Welke micro rc voor in huis?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Spierbundel, 19 jan 2015.

  1. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Ik ben van plan om een mirco rc voor in huis aan te schaffen. De volgende modellen hebben mijn aandacht:

    Losi micro 1/24 shorttrack truck, rally (brushless)
    HPI RS4 micro 1/18 drift/ rally
    HPi Baja q32
    Redcat sumo
    HPI mini recon 1/18

    De ruimte in huis is beperkt, hierdoor twijvel ik over de RS4. Een ander eis is dat er voldoende spareparts en upgrade mogelijkheden zijn. Welke raden jullie aan, of hebben jullie nog andere suggesties?
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    De Hpi baja q32 kun je meteen schrappen. De wielen zijn er niet vanaf te halen en heeft geen vering voor. Achter is het een monoshock.
    Iemand op savage central had hem binnen en bij het rijden zat er een haar tussen zijn voorwiel, kon meteen slecht sturen en kreeg de haren er niet tussenuit zonder problemen omdat de wielen er niet af konden.
     
  3. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je vergeet eigenlijk de 1/24 mini-z van Kyosho, das een hele gave voor in huis en het circuit hoeft dus minder groot te zijn dan van een 1/18.
    Dus met dezelfde grote kun je meer rijmeters maken met een 1/24 en dit is echt niet minder spannend.
     
  4. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik heb nog wel een zgan micro sct brushed staan. Mag je overnemen voir 30 euro. ;)
    Veel goedkoper een auto voor in huis kan niet. :)
     
  5. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    PM!

    Ik vind het ook wel leuk om een schans te kunnen nemen, daarom neig ik tot naar de losi micro's. Ook wil ik de auto de tuin in kunnen nemen tijdens mooi weer. Misschien heeft klamath de geschikte auto staan.

    Ik heb nu een mini revell truck, dat ding heeft te weinig power om de drempel in de woonkamer over te komen....
     
  6. justme

    justme

    Lid geworden:
    30 okt 2013
    Berichten:
    121
    De redcat sumo kan ik je zowiezo afraden. Niet echt degelijk, wiebelige wielen, slechte tandwielen enz. Meer leuk voor kids.

    De losi micro is wel een leuk stevig autootje, kun je leuk kleine jumps mee doen enz. Super veel fun in huis. Denk alleen dat deze wel erg klein is voor in de tuin. Gras gaat hem zowiezo niet worden en bij zand en modder zal het ook vrij vlak moeten zijn. Naast de micro heb je ook een mini, die zal het buiten beter doen maar misschien binnen weer net wat te groot.

    Kyosho mini z zijn idd ook erg leuke goede wagentjes. Deze heb je ook in buggy ( mini z inferno) en monstertruck (mini z monster). Die heb ikzelf niet maar de onroad bevalt erg goed. Onderdelen en upgrades zijn in overvloed te krijgen, nadeel is wel de prijs (vind ikzelf). Veel fun en goede kwaliteit.

    De hpi mini recon heb ikzelf niet, maar wel een hpi minizilla, en denk dat het vergelijkbaar is. Ik weet niet of de mini zilla nog verkrijgbaar is maar die vind ik wel een aanrader, veel fun goedkoop sneller motortje erin en trekt wheely's. Ook buiten kun je daar veel fun mee hebben. Mischien wel net iets te groot voor binnen.

    De rest heb ik niet kan ik ook geen oordeel over geven, wel denk ik dat tenzij je een grote vrije rij ruimte binnen hebt (ik denk hierbij aan meer dan iets van 6 bij 4) je wel een keus moet maken tussen fun binnen of buiten. De mini z en micro zijn veel fun binnen, de rest is 6 bij 4 al eigenlijks te klein. (grotere stuur cirkel, en snelheid je bent zomaar aan de andere kant)

    Maargoed dat zijn mijn bevindingen, ik hoop dat je er wat mee kunt.
     
  7. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Waarschijnlijk is 1/18 idd te groot voor in huis, met alle opstakel lijkt een 1/24 toch de beste oplosing. Mijn tuin is voornamelijk steen, dat komt wel goed.

    Mini z zijn leuk, de buggy's zijn lastigere te krijgen. Ze zijn duur en het is zonde om ze "te gebruiken" (te mooi).
     
  8. justme

    justme

    Lid geworden:
    30 okt 2013
    Berichten:
    121
    Ik las idd ook al dat je niet te groot woont, dan zou ik idd voor een losi micro gaan. Steen gaat prima. (mits ze niet te oneven zijn gelegt, dan springt i alle kanten op)

    Alle zijn ze mooi,daarom rij ik met de nieuwen alleen binnen. En als ze echt teveel fun zijn om alleen binnen te gebruiken koop ik er een goed gebruikte goedkope 2ehandse bij voor buiten, dan maakt het niet meer uit;P
     
  9. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Redcat sumo niet doen. Ik wil hem verkopen, maar wat levert zon ding nou op...?
    De losi's zijn t leukste. En de miniz
    Met een lipo kunnen die losi's nog hard ook en zijn stevig
     
  10. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Zojuist de Losi micro van klamath overgenomen, ik laat nog wel weten wat ik van het wagentje vind! Dank voor de reacties.
     
  11. justme

    justme

    Lid geworden:
    30 okt 2013
    Berichten:
    121
    @steventrx naar mijn mening en veel (lees jaren lang dagelijks de bekende sites bijhouden) ervaring, zou voor de redcat sumo in echt nette staat ( ik neem aan dat je snapt dat de staat een hoop doet) 30 40 euro een mooie prijs zijn. Persoonlijk zou ik blij zijn rond de 20 euro er daadwerkelijk voor te krijgen.

    @spierbundel. Veel plezier met je nieuwe wagen. Even een tip bij de bekende speelgoedwinkels hebben ze van die vinger scateboard voor kids. Vraag me even niet naar de naam, maar bij dat speelgoed kun je ook van die ramps krijgen. Veelal dik afgeprijst, en sommige daarvan zijn perfect om leuke jumps te maken in huis ;)
     
  12. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ik heb de brushless versie gehad. Had een baantje op de zolder van ong 20-25m2, maar was te kleine ruimte voor de brushless versie. Dat ding ging te hard op 2s. Maar een brushed lijkt me een perfecte autotje voor thuis.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De Micro T schijnt ook op 1S te kunnen werken, en heeft dan ongeveer de snelheid van de NiMh accu, alleen niet slechts de 1e minuut, maar gedurende de hele rit.
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Als ik dit zo zie kunnen de wielen er wel af:
    HPI Racing Q32 option parts & USB charge wire ยป Red RC ? RC Car News
    Een constructie als bij de MRS4
     
  15. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ah kijk. Dat is beter, zal hij wel gewoon wat meer kracht hebben moeten zetten om ze eraf te krijgen. ;)
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim

    Of zo'n tool maken:

    [​IMG]
     
  17. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Ik heb de losi micro ontvangen en gelijk een stukje mee gereden, het rijd leuk en heeft een prima snelheid voor in huis!

    Ik heb er nu een losi 4,8 volt NiMH 150mAh en een 220mAh erbij, zijn er nog andere accu's bruikbaar voor dit brushed autotje?
     
  18. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Volgens mij kan hij ook een 2S lipo aan.
    Volgens mij heeft Lori deze als setje met ladertje erbij in het assortiment. Mocht je geen lipolader hebben..
     
  19. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Lori?
     
  20. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    De q32 is ook leuk, vanmiddag ff getest, moet wel op tapijt. binnenkort maar eens op de mini-z baan testen.
     

Deel Deze Pagina