weet denk ik ook wel, dat vele speculaties gauw een eigen leven gaan leiden. Dan ontstaat er al gauw een negatief denkbeeld. Dat vind ik altijd jammer. Trowuens ik vind ook dat we daarmee de 16 of welk ander merk dan ook, te kort doen.
Ik ben blij met de 16: het maakt de entree naar de grotere heli laagdrempelig. En wil je upgraden: tailboom + belt + bladen en dan heb je de eerste stap al gedaan. Wil je lagers in de rotorkop? Tweede stap: 4 lagertjes (stofdicht) kost echt niet de kop. Dus je kunt in stappen relatief goedkoop upgraden naar de 20. Geweldig voor een meegroeiende beginner, althans dat vind ik en met mij vele cursisten, gelukkig maar :-))

vr.gr.

Henk-Joyce

ik ben van mening dat gelagerd toch beter is.
50 vluchten als lesheli, dan slijt het niet zoveel nee denk ik.
50 vluchten hard 3d en het is allemaal vol speling.

Gerard_nl zei:
50 vluchten hard 3d en het is allemaal vol speling.

We hebben het volgens mij over beginners die gaan heli vliegen.
En beginners die 50 vluchten hard 3D gaan heb ik nog nooit gezien
of het moet al hard 3D de grond in zijn :D

Gr Hans

ook een beginner wil straks wat meer en verder, het zou zonde zijn als ie dan weer een bult geld uit moet geven aan lagers en versleten onderdelen, terwijl als ie de al gelagerde heli koopt, ie een degelijkere en slijtvastere heli heeft, waar in de toekomst ook prima mee vooruit gegaan kan worden.

ps als ie hard 3D de grond ingaat word ie 2D :wink:

Extreem 3D, daar hebben we tegenwoordig de Logo 14 voor.
Voor het lessen praat ik niet over 50 uur per jaar, maar zeker per maand.
Bovendien een paar lagertjes kosten echt geen "bult geld". Als je per sé wilt lageren, dan zijn aanvankelijk de lagers in de kop al voldoende en dat zijn er maar 4. Niks versleten onderdelen. Ik maak me sterk dat er zeer weinigen zijn die echt 3D vliegen met de 16, dus de veronderstelde kosten etc zijn dus puur een vermoeden. Voordat de beginner met een Logo 16 toe is aan echt 3D heeft hij al een hele weg gehad. Die weg met een Logo 20 zou ook leiden tot vervanging en aanpassing. Dus uiteindelijk is het verschil van het gereedmaking voor echt 3D, niet zo groot.
Geloof me, ik heb het allemaal al meegemaakt.

Dan is het begrip 3D ook verwaterd. Echte 3D-ers zijn de piloten op de Pötingcup
Rugvlucht, flips en dergelijke vind ik en noem ik voor mezelf geen 3D. En de Logo 16 met goede motorisering, trouwens alle Logo's, doen dat prima. ook zonder de zo geroemde kogellagers.
Elke beginner met een Logo 16 heeft er zonder meer een geweldige heli aan en op dit moment ook voor weing geld. De kunststoflagering doet op geen enkele manier afbreuk aan de vliegkwaliteiten.

vr.gr.

Henk-Joyce

Nog even een toelichting:
ik wil niemand van jullie afzeiken of afvallen of aanvallen of wat dan ook. Zo zit ik niet in elkaar.
Ik houd met elke dag en 5 dagen in de week met heli's bezit :-)))))))))))))))))))))))
Ik probeer de heli's die ik heb genoemd allemaal uit. Toen ik zo'n micro van Hans kocht en de crashbestendig wilde testen, zet ik dat ding gewoon tegen de muur, de deur en de plantenbak en kijk dan hoe die eruit komt. De eco heb ik geschikt gemaakt voor rugvlucht, flips etc gewoon omdat ik het wilde weten. Nieuwe Akkupakketten van verschillende merken kortgesloten en op een afstandje zitten kijken wat er gebeurt. Kost een hoop geld, maar het levert geweldig veel ervaring op. Dus de meeste dingen die ik schrijf en die afwijken van menig standpunt zijn ervaringen in mijn vliegschool en persoonlijke ervaringen.
Ik wil dit graag even zeggen omdat ik beslist niet wil dat een van jullie zich aangevallen voelt. Dat zou de sfeer op het forum verzieken en dat is wel het laatste wat ik beoog.
OK?

een vriendelijke groet uit het prachtige Odoorn en het mooie drentse land (jullie zouden hier toch eens op vakantie moeten komen en meegenieten....)

