Op termijn wil ik een soort parkjet van depron gaan bouwen. Niet zo mooi als Hans/Tita ze bouwt maar meer een functioneel shockflyerrompje dat in 2 avonden in elkaar gaat, met een koker onder de vleugel voor een ducted fan, een span van pakweg 70 - 75 cm en een gewicht (ruim, hopelijk) onder de 400 gram. Aangezien ik toch wat spul nodig had van ACW, heb ik gelijk maar een GW-EDF64-NM (GWS) ducted fan besteld (dus zonder motor) om eens te kijken wat dat nou allemaal voorstelt. Voor die paar euri wel een gokje waard.
Ik denk er aan om er deze motor in te zetten: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=3532
(zie ook de datasheet voor specs)
Heeft iemand enig idee welke uitvoering (m.a.w. hoeveel kV?) ik moet hebben? en hoe zal dat dan presteren qua trust en ampere's?
Stel ik kies een bepaalde uitvoering met x kV die ideaal is voor deze ducted fan; is deze dan ook geschikt voor in een GWS Warbird als vervanger van de speed x00 op de vertraging of als direct drive op een snel kistje a la kleine Tucano?
Je begrijpt: ik probeer een motortje te vinden dat een beetje "modulair" is en na het eventueel niet slagen van dat parkjet-project nog bruikbaar is in een ander kistje, zonder dat ik een soort tussenoplossing heb die in beide gevallen verre van ideaal is
Alvast bedankt voor alle reacties - eventuele alternatieven zijn ook welkom!
Ik denk er aan om er deze motor in te zetten: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=3532
(zie ook de datasheet voor specs)
Heeft iemand enig idee welke uitvoering (m.a.w. hoeveel kV?) ik moet hebben? en hoe zal dat dan presteren qua trust en ampere's?
Stel ik kies een bepaalde uitvoering met x kV die ideaal is voor deze ducted fan; is deze dan ook geschikt voor in een GWS Warbird als vervanger van de speed x00 op de vertraging of als direct drive op een snel kistje a la kleine Tucano?
Je begrijpt: ik probeer een motortje te vinden dat een beetje "modulair" is en na het eventueel niet slagen van dat parkjet-project nog bruikbaar is in een ander kistje, zonder dat ik een soort tussenoplossing heb die in beide gevallen verre van ideaal is
Alvast bedankt voor alle reacties - eventuele alternatieven zijn ook welkom!