Welke off road auto met budget van €500,-

Wat Roelof zegt klopt wel hoor, een truggy is groter en makkelijker te rijden.
Maar daardoor kun je er op een baan ook harder mee rijden dan met een buggy.
De rondetijden met een truggy zijn gewoon sneller op de baan.

Ik ga Tom nu toch even tegenspreken,
Er zit een heel duidelijk verschil in rijden met een 2wd of 4wd, dat is echt niet met elkaar te vergelijken.

En ik heb in de afgelopen 5 jaar 3 diffs kapot gereden, 2 van een mugen en 1 van een losi.
diffs onderhouden en bijvullen doe ik alleen voor een wedstrijddag, dus hooguit 1 keer per maand in het zomerseizoen.
En na 15x rijden je auto een keer nalopen vind ik persoonlijk al erg weinig.

Als je veel diffs kapot rijdt ligt dat 9 van de 10 keer echt aan jezelf. (bij mij 3 van de 3 keer)
Dus 2wd gaan rijden omdat je bang bent voor differentiëlen is echt onzin.

De team C is naar mijn (bevooroordeelde) mening een goede stevige auto. De robitronic mantis is trouwens ook een tank.
 
Veel info over verschillende truggy modellen is te vinden op de website Truggy.nl

Daar kan je veel verschillende modellen bekijken en objectief vergelijken...
 
Team C 1:8 nitro-truggy Torch N 4WD TR8T R2R 2.4 GHz - JDR Racing Parts Deze ziet er volgens mij ook goed uit. maar ik zal nu weer even verder kijken met jou advies (tom)

graag zou ik nog meer comments horen over het verschil tussen buggy en truggy.

gr

ps hier wat linkjes met wagens ik hoor graag jullie meninig hier over;)
HPI 1/8 TROPHY TRUGGY MET 4.6cc MOTOR
Team C 1:8 nitro-truggy Torch N 4WD TR8T R2R 2.4 GHz - JDR Racing Parts
HPI D8S

Waarschijnlijk zijn de originele servo's te zwak en zou je die misschien beter direct kunnen vervangen. En als je gaat "springen" kan het zijn dat de bodemplaat aan de achterzijde doorbuigt. Dit kun je ondervangen door een "brace" te maken.

Bij ons zijn er twee op de club, rijdt verder grappig, maar wel met die aandachtrspunten die ik hierboven aangaf.
 
Wat Roelof zegt klopt wel hoor, een truggy is groter en makkelijker te rijden.
Maar daardoor kun je er op een baan ook harder mee rijden dan met een buggy.
De rondetijden met een truggy zijn gewoon sneller op de baan.

Dat moet ik je toch gedeeltelijk in tegenspreken Sander. Een truggy is inderdaad veel makkelijker te rijden, echter zijn de tijden gewoon vergelijkbaar met elkaar in handen van ervaren mensen.

Iemand met buggyervaring haalt dezelfde of snellere tijden met zijn buggy dan een truggy. Ikzelf ben bvb in Purmerend sneller met de buggy dan met de truggy...

Aan de topicstarter kan ik ook het advies geven ga op een circuit kijken waar je wilt rijden en koop je ineens deftig materiaal. Er zijn mensen genoeg die 2x moeten uitgeven omdat ze niet tevreden zijn over hun RTR materiaal :(
 
Ik zou het er eerlijk gezegd nooit aan geven...

Koop een auto van een degelijk merk in het genre Losi / Serpent / Mugen / Kyosho / ...
 
Zou ook eerder voor een goede 2dehands gaan dan 500€ uit te geven aan een RTR van een vrij onbekend merk...
Als het RTR moet zijn koop dan een HPI, Serpent, JQ, Losi, Team C oid...

Verder is een truggy wat makkelijker te rijden maar bedenk ook dat hij meer brandstof verbruikt, banden en onderdelen ook een stuk duurder zijn dan bij een buggy.
Een buggy heeft een iets steilere leercurve maar is na een tijdje zeer goed te rijden.
 
Is een 'oude' Hot bodies omgevormd tot HPI volgens mij, het is in elk geval een HPI en de ondersteuning (onderdelen) en kwaliteit daarvan is goed.

Voor een 2de hands is het uitkijken. Veel oude wedstrijdwagens zijn reeds verkocht maar in de aanloop van het nieuwe seizoen komen er mss nog wel wat te koop.
 
Afhankelijk van de staat kan dat een goeie koop zijn.
Wel niet goedkoop een kyosho (ook niet voor de onderdelen) en niet altijd even makkelijk aan te geraken (als in kyosho.de heeft niet altijd een duidelijk stocksysteem/levertijden)
 

als ik deze zo bekijk zal het geen slechte auto zijn, zo op het eerste gezicht ziet het gebruikte matriaal er goed uit, alu parts, vrij instelbare shocks, antirollbars, savox servo's. geen slechte opties voor een rtr.
voor een beginner helemaal geen slechte wagen lijkt mij.
en het is toch zo dat je ergens beginnen moet. als je dan een jaar gereden hebt en wat meer ervaring hebt opgedaan, door rijden en vragen aan meer ervaren rc'ers, kan je een betere keuze maken uit eigen ervaring.
succes.
 
Afhankelijk van de staat kan dat een goeie koop zijn.
Wel niet goedkoop een kyosho (ook niet voor de onderdelen) en niet altijd even makkelijk aan te geraken (als in kyosho.de heeft niet altijd een duidelijk stocksysteem/levertijden)

ik denk dat je beter bij www.wartell-shop.com besteld voor onderdelen
van kyosho. steeds alles op stock en goedkoper dan kyosho.de.
een beetje zoals rc speedhouse voor mugen en serpent :lol:
 
Of, zoals ik al zij, bij het te koop gedeelte. Staan wel wat autos die denk ik jou wel kunnen spreken, en weet je met iets meer zekerheid dat het een goede 2de hands is, want die zijn meedtal van (wedstrijd) rijders hier van het forum.

Mvg

Matthijs
 
Het is wel makkelijk te zeggen om via te koop gedeelte een 2e handse te kopen. maar als je geen ervaring hebt is het moeilijk te zeggen of het een goede is of wat dan ook. aangezien ik de servo's niet ken en dat is nog maar 10% van een auto. ik zou niet weten waar ik op moet letten bij een auto.
Vandaar dat ik veel vragen heb en alles. Ben misschien een beetje lastig. maar wil geen duurkoop doen of de fout in gaan.
Er is gewoon heel veel aanbod en veel keuzes die je moet maken.

gr
 
Deze al eens gezien? <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Top auto, alleen nog een motor erbij kopen. Maar met een nieuwe motor weet je ook zeker dat hij niet al 3x gepinched is of dergelijke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze al eens gezien? <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Top auto, alleen nog een motor erbij kopen. Maar met een nieuwe motor weet je ook zeker dat hij niet al 3x gepinched is of dergelijke


Die had ik nog niet gezien. maar ga hem zeker even een pb sturen thanx voor de tip
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat je beter bij www.wartell-shop.com besteld voor onderdelen
van kyosho. steeds alles op stock en goedkoper dan kyosho.de.
een beetje zoals rc speedhouse voor mugen en serpent :lol:

Tja, Kyosho rijden en bestellen bij Wartelle of Mugen/Serpent rijden en een hele bus met onderdelen bij de hand hebben op trainings- en wedstrijddagen, moeilijke keuze is dat niet eh... :cool:

De Kyosho is een heel mooie en goede wagen, voor mij enkel niet zo praktisch ;).
 
Back
Top