welke motor in een rustler na de originele??

• Topicstarter Topicstarter collin13
  • Startdatum Startdatum
C

collin13

Guest
hallo..
ik heb nu een standard motor in m`n traxxas xl 5 rustler maar ik wil een snellere motor zal het helpen als ik een vector motor er in bou of bet bruschles ???? wat is het verschil van snelheid?

gr collin

Brushless geeft veel meer vermogen, maar kost ook veel meer.

Met beperkt budget zou ik kijken naar een ezrun setje, die doen het prima ;) .

Brushless geeft veel meer vermogen, maar kost ook veel meer.

Daar klopt niet veel van, brushless kan ook veel MINDER vermogen afgeven.

Brushless is niet altijd veel vermogen en veel snelheid. Allemaal afhankelijk van grote van de motor het aantal wikkelingen en ga zo door.

Brushless kan meer kracht geven als borstel motoren... zo goed? Tenslotte vraagt hij wat sneller gaat en brushless gaat normaal gesproken een stuk sneller in auto's waar je snel mee wilt gaan....

Ik denk dus niet dat hij naar een crawler setje op zoek is.

Als iemand vraagt wat harder gaat een lamborghini of een fiat panda, dan kom jij zeker aanzetten met een fiat panda met de motor uit een veyron en een twinturbo met intercooler er op? En nee ik bedoel niet de lamborghini trekker serie...

Brushless kan meer kracht geven als borstel motoren... zo goed?

Nu is ie al iets beter, maar nog niet helemaal compleet. Een brushless KAN meer kracht geven als een borstel motor. Net als andersom, een borstel motor KAN meer kracht geven als een brushless motor.

Tenslotte vraagt hij wat sneller gaat en brushless gaat normaal gesproken een stuk sneller in auto's waar je snel mee wilt gaan....

Normaal gesproken hoeft een brushless nog steeds niet sneller of krachtiger te zijn als een brushed motor. Het is maar hoe je de vergelijking maakt. Jij doet nu voorkomen dat brushless altijd sneller en krachtiger is. Dat is gewoon niet zo. Het is maar net welke set je voor ogen hebt.

Pak ik bijvoorbeeld een goede 9x1 turns 540 brushed motor en vergelijk deze met een 13,5t 540 brushless van bijvoorbeeld LRP dan is de Brushed motor gewoon sneller en levert meer vermogen. "He hoe kan dat net zij je dat brushless meer vermogen geeft." Zo zijn er nog heel veel meer vergelijkingen te maken waarbij brushed sneller is.

Brushless is een stuk efficiënter dan een brushed motor en heeft als groot voordeel dat ze weinig onderhoud nodig hebben. Sneller hoeft ie dan ook echt niet te zijn. Ga je de vergelijking gelijk trekken met het aantal turns van de motoren als bijvoorbeeld een 10,5t Brushless vergelijken met een 10t brushed dan zal je zien dat normaal gesproken brushed juist sneller is.

Ik denk dus niet dat hij naar een crawler setje op zoek is.

Daar zal die niet naar opzoek zijn inderdaad, hij wil sneller. Maar met jou info had ie misschien wel op een brushless Crawler setje uitgekomen omdat je hem net verteld hebt dat brushless meer vermogen geeft. Stopt hij het Crawler setje in zijn Rustler en dan gaat ie vervolgens niet harder als 20km/u, nog langzamer als zijn standaard brushed setje. he hoe kan dat. Dan voel je je ook ....

Als iemand vraagt wat harder gaat een lamborghini of een fiat panda, dan kom jij zeker aanzetten met een fiat panda met de motor uit een veyron en een twinturbo met intercooler er op? En nee ik bedoel niet de lamborghini trekker serie...

Deze vergelijking heeft ook niet veel te maken met de vergelijking brushless vs brushed. In beide zit namelijk een zelfde soort verbrandingsmotor alleen is de 1 wat groter als de ander. Dat is het zelfde als de vergelijking maken welke is sneller een 3,5t 540 brushless of een 21,5t 540 brushless.

bruschless

ik denk dat het maar gwn bruschles wors vxl 3s lipo

?????
Je bedoelt dat het gewoon een BL set word, de vxl???....
Prima keus.
Maar 3s is TEVEEL, maak daar maar 2s van....

Back