Welke luchtpomp/compressor gebruiken jullie?

Ik ben op zoek naar een goede luchtcompressor voor op het veld, voor het pneumatische systeem.
Ik heb nu zo'n handheld, maar wil nu een GOEDE kwaliteit, liefst zo'n statisch ding.
Koekelen en je komt steeds op van die chinese knoei dingen voor luchtbedden/fietsbanden.
Ik geef liever een paar tientjes méér uit voor een betrouwbare.

10 bar en 12v power, zijn er ook met een automatische afslag, op druk?

Wie heeft een tip?

Afslag op druk zou wel mooi zijn. Ik heb eein simpele staande compressor op 12V maar die doet slechts 7 bar. Ik ben ook wel benieuwd naar een mooie MET afslag ;)

Ik doe het met een standaard Robart pompje, pffff (maar wel goedkoop ;-) ).

Onno had ook een keer een compressortje voor me meegenomen maar die kwam ook niet verder dan een bar of 7 :-(

Nu dus weer terug bij af met het handpompje, leuk met 2 flessen aan boord van de F15 :D
Wel goed voor de armspieren, kom ik toch nog aan m`n beweging toe ;-)

Dat zeg ik GAMMA

Ik heb bij de gamma z'n accu pomp gekocht opzich een prima ding alleen de accu is waardeloos!
Heb de accu gedemonteerd en er een goede Nihm accu ingezet 10 cellen, natuurlijk kun je er ook 3 lipo cellen in zetten.

Sind die tijd is het helemaal super! KAn meerder vliegweekenden mee met 3000Mah!

Ik gebruik al een 10-tal vluchten deze : MINIATUURCOMPRESSOR - Luchtpomp, compressor - Conrad Electronic Ik heb de mijne niet van conrad, maar van een clublid gekregen, doch hij ziet er precies hetzelfde uit en heeft dezelfde specs.

Gaat tot 17 bar en pompt mijn jet zijn luchttankje in een 7-tal seconden op tot 7-8 bar. Bovendien aan 10 euro lekker goedkoop. Het autosnoer op mijne is wel vervangen door bulletconnectoren en met velcro is er een versleten lipo onder gehangen (2200mAh 3S waar nog maar 1100mAh in gaat) maar vermits het pompje maar heel kort gebruikt word gaat die lipo meerdere weekends mee.

Hoelang het gaat meegaan weet ik niet, maar voorlopig dus al een 10 vluchten, ow + ook wel flink wat testsessies van het landingsgestel thuis. Dus het pompje zal zeker al wel 20 keer de luchttank opgepompt hebben.

Laatst bewerkt:
Zoiets heb ik ook (mijn meter gaat tot 7 bar, compressor lijkt veel meer te willen :))

Verbruik stelt inderdaad niets voor. Ik heb een oude 2000 mAh en als ik na een tijdje ga laden gaat er nog geen 1000 weer in...

Mhhh, die van Conrad als die dat echt trekt is dat een leuk geprijsde voor in m`n jet startkist......................

Mijn metertje gaat tot 17 bar. Ik heb het compressortje wel nog niet tot 17 bar laten pompen, daar is het luchttankje in de jet ook niet op voorzien volgens mij. Maar 8 bar haalt het ding vlot hoor en dat is meer dan voldoende voor mijn jet.

Die witte tankjes mogen tot 10 bar dacht ik. Een hoop mensen willen niet verder dan 6/7 want er zijn wel eens tanks ontploft. Dat slaat een aardig gat in je kist :(

De robarts tankjes mogen tot 10 bar (de witte en de aluminium kleurige).

Op de Formost heb ik ze altijd tot max opgepompt zal eens kijken of de F15 gear beter functioneren met ook wat minder druk.

Hmmm, ik denk dat ik toch voor die Conrad optie ga, het ding wordt overal aangeboden voor sterk uiteenlopende prijzen.
Bestel ik er gelijk 2 dan, nee zeg, ik moet er nog iets bijkopen van 2 eurocent om aan de portokosten te ontsnappen! :)

Hee Richard, doe mij er ook maar 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OK, heb er net twee besteld (en nog wat kleine servo's om de porto te omzeilen), was eigenlijk eentje reserve maar OK, dan pak jij die, een nieuwe is toch zo besteld indien nodig.

Laatst bewerkt:
Vooral dat "sleept".

Als je hem kan missen graag Richard :D

Alvast bedankt.

Die dingen liggen toch bij elke bouwmarkt? Fiets en auto afdeling.
Heb de mijne ook voor een tiental euro opgepikt wat jaren geleden, voldoet nog prima.

Ik heb een complete unit van Conrad voldoet prima Staat te boek als startsysteem voor auto,s voorzien van een droge accu 17Ah in een handzame box geel pommpt naar 17 bar

Back