welke motor zoom pro ...

• Topicstarter Topicstarter freaky 2006
  • Startdatum Startdatum
F

freaky 2006

Guest
hallo,

ik ben nieuw op dit forum en al meteen een vraagje,
normaal vlieg ik enkel(tot hier toe) met brandstof helis maar nu heb ik hier al een tijdje een leeg zoom pro tje liggen.

ik ben niet zo op de hoogte welke nu goeie servos, brushless motor en regelaar is voor dit kleine ding.
de gyro zal wel een futaba 240 worden. indien er hier andere ideen over zijn dan hoor ik ze graag natuurlijk.

ik zou er wel graag zeer goed matriaal in zetten mischien nog voor later in een ander helitje te zetten.

ik zou willen zeggen dat prijs geen rol speelt maar dan zal ik mij waarschijnlijk vergissen :?
ik geef toch liever wat meer uit zodat ik achteraf toch tevreden ben over de prestaties.

alle reacties zijn natuurlijk welkom

mvg

is een 401 niet een beetje groot?

en die servos kunnen ook op de staart dan?

ik ken iemand die op zijn zoom een himax 2025-4200 of 3200 ben ik effe kwijt. met een phoenix 25. zijn er mss betere of krachtigere motoren.

mvg

Volgensmij is een 401 even groot als een 240... toch? Die servo's kunnen ook op de staart ja. De medusa 28-40 is een van de beste motoren voor de t-rex dus misschien ook voor de zoom, alhoewel zoom is kleiner dan trex dus misschien beter een lictere motor. Ben zelf erg blij met de align 430L die lekker licht is (ergens in de 50 gram).

het zou kunne dat die 401 even groot is. het leek mij logish dat die kleiner is.

ik was er over aan het denken om met de tijd een t rex te kopen.
dus het zou mooi zijn moest het daar ook in passen.

mvg

de 401 is even groot maar heeft een gain die je van af de zender kan bedienen en dat is het grote voor deel en de 240 niet het prijs verschil is nihil

bedankt michel dat word dan een 401.

nu nog de motor. ik zal eens serieus moete zoeken denk ik

mvg

Check eens op Runryder, daar komen meer Zoom-vliegers. Je kan ook je tandwielverhouding uitrekenen, je vermogen bepalen en dan de specs doorlezen bij diverse fabrikanten...

meet eens welke diameter je kwijt kan in de zoom kwa motor en welke toeren de motor kan moet draaien dan weet ik wat er in zau kunnen.

de afstand tussen de gaatjes waar de vijsjes in moeten is ong 16mm.
de diameter van de motor kan wel 30mm zijn.

het toeren tal zal ook wel afhangen van de motor veronderstel ik.

mvg

Back