Welke moderne LiPo lader?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door beerendonk, 21 feb 2023.

  1. beerendonk

    beerendonk

    Lid geworden:
    23 jun 2013
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Hoornsterzwaag
    LiPo accu,s worden tegenwoordig geleverd met een XT 60 stekker en dus heb ik in mijn vliegtuigen alle aansluitingen veranderd in XT stekkers.
    Mijn oude lader van Graupner Ultra Trio ( ik denk 20 jaar oud) werkt nog met bananenstekkers. Hij doet zijn werk nog altijd goed!
    Maar wordt het niet langzamerhand tijd om iets moderners te kopen?
    Dus kijk ik op Internet rond, ISDT , HOTA, Junsi, enz. Allemaal laders met XT6 stekkers, wel veel handiger dan al die losse kabels die nu aan mijn oude lader hangen.
    Maar op YouTube staan er niet altijd vleiende reviews over deze laders, te lawaaiig, de een mist dit, de ander dat. Updates moeten nog komen, enz.
    Dus nu mijn vraag: ik zoek een lader met AC en DC voeding, met XT 6 stekkers en natuurlijk ook nog betaalbaar! Mijn limiet is €150.
    Wie geeft mij raad en heeft ook ervaring?
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2023
  2. Arjan B

    Arjan B

    Lid geworden:
    13 okt 2020
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Rucphen
    Hoi,
    Dat was destijds voor mij ook een hoofdbreker, gelukkig werd ik goed geholpen door een clublid.
    Uiteindelijk een hota duo met ingebouwde voeding gekocht en nu, na een aantal jaren dienst, meer dan 999 laadbeurten, is het een betrouwbare lader.

    Keuze voor dit model;
    2 lipo's parallel laden.
    klein handzaam apparaat.
    voeding is sterk genoeg.
    als voeding is ook een lipo te gebruiken, bv met een volle 5A 6s lipo kun je al meerdere 2.2A 3s lipo's snelladen.
    Geeft de weerstand per cel nauwkeurig aan, in 1 opzicht zie je de staat van je lipo.
    Laad ook je zender accu, lion, AA batterijen etc.
    USB lader, voor bv je telefoon.

    Nadeel;
    Er zit een fan op welke een zacht maar irritant zoemgeluid geeft als je zit te laden.
    Alleen XT60 stekker, zou handig geweest zijn om ook XT30 en XT90 te hebben.
    Max laden is 6S lipo.
    Houd het aantal laadbeurten bij, maar na 999 laadbeurten springt deze weer op 1.

    Doorslag was de compactheid van het ladertje.
    Ik hoop dat je er wat aan heb,
    Gr Arjan
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Is een Junsi te duur?
     
  4. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik gebruik hoofdzakelijk xt60 pluggen, maar ook nog een paar andere... en een verloopkabeltje is handig en goedkoop. Al mijn laders hebben trouwens bananenstekkers op Out. Mocht een van mijn laders peigeren dan zal ik wel een dubbele kiezen, is iets handiger in mijn geval.
     
  5. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    984
    Locatie:
    Zuid Holland
    Welke accu’s wil je laden en met welke laadstroom (1C, 2C?).
    Lijkt mij het meeste relevant om eerst vast te stellen hoeveel vermogen je nodig hebt voordat je de laders en het budget bepaald. En hoeveel accu’s wil je aansluiten, je hebt nu een trio lader, wil je een enkele of een dubbele.
    ISDT of HOTA zou ik naar kijken, ToolkitRC links laten liggen, die hebben serieuze kwaliteitsproblemen.


    Een nieuwe Duo is gauw €300,- en daar komt een netvoeding nog bij. Dat is behoorlijk boven wat die in gedachten heeft. Zijn wel goede duo’s met ingebouwde netvoeding zoals ISDT K2 en K4 en HOTA D6 en S6.
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik meen dat Hota een goede naam heeft.
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Die nota kost 140 bij Banggood, ik overweeg er eentje te bestellen, mooi compact en vermogen genoeg.
     
  8. beerendonk

    beerendonk

    Lid geworden:
    23 jun 2013
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Hoornsterzwaag
    Op internet zie ik de HOTA d6 pro. Wordt deze bedoeld? Vreemd, de prijzen lopen zeer uiteen: €84 bij aliexpress en bij banggood €135???
     