Henk-Joyce

Nee joh Henk-joyce. Maak je niet druk. Dit is immers een discussie forum. Als iedereen dezelfde mening heeft waren we hier snel uit geouwehoert ;)
Henk-joyce zei:
Toen ik zo'n micro van Hans kocht en de crashbestendig wilde testen, zet ik dat ding gewoon tegen de muur, de deur en de plantenbak en kijk dan hoe die eruit komt. De eco heb ik geschikt gemaakt voor rugvlucht, flips etc gewoon omdat ik het wilde weten. Nieuwe Akkupakketten van verschillende merken kortgesloten en op een afstandje zitten kijken wat er gebeurt.
Huh… dat doe ik normaal per ongeluk al… ;)

Goed de Poll op Runryder is al aardig ingevuld:
afb8263.gif

75 logobezitters hebben hun Logo ingevuld. Wat niet opmerkelijk is is dat de Logo 10 verreweg het populairst is. Wat ik zelf wel opmerkelijk vind is dat na de Logo 10 easy toch de 16 komt. Vreemd dat je dan zo weinig over de 16 ding hoort.

Ha-eM Helifun,ik vind dat iedere opinie interressant kan zijn,ik zie aan je uitbundige mening dat je een echt liefhebber bent,
laat u maar gaan op dit forum,zo leren we het meest van elkaar.
de logo 16 interreseerd me ook vanwege dat die nu veel goedkoper staat dan een 10.
nu heb ik al 2 jaar ervaring met heli's,eerst de robbe eolo :arrow: protech zoom :arrow: en ik overweeg nu zwaar de logo 16 :idea:

gr,jan

hallo Javan,

gewoon kopen, een mooie kontronik brushless erop, een paar digitale servo's, een alpha 835W ontvanger en je zult zien: het vliegt echt mooi

vr.gr.

Henk-Joyce

en.........forumisten, bedankt voor de opwekkende woorden en het begrip.
Echt aangenaam

het is laat, ik maak typefouten :oops:
Ga nu naar bed.
Tot later,

Henk-Joyce

Even een off-topic tipje tussendoor voor jouw Henk-Joyce.
Je kunt je berichten altijd aanpassen met de
icon_edit.gif
knop.

Je kunt ook je laatste bericht (als niemand er nog op heeft gereageerd) verwijderen met de
icon_delete.gif
knop.

Handig als je per ongeluk een dubbelpost maakt ;)

inderdaad henk-joyce, maak je niet sappig, een discussie forum is om te discussieren :wink:

e-heli steld deze configuratie voor:

Een goede motor + regelaar voor de Logo16/20 is de motorset combinatie heli M orbit met de Plettenberg motor Orbit 25-16 en de Schulze regelaar 32.40K . http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=41_49_67&products_id=349
http://www.plettenberg-motoren.com/set-heli.htm
Accu pakketten heeft u 2x 10 cellen 2400Mah nodig prijs per pakket ? 54,- vliegtijd +/- 7/8 minuten (bij bestelling compleet met heli en motor set ?
49,- per pakket)
of 2x Tarabat 3S2P Lipo 5000Mah prijs per pakket ? 115,- vliegtijd +/-
20/25 minuten ( bij bestelling compleet met heli en motorset ? 108,- per
pakket)

lijkt me idd wel een zeer kostelijke affaire..825€
dit is de prijs zonder servo's,zender en gyro..

Hou er ook rekening mee dat je eventueel zou kunnen crashen (er zijn er weinig die dit nog nooit gedaan hebben) Mijn Laatste flinke crash koste mij dik 200€ :(
Servo's kunnen ook nog aardig in de kosten gaan lopen.

Als je een lader hebt die Lipo's kunt laden... Zou ik zeker voor de lipos gaan! Ik heb hier ook nog een gewoon accu pakket liggen, maar die heb ik eigenlijk nooit meer aangeraakt. Heerlijk, om gewoon 20 minuten non-stop door te kunnen vliegen. (dat houdt een gemiddeld brandstofhelitje niet uit :P )

nou michel, helaas hoovert een raptor 30 ook zolang op een mooi vol tankje vettigheid :)

over de lipo's, ik zou ook de lipo's nemen, minder gewicht en meer vliegduur.

iemand ervaring met de ikarus eco 8?en wat tegenover de logo 10?
wat zijn de grote verschillen?

Back