Welke motor voor een DH-82A Tiger Moth

Hallo allemaal,

Ik heb een ongebruikte Tiger Moth aangeschaft die 1,50 vleugelspan heeft en kaal zo'n 1.720 gram weegt en ik schat dat er nog éen kleine 500 gram bijkomt voor ontvanger, batterijen en servo's
De fabrikant helaas is onbekend, want de kist is zo'n kleine 25 jaar geleden gebouwd. Ik moet alleen het richtingsroer repareren.
Nu wil ik weten welke 4 takt ik hier op moet zetten. Een 10 cc of een 8.5 cc​
Wie kan mij dat vertellen?

full

full

full

full

Vast bedankt voor jullie inbreng.

Theo

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste theo,

Fijne feestdagen , als je een 10cc hebt liggen zou ik zeggen die (i.v.m reserve vermogen)
Heb je geen 10cc maar wel een 8,5 4t is ook goed vliegt de kist zeker schaal mee, je hebt alleen niet veel prut meer over voor moeilijke situaties.

groetjes pascal

Hoi Pascal,

bedankt voor jouw antwoord. Denk je dat 8,5 cc nét iets te weinig is? De kist zelf is natuurlijk vrij licht.

hallo theo,

de kist lijkt erg op een moth van het merk pilot,vliegt erg goed en niet erg snel.
toendertijd vloog dit model met een .40 tot 45 2t.
is de span echt 1500mm??
succes met de reparatie,
groet,Paul.

Hoi Paul,
de span is precies 1,45 mtr en de vleugels waren vast gemonteerd. Dus lekker makkelijk in de auto te krijgen.
Ik ben nu bezig dat te veranderen, maar dan nog kost het minstenst 20 minuten denk ik om alles te bevestigen.
Jij raadt mij dus eigenlijk een 10 cc aan?
Groet
Theo

Hallo theo, het merk is inderdaad Pilot. Nu herinner ik het mij weer. Ik heb even gegoogled, en ik herkende direct het Pilot Logo. De motor die erin gebouwd zou worden was een .45.

Hé Norbert,

je ziet het..... ik ben er druk mee bezig. Toestel is van z'n vleugels beroofd en heb ik inmiddels 'n tekening op de kop kunnen tikken.
Ik ga binnenkort beginnen met het roer te bouwen.
De vleugels worden voorzien van snelmontage systeem!!!!!!!!

full

En zo gaat hij dus worden:

full

Groet
Theo

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Theo.

Hier moet je een Saito .65 opzetten, net genoeg vermogen, mooi geluid, grote prop 12X7 erop, én je hebt dat gewicht nodig in de neus.

Heb ook zo'n pilot Tigermotje gehad, vliegeigenschappen a la Carl Goldberg J3 2 meter span pipercub, ook de roeruitslagen groot houden want zo snel vliegt tie nouw ok weer niet, 40% expo erin en hij vliegt schaal.

Groet Ger.

Bedankt allemaal,

ik hoop er een leuk en uitstekend vliegend kistje aan over te houden. De tijd zal het leren.
Ger je hebt pb.

Groet
Theo

Hoe werkt dat snelmontage systeem en hoe snel is dat dan?
Ik heb een cirrus moth (kit) en wil de vleugels ivm de moeite van er op en er af vast maken. Kist is 1.20m dus iets kleiner

Een 10 cc 4 takt lijkt me perfect voor dit model
grote prop wijnig toeren
snelhijd heefd het model toch niet

Hoe werkt dat snelmontage systeem en hoe snel is dat dan?
Ik heb een cirrus moth (kit) en wil de vleugels ivm de moeite van er op en er af vast maken. Kist is 1.20m dus iets kleiner

Kijk bij DB Sport & Scale onder "materials en accesoires" bij rigging accesoires.
Dit kan alleen als het model nog gebouwd moet worden! Bij mij gaat dit dus niet of ik moet behoorlijk gaan ingrijpen.

Laatst bewerkt:
Back