Welke model voor beginnen?

Hallo,

Gister heb ik even een bezoekje gebracht aan het helisport winkel, en mij even laten informeren over het heli vliegen.

Nu hebben we het volgende model doorgenomen:

E Flite Blade 400 voor een prijs van 399,- euro.

Is dit een goede heli om mee te beginnen?

Zie dat er ook zoveel verschillen zijn in prijsen..

En wat kan ik van de onderstaande modellen verwachten?

De E sky belt CP V 2 voor 179,95

KDS - 450 S voor 250,-

Tips en andere modellen zijn van harte welkom!!

E-sky

ik zelf vlieg al ruim een jaar met de Belt-cp van Esky, ik ben begonnen met de versie 1, en heb sinds januari ook de V2 en vind deze zeker geschikt voor een beginner. (ik had ook nog nooit eerder gevlogen). ik heb de V2 gekocht bij shopzinnig.nl voor 164€ inclusief verzendkosten. (let wel even op dat je de 2.4ghz hebt).
succes met je zoektocht!

groet, Xavier

Hallo,
Alle drie helicopters zijn wel goed!
Op de KDS rotorhead passen ook Align trex onderdelen, Die ze in heel veel rc winkels verkopen.
Heb je dit topic al door gelezen? of deze ??

mvg, Jaimy

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi ik vlieg ook met de belt cpv2

maar kan ik die op 35 MHz laten vliegen

ik zou de graupner mx 12 er voor wilen gebruiken
maar die werkt op de 35MHz kan dat en hoe sluit ik de servos dan aan op de ontvanger

wel jammer dat je van 2.4ghz terug naar 35mhz wil, want 2.4 is toch veel stabieler en je hoeft geen rekening te houden met anderen!

groet, Xavier

wel jammer dat je van 2.4ghz terug naar 35mhz wil, want 2.4 is toch veel stabieler en je hoeft geen rekening te houden met anderen!

groet, Xavier
Ik vlieg ook met een MX12 en een SMC16scan35 in een Trex250 (en een Easy star en een Hype Fox en een Honeybee FP2). Nog nooit geen glitch gehad. 2.4GHz is geen garantie voor storingsvrij vliegen. Je hebt inderdaad geen probleem meer met een bezet kanaal. Maar als iedereen naar 2.4GHz gaat, komen er dus meer 35mHz kanalen vrij :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Uiteraard kun je een Belt CP ook op 35mHz vliegen. Moet je er uiteraard wel een 35mHz ontvanger in zetten. Minimaal 6 kanaals. Is goed te doen.

Willem.

groet, Xavier

Ik vlieg ook al zeker tien jaar storingsvrij op de 35 MHz, en het word sinds de invoering van de 2.4 GHz alleen maar beter omdat inderdaad iedereen lijkt te verkassen naar die band.

Denk er overigens ook om, dat de meeste bijgeleverde zenders (zowel 35 MHz als 2.4 GHz) vaak maar matig instelbaar zijn, uitzonderingen daargelaten. Voor mij was dat de reden om terug te grijpen naar de oud vertrouwde FC-18, die naar mijn mening toch wel nog steeds prima voldoet, tenzij je extrem wilt gaan vliegen, 3D of zo....

Groet, Bert

PS: met matig instelbaar bedoel ik ABSOLUUT niet dat deze zendertjes niet bruikbaar zijn hoor, ze voldoen vrijwel altijd ook prima, zeker voor de beginner.

Heb al veel info verzamelt over de E sky belt CP V2.
Lijkt mij een betrouwbare heli en onderdelen zijn ook wel te krijgen zo te zien.

Maar deze heli is maar 169.95.

Wat is dan het verschil met de E flite Blade die toch wel dik 399,00 kost?
Wie kan mij dat vertellen?
Volgens mij heeft de E flite blade een digitale zender om dingen in te stellen.

Maar waarom die dikke 200 euro verschil?

Zie ook het verschil tussen een mercedes en een lada...

De esky belt is geen verkeerde heli voor beginners, dat vooropgesteld.
Maar ga je op dit forum de topics lezen over de esky's, kom je er achter dat er her en der een zwak puntje in zit (electronica). Na een crash zijn de servo's wat eerder kapot, gyro kan wat minder hebben etc.
Nogmaals, niet verkeerd, alleen moet je je heli wat vaker controleren of alles nog goed werkt.

Kijk je naar bv align, die zijn een zeer stevige slag duurder. Maar hierbij hoef je je doorgaans geen zorgen over het apparaat te maken. servo's en gyro kunnen gewoon meer aan.

kwestie van budget, en hoe zeker weet je dat je verder wil in de hobby...

Heb al veel info verzamelt over de E sky belt CP V2.
Lijkt mij een betrouwbare heli en onderdelen zijn ook wel te krijgen zo te zien.

Maar deze heli is maar 169.95.

Wat is dan het verschil met de E flite Blade die toch wel dik 399,00 kost?
Wie kan mij dat vertellen?
Volgens mij heeft de E flite blade een digitale zender om dingen in te stellen.

