Ik heb hier 2 accu's liggen van 3 cellen 11.1 volt 2500 Mah.
Maar een 4cellen zou een langere vliegduur hebben,
Soms trekt een motor op een vergelijkbare 4S accu een lager amperage dus dan wordt je motorloop langer.
Maar 'motorkist' + '1,7Kg' en '2500mAh', kweenie maar ik zou mijn geld dan toch op accu's met een hogere capaciteit zetten.
Maar de Corby uit de link die ik gaf weegt 3,23Kg bij een span van zo'n 1540mm.
Die van jou weegt leeg 1,7 kg, met alles erop en eraan (motor, besturing, accu) kan daar makkelijk een kilo bij komen dus dan heb je een vergelijk.
Die genoemde set up levert static zo'n 770W. (realistisch ong. 220W/Kg)
Vliegt naar te lezen goed en dat zo'n 12 minuten lang.
Dus ja, als je wijzer wilt worden moet je ook wel lezen

Verder, als je zelf aan het bouwen bent is het ook wel wijs om na het bouwen of aan het eind ervan alle componenten te wegen om het daadwerkelijke lege gewicht te bepalen.
Daarbij zijn de inbouwmaten ook wel handig om te weten, wat kan je kwijt aan motor?
http://www.modellhobby-shop.de/Moto...&a=article&ProdNr=03121441&t=11&c=3258&p=3258
^^ Bij Staufi hebben ze ook best goede motoren voor weinig en daarbij staat exact aangegeven wat er verder benodigd is. Voor jouw kist zou je eigenlijk al de bovengenoemde 5055 nodig hebben.
Maar nogmaals, wat kan je kwijt en hoeveel gaat het totaalplaatje wegen.
De in mijn link genoemde Axi 4220/12 (
http://www.kd-modelltechnik.de/shop/Brushlessmotoren/Axi-GoldLine/Axi-4120-12-GoldLine::131.html) zou zelfs goed moeten zijn voor kisten tot 4 Kg.
Een voordeel van een qua gewicht zwaardere motor is dat je dit gewicht kunt gebruiken om de kist te balanceren.
Liever wat extra Watt in de neus van je kist om het zwaartepunt te balanceren i.p.v. nutteloos lood.
Dus je moet ook te weten komen hoeveel de motor zo ongeveer mag gaan wegen.
Als je een op het oog qua vermogen te zware motor gebruikt hoeft deze ook niet continue 100% vermogen te leveren en kun je gewoon half gas je rondjes draaien (=> langere motorlooptijd).
Uiteraard is hier een balans in te vinden.
Ik heb ook net even in je fotoalbum gekeken naar de bouw van jouw Corby.
Ziet er leuk uit!

Maar kun je nog een beetje bij de plek waar je de motor in moet gaan bouwen?