Welke (namaak) T-Rex

• Topicstarter Topicstarter aslahaye
  • Startdatum Startdatum
A

aslahaye

Guest
Wellicht is deze vraag vaker gesteld maar de zoekfunctie op trex leverde mij niets op..

mijn vraag als beginnend modelbouwer en vlieger is welke trex is de beste keuze?
de volgende modellen zijn beschikbaar, maar wat zijn die verschillen nou precies en wat merk ik daar als beginner van??

- T-Rex 450 S
- T-Rex 450 S CF Kit Combo
- T-Rex 450 SE
- T-Rex 450 SE V2
- T-Rex 450 XL (HDE)
- T-Rex 450 XL (CDE)CCPM KIT

en wat is het verschil tussen een kit en een kit combo?????

Ik begrijp dat grotere heli's duurder zijn maar makkelijke (stabieler) zijn om te vliegen?
and last but not least: Hoe grote bult ga ik mij vallen aan een copy (alu/fibre) trex?

Zelf ben ik al in het bezit van een kers verse Grauper MX12

Alvast bedankt!

Een kit is meestal enkel de heli, bij Align meestal inclusief de motor en regelaar. Een combobevat nog andere onderdelen, zoals servo's, gyro en/of lipo's, ...

Ik heb alleen ervaring met de SEV2, is erg goed, alles alu en carbon. Licht, en stevig. De andere versies heb ik nooit gevlogen, dus geen oordeel.

Er zijn goeie kopies van de 450, maar bij sommige zie je duidelijk kwaliteitsverschil.

hmm dacht toch echt dat het een electro specifiek topic was..

Dank je voor je antwoord, kit en kit combo is nu helemaal duidelijk :)
Opzich is het niet zo'n ramp om een namaak te kiezen wat ik begrijp, ik neem aan dat een winkel in Almere mij geen troep verkoopt..

eric nog op- of aanmerkingen wat betreft de T-Rex versies??

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Sander,

Electro en Brandstof specifiek zijn alleen bedoeld voor vragen/discussies die specifiek met de aandrijving te maken hebben.
Hier wordt alles gepost over (alle) CCPM heli's.

Als je voor een Trex gaat dan is de SE V2 uiteraard de beste keuze, is ook het topmodel uit die lijn, dus ook het duurste.
De andere versies zijn voorzien van andere materialen voor sommige onderdelen (kunststof), die je vast en zeker op korte termijn zelf wil upgraden....
Er zijn buiten de Aligns ook nog andere goede heli's te koop uiteraard, maar ik weet niet zo best wat die zaak in Almere in het assortiment heeft.
Ik zou dus gelijk gaan voor kwalitatief goed spul, en rustig aan, onder begeleiding beginnen.

Voor hetzelfde bedrag als een complete SEV2 vlieg je ook een goede 500 size heli naar mijn mening (als je alles nog moet aanschaffen).
En dat vliegt inderdaad stabieler.
Met een 450 kan je s'winters wel weer indoor vliegen, wat met een 500 niet echt een optie is.
Ik zou als het kan in Almere een bekende meenemen die ervaring heeft met heli's, en gewoon alles even heel goed bekijken/betasten.

Succes
Eric

Laatst bewerkt:
ahh kijk, nu klinkt het allemaal een stuk logischer.

bedankt voor je antwoord. Ik ben niet persee gebonden aan de winkel in Almere, ook op het internet is er voldoende aanbod te vinden.

Welke heli's zijn er naast Align aan te raden?
Wellicht dat ik in eerste instantie voor een goedkopere ga en inderdaad later upgrade naar alu etc.

Ik moet alles nog kopen behalve de zender, mx12, welke ik reeds in mijn bezit heb.

Het is lastig om een keuze te maken als leek. wel vertrouw ik de winkel in Almere goed genoeg om mij bij die keuze te helpen.

Ze hebben mij daar al een ARTF kopie van de T-rex laten zien en zijn daar zelf goed over te spreken. toch ben ik nieuwsgierig geworden wat betreft andere merken in dezelfde prijs/kwaliteitsklasse.

gaarne zou ik nog wat meer posts willen zien met jullie mening :)

Ik zou, als je ook buiten de T-Rex kopieën gaat kijken, de Thunder Tiger Mini Titan aanraden. Die heb ik zelf gevlogen, en heb er echt mee leren vliegen. Gaat gelijk heel gemoedelijk, en hij hangt zonder veel moeite als aan een draadje in de lucht als je hem stil wil houden. Hij heeft een kunststof frame, die heel erg stevig is, en de onderdelen zijn ook allemaal van goede kwaliteit. Maar ik raad hem vooral aan wegens zijn vlieggedrag.

Back