Maar waarom die dikke 200 euro verschil?

E-Sky is een merk dat voor lage prijzen verkoopt, maar daarentegen is de kwaliteit niet hetzelfde als die van sommige andere merken. Ik vlieg zelf ook E-Sky, maar geloof, me daar gaan vaak onderdelen 'vanzelf' kapot. Ik bedoel, de boel slijt sneller dan bij een duurder merk. Ik heb ook een poos gevlogen met de E-Flite Blade CX2 (oké,dat is coax,maar daar gaat het niet om) waar ik eigenlijk alleen maar schade aan had door een crash. Het is puur een verschil in kwaliteit. Bovendien, je spreekt zelf ook nog van een computerzender, wat voor veel mensen toch wel erg belangrijk is. Voor een beginner vind ik het niet heel veel uitmaken, maar zodra je toch serieus vliegt, vind eigenlijk iedereen een computerzender beter, maar ja, die zijn duur. Echt duur, wil je een goede hebben.

Helivliegen word oor de goedkope merken wel bereikbaar voor mensen met een beperkt budget. Helaas is dat goedkoop doorgeslagen en moet je je afvragen wat je echt wil; Wil je leren heli vliegen en heb je geen budget, spaar dan door. Wil je rondklooien met een heli, koop je een goedkope kist. Ik heb met budgetkisten gevlogen en met ietsie duurdere heli's en het is een wereld van verschil...
Nou wil budget niet altijd meuk zeggen, kijk naar Align. De Trex450 was een budget-kist en in het begin even betrouwbaar als een loopse teef in een kennel, maar door de populariteit kreeg Align wel de mogelijkheid redelijk tot goede kisten te bouwen... Wat weer reflecteerde in de latere 450'ers.

Mijn tips:
- Als je met meer gaat vliegen, kijk dan wat er gebruikelijk is. Hulp is dan nooit ver weg.
- Koop een kist die in de buurt te koop is, of tenminste de onderdelen ervan. Heb je dan een kleine crash dan hoef je niet op je onderdeeltjes te wachten.
- Denk ook aan een goeie lader, als je 1 pakketje hebt en na 10 minuten dwarrelen weer 6 uur moet gaan laden is de lol er snel af
- Bezuinig niet op electronica... Goed spul is duur maar gaat ook langer mee... Goedkoop koop je twee keer gaat het gezegde...

Kijk eens naar de HK450v2, een Trex-kloon die je met redelijke hardware voor 3-400 euro vliegklaar hebt met snellader en zender. Er staat ergens nog een topic over :D

een gebruikte trex450 og 500 is de bedste manier, de gebruiktprijzen zijn voordelig, reservedelen geen probleem, en je hebt een helie waar je mee kan vliegen ook als je vliegstijl beter wordt.
bedst een 500 klasse, wegens stabiliteit en betere zichtbaarheid in de lucht

edwin

Denk dat ik toch voor de E Flite Blade 400, met de Spectrum DX6i zender.
Aangezien ik deze heli kan in de buurt kan kopen bij een helisport winkel. Waar ik volledige Garantie, hulp en onderdelenservice krijg.

Vind ik toch wel belangrijk als beginner;)...

voor rond de 300 euro zou ik zeggen een copterx 450 ME V2 ready to fly. ff googlen .Verschillende shops hier in NL verkopen deze heli.

Super heli en goed te upgraden als je skills beter worden.

Ga je geen spijt van krijgen.

Denk dat ik toch voor de E Flite Blade 400, met de Spectrum DX6i zender.
Aangezien ik deze heli kan in de buurt kan kopen bij een helisport winkel. Waar ik volledige Garantie, hulp en onderdelenservice krijg.

Vind ik toch wel belangrijk als beginner;)...

Als je in de buurt hulp kunt krijgen ermee, lijkt me dat inderdaad een verstandige keuze, geloof me, in het begin zul je echt hulp nodig hebben, als je nog helemaal niets van heli's weet. E-Flite, kan ik vertellen uit eigen ervaring, is een goed merk. :D

Maar als je voor coaxiale
heli's gaat welke is dan de beste?
Misschien de helixx of de lama v4?
Wil graag gewoon ermee wat rond vliegen.

Groetjes Jeff

Maar als je voor coaxiale
heli's gaat welke is dan de beste?
Misschien de helixx of de lama v4?
Wil graag gewoon ermee wat rond vliegen.

Groetjes Jeff

Als je 'gewoon wat rond wilt vliegen', heb je dan ooit een 3ch heli overwogen? Een stuk goedkoper en sommigen hebben zeer leuke prestaties. Als je al een 3ch hebt en juist naar 4ch wilt, moet je gewoon een coax nemen die je leuk lijkt, waar je onderdelen van makkelijk kunt krijgen en waar de kwaliteit toch wel een beetje goed van is. Ik ken de helixx niet, maar weet dat de Lama een goede beginnersheli is :mrgreen:

Back