Welke motor CC01

hi ik ben een CC01 aan het bouwen en nu wil ik er een killer van een Motor inhebben. Nu heb ik Brushless System setjes van Novak gezien? en ik vroeg me af welke het meest ideale is om mee te crawlen? een Berg koppel en een niet tehoge snelheid dus. Gr. Jozef

Waarom een "killer" van een motor in een crawler :?:

Gewoon een setje met een flink hoog aantal turns , dan heb je weinig toeren maar wel veel koppel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een Integy Lathe 55T in een XC zitten, en moest ik een nieuwe motor moeten kopen, zou ik zoeken naar een 90 of 100T (heb deze ooit eens zien voorbijkomen)

Kracht is nu al veel beter dan een Mabuchi 540, maar zelfs nu rij ik in aarde of over terrein nooit meer dan 1/3e maximaal 1/2e gas. Als je daarna op asfalt wilt rijden kun je wel al 'snelwandelend' mee, dus het is maar te zien als je het ene uiterste wilt, of toch iets tussenin.

Okee. Dus als ik het goed begrijp heeft een 18.5T meer koppel dan een 13.5T ? En dit heeft geen effect op de snelheid?

Een motor heeft koppel of snelheid..... Alle 2 maar tot op zekere hoogte.

Een motor met meer turns heeft meer koppel maar minder toeren en andersom...

Laatst bewerkt door een moderator:
De standaard meegeleverde motor is een Mabuchi 540, deze is 27 Turns.
Alles daaronder: 23T, 19T, 18,5T, 7T, ... is sneller, maar minder krachtig (in theorie).
Alles daarboven: 30T, 35T, 45T, 55T,... is trager, maar wel krachtiger (in theorie).

Hmmm ik heb in me scx10 killer een 860kv outrunner liggen met een sidewinder regelaar en dat rijd monster

Zo veel koppel en loopt op den hartst een kilometer of 8 a 10

voor mij nooit geen brused meer

Ik heb een Carsons Truck Puller in mijn CC-01.
Rijd niet te snel en heel veel Koppel en je kan super lang op een accu rijden.

Gr.Tenere

hi ik ben een CC01 aan het bouwen en nu wil ik er een killer van een Motor inhebben. Nu heb ik Brushless System setjes van Novak gezien? en ik vroeg me af welke het meest ideale is om mee te crawlen? een Berg koppel en een niet tehoge snelheid dus. Gr. Jozef

ik heb zelf ook een cc 01 en heb er een carson truck moter in
zijn niet duur 12 euro ofsoo en dan heeft hij een hele lagen giering
Motor Poison Truck (540) - Hobby Habit

Motor Poison Truck (540) - Hobby Habit

Back