Welke Micro CP helikopter

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door easy, 14 okt 2020.

  1. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Hoi allemaal,

    Ik vroeg me af wat tegenwoordig de interessante cp micro helikopters op de markt waren..?

    Wie heeft welke ervaring met welk model..

    Mijn "eisen" zijn

    Onderdelen gemakkelijk / goedkoop verkrijgbaar

    Crashbestendig

    Eventueel te binden met spektrum

    Krachtig genoeg voor 3d


    Alvast bedankt voor de reacties.
     
  2. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Wat dacht je van een Eachine E160? Ik heb hem net binnen, maar nog niet mee gevlogen hoor. Ziet er erg degelijk uit en bovendien een "oogstrelende" rotorhead. Helemaal brushless en de onderdelen zijn volop te verkrijgen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Rotordiameter 305 mm, lengte 305 mm, hoogte 98 mm

    Grt Helixer
     
  3. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Inderdaad, ik heb hem net binnen en na 7 jaar terug bij helicopters. De E160 is een klein juweeltje en zit zeer goed in mekaar.
     
  4. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Ben er nog steeds zeer tevreden over. Vliegt in 6 axis mode super strak, maar in 3d(3 axis?)krijg ik hem niet goed vliegend. Het probleem waar ik tegen aan loop is het volgende:
    Gyro instelling loopt van 0 tot 100. Van 0 tot 50 is voor 3d instelling en van 50 tot100 is voor de 6 axis instelling. Nu dan, ik heb het idee dat van 0 tot 50 niets te regelen valt. Waar je hem ook op zet de heli reageert precies hetzelfde. Hetzelfde geldt ook voor de 6 axis instelling. Waar je hem ook op zet de heli reageert precies hetzelfde. Eigenlijk is de gyro instelling die je kan regelen in de zender gewoon een 2 standen schakelaar en kan je hem dus niet fijn afstemmen.

    Of is doe iets verkeerd, of het is zoals het is. Voor gewoon vliegen en geen 3d acties is het een fijn en strak vliegende heli. Schakel je over op 3d, dan is het lastig vliegen(althans voor mij).

    Maar goed, ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en degelijkheid en vlieg er met veel plezier mee. Ben er al wat jaartjes uit, dus fijn om in te stappen.

    Helixer
     
  5. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Het klopt wat je zegt: Er zijn maar twee standen op de gyro, 6- axis en 3d. Deze zijn zo in geprogrammeerd en het is niet mogelijk de gain van de gyro aan te passen zoals bij bijvoorbeeld een v- bar.
    Voor mij maakt dat niks uit, want ik vind het vliegen op 6 -axis een absolute ramp ( is voor beginners) en gebruik alleen de 3d modus waarin hij al erg stabiel vliegt.

    Ik heb een TX 16 S, een OpenTX zender waarmee ik wel expo etc kan instellen dus ik heb hem verder ingesteld naar mijn persoonlijke voorkeuren.
    Ik moet er ook weer geheel in terugkomen na 7 jaar voornamelijk vliegtuigen gevlogen te hebben ( en een paar quads)
    Het is uiteindelijk deze Painless video die me weer terug naar heli's heeft gebracht:
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2020

Deel Deze Pagina