Welke Neu - motor is dit?

Ik zocht een andere motor voor in mn 1/8 buggy, zat een beetje op Ebay te zoeken en heb een Neu - motor gewonnen.
Alleen de eigenaar wist niks van de motor, het is een Neu -motor uit de 1500 serie, waarschijnlijk 2200kv zegt ie.
Nou vraag ik me af wat voor motor het nou precies is en hoeveel KV ie levert, ik denk niet dat het een 2200kv is omdat hij niet zo zwaar is als een castle 2200kv, hij is een stuk lichter.
De lengte is +/- 70mm, de doosnede 40mm.
1086807016_6_WErs.jpeg

1086807131_16_bqqo.jpeg
1086807237_16_2f63.jpeg
1086807157_16__cCm.jpeg

Dr lopen hier zat techneuten rond op MBF, dus aan jullie deze vraag.

Aan de behuizing is niet te zien hoeveel kv die heeft. Dat moet je proefondervindelijk vaststellen. Misschien is daar wel een truukje voor.

Duur, maar kwalitatief erg goed en goede garantie.

Gelukkig heb ik em tegen een ZEER nette prijs gewonnen.
Dat wordt dan proberen met welk tandwiel ie zich het best redt op de baan.
ik denk maar rond de 13 beginnen.
Dank je voor de info!!

Leuke motor Gies, heb ik ook in mijn MBX6T ;)

Mag ik vragen voor wat voor een schappelijk prijs je hem hebt ''gewonnen'' (is eigenlijk gewoon gekocht :D).

Bijna 70 euro, dat is dan inc. verzenden.
wel leuk dat er zon lange motorkabels bijzitten, maar ze zijn wel de helft te lang.

Dat is echt cheap ja, heb voor mijn Neu destijds 83eu incl. verzenden betaald en dat vond ik al cheap.

Die kabels gewoon op maat maken voor je wagen.

EDIT: Je Neu ziet er wel iets anders uit dan de mijne (1515 1y 2200kv), aan de voorkant bij de shaft. De mijne loopt een beetje schuin naar binnen en mijn koelvinnen beginnen eerder. Ook heb ik zo'n soort van lijntjes tussen de koelvinnen, die van jou lijkt smooth? :

P1030605.JPG

EDIT: Mijn 1512 loopt ook schuin af
P1050264.JPG

Mijn 1509 ook
P1030777.JPG

Nja, vast no biggy, gewoon andere can, dat kan :D

Laatst bewerkt:
Door de jaren heeft Nue al meer dan eens de can verandert.

hoeveel Kv die draait kan je weten door de toeren te meten op een bepaald voltage.

Met bv. een Hyperion E-meter. mss heeft iemand in je buurt zoiets?

lokale vliegtuig club is zeker het proberen waard daarvoor.

Nog niet ingebouwd.
Ik wacht nog op wat onderdelen voor de LRP S8BXe buggy waar ie in moet.
Maar misschien ga ik de LRP S8BXe wel (leeg) verkopen, ik heb al weer iets anders op het oog.
Voorlopig wordt ie dus nog niet gebruikt (zal wel volgend jaar worden).

Back