OK, allereerst, of het main gear grove of fijne vertanding heeft zegt in principe niets over het toerental.
Je toerental kun je alleen bepalen door je tanden te tellen van pignion en main.
Het tand profiel word weer gegeven in "module".
Voor 550 en 600 helie word bijna altijd module 0.7 (fijner) of module 1 (grover) gebruikt.
Mod 0.7 is iets stiller, mod 1 is iets sterker, op 6S voldoet Mod 0.7 prima.
Ik heb deze info:
T-Rex 550 V1 en V2 Mod 0.7, 170 tanden main.
T-Rex 550 V3 Mod 1, 112 tanden main.
T-Rex 600 ESP Mod 0.7, 170 tanden main.
Maar tel het even na, op de T-Rexen kun je nl het e.e.a door elkaar gebruiken.
Mbt de motoren, google eerst eens even, ik heb het idee dat bijde motoren 1220 KV hebben en dus net zo snel draaien, alleen de 600MX is sterker.
Met de 600L kun je ook vliegen, maar omdat deze minder sterk is zou ik voor de 600MX kiezen.
Edit, ik heb net nog even zitten zoeken maar kan niet met zekerheid vinden hoevel KV de 600L heeft.
Mocht het toch 1620 zijn dan kun je hem nog steeds gebruiken met een 10T pignion, maar dan nog de 600MX heeft voorkeur.
Ik vloog een T-Rex 600 ESP op 6S met een 600MX met een 14T pignion en een 170T Mod 0.7 main gear, vloog prima.
En de HC3SX heeft volgens mij een goede reddings functie, dus met dit spul ben je goed bezig.
Als je nou ook nog goede servos hebt dan heb je een prima heli.