Welke Motor voor Vario Allouette II

Ik heb een Vario Allouette II kunnen aankopen met Skyfox mechaniek.
Er zit echter geen motor bij, dus zoek ik een passende motor voor deze heli.
Er zit een Castle Creation HV80 in.
Het tandwiel voor de motor is bijgevoegd (16 tanden) en op de mechaniek zit een tandwiel met 75 tanden.

Vermits ik nog twee heli's heb vliegen op 10S zou ik deze ook graag hierop laten vliegen.

Via het berekeningsblad E-Calc blijkt er echter geen motor te zijn die hierbij past.

Kan hier iemand een oplossing voor geven?
(ik had liefst een Hacker, Scorpion of Kontronic motor gebruikt.)

Hey,

Als ik het goed begrijp is deze heli reeds voorzien om electro te vliegen? Zoniet eventueel de powerrotor systemen eens bekijken, of we bladeren eens door de vario catalogus om uit te vissen welke verhouding dit precies geeft, dus welke kv motor je nodig hebt...

groeten,

Didier

Hallo,

Ik heb zelf een SkyFox omgebouwd naar elektro met mijn eigen PoweRotoR ombouwset en vliegt momenteel met een 3-blads rotor op 10 S met een Align BL700M 510 KV.

Meer hierover kun je lezen in mijn draadje alouette-iii-met-vario-skyfox-electric-8

Suc6

Grt Han van Beek

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er al heel goed uit! Thx!

Bij RcHeliparts spreekt men wel van een Castle Creations HV85, terwijl ik al beschik over een HV80, kan die dat dan wel aan?

Een maat van mij, Bruteforce, vliegt ook met een Castle HV80 in een star Ranger met dezelfde setup. Dat gaat ook goed dus...

Back