Welke naze.....??

Meestal ben ik niet zo van de nieuwe onderwerpen maar deze kwam ik niet echt uit.

Ik heb een Flip fpv en daar zat een naza v2 op. Nu wil toch wat anders en zat te denken aan een naze..... Maar welke ????

Nu heb ik gelezen over een Acro maar je heb ook nog andere versies,

Het is de bedoeling dat ik er in de toekomst wel een beetje mee kan stunten zeg maar.
Maar een baro meter of andere functie zijn ook leuk en vindt het ook wel leuk om het een en ander werkend te krijgen, de naza is redelijk plug en play zeg maar.

Dus welke suggesties hebben jullie ?? Of zeggen jullie wultiwii is ook een leuke controller.....

Gr

De Full naze heeft ook baro en mag sensor, je zou er dus een GPS op aan kunnen sluiten.
Verder vliegt de full naze even goed als de acro versie.

Naze acro is als de naza in manual maar dan beter en heeft daarnaast wel een level functie.
De naze met baro kan daarnaast dmv de baro-sensor en kompas ook de zelfde hoogte en richting aanhouden maar reken inderdaad maar op een uitdaging om -edit - het hoogte en richting houden - zo goed te krijgen als de naza. Je kan er ook een gps ontvanger op aansluiten maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Een leuke bijkomstigheid vind ik dat ie de hoogte ook door kan geven via frsky telemetrie.

Laatst bewerkt:
Oke duidelijk.... Ik heb zelf de frysky taranis met een xr8 xp(uit me hoofd) ontvanger dus dan moet dat wel lukken denk ik. Dus eigenlijk ken je met de fill naze het meest ? En soms kom je ook wel eens rv5 of kager tegen wat is daar dan het verschil ?? Nieuwere modellen ?

De Full naze word Full naze genoemd omdat er alle opties op zitten ;)
Rev5 is de versie die momenteel uit is, rev4 was de vorige versie, en rev6 word de volgende.

Kijk even of die ontvanger een cppm uitgang heeft, anders moet je alle kanalen aansluiten wat natuurlijk ook kan of een sbus cppm converter gebruiken.Voor zover ik weet werkt de naze32 niet met sbus. Zo'n d4 ontvanger is wel een mooie optie; klein, full range, telemetrie en wel alle kanalen via cppm.

posted with a tablet

PPM of conventionele aansluiting maakt voor de naze zelf geen bal uit iig.
Zolang je maar zorgt dat je midden en eindpunten overeenkomen.

De naze32 maakt het niet uit, voor de bouwer misschien wel en: Naze Wiki | Howto / FrskyTelemetry
option 2

Use this option if you are planning to connect several electronics to your Naze32 that will use serial data like a OSD, Bluetooth etc. We will output the telemetry data through a softserial port. This is a "virtual UART", so not a real UART (altough this doesnt matter!). You MUST use PPM for this to work since we need the RC input pins!

Ja mijn ontvanger ondersteund ppm, heb/had me naza ook zo aan gesloten.... Dan ga ik daar eens naar opzoek. Weten jullie nog een leuk adresje ?

Denk dat je hierboven de x8r ontvanger bedoelt? Die ondersteunt geen ppm maar sbus. Heb ik zelf ook en kan je dus aansluiten via breakout kabel of via een converter. Maar standaard werkt die niet met ppm.

Nee ik heb de d8r-xp die ondersteunt het wel, er zijn wel een aantal verschillende ontvangers[emoji2]

1) Two external analog telemetry ports (A1&A2) and one digital data-stream port (Rx);
2) RSSI (PWM) and CPPM output - If CH3 and CH4 are connected by a jumper, CH1 will output CPPM for CH1~CH8, and CH2 will output RSSI (PWM);
3) When side port pins of A1 and X are connected by the jumper, A1 will change from external analog telemetry port to internal built-in battery voltage sensor;
4) Firmware upgradeable;
5) Two switchable PPM modes - FS mode and HS mode;
6) Alarm warning on low voltage, poor reception, etc.

Laatst bewerkt:
Nog steeds op voorraad, na jouw tip gister wel een paar gekocht maar niet allemaal. Maar volgens mij zoekt hij een full naze32

Back