Welke Motor Regelaar en Accu??

Hallo allemaal ik ben nieuw hier, en heb al een tijd gezocht maar, ik zoek een goede samenstelling voor modelvliegtuigen.

Ik heb ben hier een Corby Starlet bouwen en ik zou graag weten welke motor en regelaar het meest geschikt is.

Het gaat mij vooral om een wat langere vliegtijd.

Het gaat om een model met een leeg gewicht van 1700 gram. van RBC-kits.com

Ik hoop hier wijzer te worden, :cool:

Martin

Hallo Ron,

Ik heb hier 2 accu's liggen van 3 cellen 11.1 volt 2500 Mah.

Maar een 4cellen zou een langere vliegduur hebben,

Nu ben ik geen ster ik het vinden en samenstellen, dus hoop ik dat jullie een suggestie hebben, het gaat om een combi Motor/Regelaar,en Accu met een zo lang mogelijk vliegduur. groeten, Martin

Ik heb hier 2 accu's liggen van 3 cellen 11.1 volt 2500 Mah.
Maar een 4cellen zou een langere vliegduur hebben,

Soms trekt een motor op een vergelijkbare 4S accu een lager amperage dus dan wordt je motorloop langer.
Maar 'motorkist' + '1,7Kg' en '2500mAh', kweenie maar ik zou mijn geld dan toch op accu's met een hogere capaciteit zetten.

Maar de Corby uit de link die ik gaf weegt 3,23Kg bij een span van zo'n 1540mm.
Die van jou weegt leeg 1,7 kg, met alles erop en eraan (motor, besturing, accu) kan daar makkelijk een kilo bij komen dus dan heb je een vergelijk.
Die genoemde set up levert static zo'n 770W. (realistisch ong. 220W/Kg)
Vliegt naar te lezen goed en dat zo'n 12 minuten lang.

Dus ja, als je wijzer wilt worden moet je ook wel lezen ;)
Verder, als je zelf aan het bouwen bent is het ook wel wijs om na het bouwen of aan het eind ervan alle componenten te wegen om het daadwerkelijke lege gewicht te bepalen.
Daarbij zijn de inbouwmaten ook wel handig om te weten, wat kan je kwijt aan motor?
http://www.modellhobby-shop.de/Moto...&a=article&ProdNr=03121441&t=11&c=3258&p=3258
^^ Bij Staufi hebben ze ook best goede motoren voor weinig en daarbij staat exact aangegeven wat er verder benodigd is. Voor jouw kist zou je eigenlijk al de bovengenoemde 5055 nodig hebben.
Maar nogmaals, wat kan je kwijt en hoeveel gaat het totaalplaatje wegen.

De in mijn link genoemde Axi 4220/12 (http://www.kd-modelltechnik.de/shop/Brushlessmotoren/Axi-GoldLine/Axi-4120-12-GoldLine::131.html) zou zelfs goed moeten zijn voor kisten tot 4 Kg.
Een voordeel van een qua gewicht zwaardere motor is dat je dit gewicht kunt gebruiken om de kist te balanceren.
Liever wat extra Watt in de neus van je kist om het zwaartepunt te balanceren i.p.v. nutteloos lood.
Dus je moet ook te weten komen hoeveel de motor zo ongeveer mag gaan wegen.
Als je een op het oog qua vermogen te zware motor gebruikt hoeft deze ook niet continue 100% vermogen te leveren en kun je gewoon half gas je rondjes draaien (=> langere motorlooptijd).
Uiteraard is hier een balans in te vinden.

Ik heb ook net even in je fotoalbum gekeken naar de bouw van jouw Corby.
Ziet er leuk uit! :thumbsup:
Maar kun je nog een beetje bij de plek waar je de motor in moet gaan bouwen?

Laatst bewerkt:
[82254] rbc-corby-starlet-cj-1-a

:confused:
Zat je in het goede forum, zelfs al in het goede topic en bij de juiste personen (Ton van M. etc.)................en dan stel je in een ander subforum in een nieuw (dit) topic dezelfde vragen?

Beetje jammer en zonde van m'n tijd.............:nooo:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Dutchy!

Nou ik denk dat uw antoord niet zonde is van uw tijd aangezien ik hier veel aan heb,

wat wel het geval is, dat het mooi weer begint te worden, daarom heb ik idd, elders een nieuw forum gestart want als het mooi weer begint te worden wil elke modelbouwer toch, Vliegen? en daar komt bij dat best meerdere mensen mogen reageren, zo was mijn gedachtte toen ik na enige tijd een nieuwe maar zelfde vraag stelde.

Maar goed nogmaals bedankt want hier kan ik iets mee, morgen meteen onderdelen bestellen! Ik zal Morgen ( vandaag inmidels nieuwe foto's laten zien,) ook waar de motor in komt, want dit is een verwijderbare klep en daar is genoeg ruimte voor een motor.

bedankt Dutchy

Uw? er staat 38 bij mijn leeftijd....niet 83! ;) :p

Maar voordat je vanalles koopt moet je beetje een idee hebben dat alles klopt qua gewicht en benodigd gewicht.
Uiteraard zal je zo heel goed in de buurt zitten maar zelf bouw ik liever alles af voor zover dat kan en weeg ik hem eerst even uit met pseudo onderdelen.
Zo kan ik inschatten hoe zwaar (en groot) een motor danwel accupakket mag gaan zijn.
Zodra ik dat weet kan ik nog gerichter zoeken naar componenten zodat ik minimaal lood nodig heb en ervoor kan waken dat ik geen lood in de staart moet plaatsen.
Zoals gezegd, ik heb liever een motor die 75 gram zwaarder is met 100W meer dan 75 gram nutteloos lood in de neus. Of een accupakket van 5000mAh capaciteit zonder extra lood i.p.v. 3000mAh + 150 gram lood.

Maar zoals gezegd, je zal goed in de buurt zitten echter blijft: Meten is weten ;)

Back