  9. beerendonk

    beerendonk

    Lid geworden:
    23 jun 2013
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Hoornsterzwaag
    Oh, ik zie dat de lader bij Aliexpress geen ac-voeding heeft. Excuus!
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2023
  10. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Ik heb al een tijdje de Turnigy Reaktor D6 Pro Duo bij HK vandaan , voor 115 Euro een heel prettige en fijne lader.
    lekker compact en eenvoudig in te stellen en op AC en DC te gebruiken , en op 220 volt ook vol laadvermogen.
    Hetzelfde model word ook onder andere merknamen verkocht .
     
  11. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    984
    Locatie:
    Zuid Holland
    Die Turnigy is gewoon de Hota, het beste kijk je even op de website van de fabrikant voor de juiste gegevens en firmwareupdates: http://hota-exp.com/index.php/pro_l_1.html

    Er is een D6 en D6 Pro, verschil is wel of geen netvoeding. Specificaties lezen dus.
    Hier verkopen ze hem ook, momenteel alleen niet op voorraad: https://droneshop.nl/hota-d6-pro-1-6s-lipo-charger

    @beerendonk je hebt nog niet aangegeven welke accu’s je wil opladen, zoeken naar een prijspakker is niet hetzelfde als naar een voor jouw geschikte lader, de Hota S6 is buitengewoon interessant, zeker als je 6S Lipo’s wil gaan laden.
    Maar dat heb je nog niet aangegeven.
     
  12. beerendonk

    beerendonk

    Lid geworden:
    23 jun 2013
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Hoornsterzwaag
    Ik vlieg hoofdzakelijk met zweefvliegtuigen dus kom ik nooit verder dan 3 cellen en meestal met bescheiden vermogens. Dus laders met grote vermogens zijn voor mij niet nodig. Wel is het interessant om twee accu’s tegelijk te kunnen laden, binnen maar ook op het veld.
    Tot nu toe lijkt de Hota d6 pro een goede keus.
    De ISDT K1 en K2 krijgt op YouTube slechte recensies (lawaaiig en geen ontlaadmogelijkheid).
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2023
  13. beerendonk

    beerendonk

    Lid geworden:
    23 jun 2013
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Hoornsterzwaag
    Dank je wel, het lijkt mij een goede keus.
     
  14. beerendonk

    beerendonk

    Lid geworden:
    23 jun 2013
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Hoornsterzwaag
    De site van Aliexpress is lastig te lezen, je hebt gelijk dat alleen de pro een netvoeding heeft. Bedankt!
     
  15. mvp

    mvp

    Lid geworden:
    18 aug 2011
    Berichten:
    120
    De d6 pro in het grijs hebben ze in Nederland wel op voorraad.
    Ik heb zelf de isdt p10. Lekker klein en voor mij zwaar genoeg. 2x250w. Mede omdat ik netjes 1 tot max 2c laad. Alleen wel altijd een losse voeding thuis. Maar dat is een persoonlijke keus.
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    D6 Pro is inderdaad een super lader. Let er alleen op dat op AC (220V) hij slechts 200W totaal laad vermogen heeft. Voor 3s pakketten vaak genoeg omdat je die tegelijk op 8A kan laden, dus 2C bij 4000mAh. Ik gebruik deze ook op een 24V voeding en dan is het 650W laadvermogen heerlijk.

    Deze is vooral mijn camping lader omdat deze zo mooi compact is met AC voeding ingebouwd.
     
  17. beerendonk

    beerendonk

    Lid geworden:
    23 jun 2013
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Hoornsterzwaag
    Iedereen bedankt voor de goede adviezen. Vandaag heb ik de Hota d6 pro besteld bij Aliexpress, nu even geduld hebben! Dus is mijn Graupner ultra trio plus 14 binnenkort te koop. Bekijk bijlage 529275
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Waarom daar? Is het zoveel goedkoper? Linkje? Ik zie alleen prijzen welke net zo duur zijn, of meer dan in NL
     
  19. beerendonk

    beerendonk

    Lid geworden:
    23 jun 2013
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Hoornsterzwaag
    In Nederland niet te leveren, alleen in het grijs onder de merknaam Juki. Bij Aliexpress 20 € goedkoper.
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen

Deel Deze Pagina