welke offroad auto <300 euro

• Topicstarter Topicstarter grasshopper1
  • Startdatum Startdatum
met jou grasshopper?

ckr weten, het is een dt-02, dat is al een ietsje betere auto dan de grasshopper, de grasshopper is een klassieker :)
De ms heeft veel extra opties en is ckr beter qua wegligging en ook wel wat met motoren maar ik denk niet de moeite voor de prijs datie kost.

je kan mischien ook een df02 overwegen.
deze auto's zijn 4wd en ook hebben ze een goede wegligging ook in de bochten.
ze kunnen ook aardig snel als je dat wil.
ik ken iemand die een 16t corally motor in zijn rising storm heeft en die gaat ook 70
(gemeten bij zo'n bord van u rijd te snel op een 60 km weg)
hij haalde die auto's in die te hard reden dus power zat.
ook hebben deze auto's veel tuningsdelen, kijk maar is op http://www.rcmart.com/catalog/tamiya-df02-hopup-parts-c-595_744_712.html
hop ups zat.
en met een 3600 accu met standaard auto dik 40 min rijplezier

je kan mischien ook een df02 overwegen.
deze auto's zijn 4wd en ook hebben ze een goede wegligging ook in de bochten.
ze kunnen ook aardig snel als je dat wil.
ik ken iemand die een 16t corally motor in zijn rising storm heeft en die gaat ook 70
(gemeten bij zo'n bord van u rijd te snel op een 60 km weg)
hij haalde die auto's in die te hard reden dus power zat.
ook hebben deze auto's veel tuningsdelen, kijk maar is op http://www.rcmart.com/catalog/tamiya-df02-hopup-parts-c-595_744_712.html
hop ups zat.
en met een 3600 accu met standaard auto dik 40 min rijplezier

Nadat je een auto zoals de DB01 hebt gereden, vindt je de wegligging en het sturen van een df02 echt slecht;) De DB01 is inderdaad wel duurder, maar voor zijn prijs is het een goede auto. Mijn vriend had ook eerst een DF02 en heeft nu net 1 maandje een DB01, omdat hij niet echt verder kon met de DF02. De DB01 kan dikke motoren aan zoals een 5.5 brushless die ik nu zelf in mijn DB01 heb zitten en hij is wedstrijdwaardig. Zoals veel mensen zeggen: goedkoop is duurkoop. Met de DB01 kan je alle kanten op, ik heb hem flinke jumps laten maken en hij doet het nog steeds prima. Maar de Df02 houdt niet echt van jumpen omdat hij zelfs van een stoeprandje uitbodemd:???:. En ik zie hierboven bij de quote een link van rcmart, als je daar je Durga koopt kan je hem voor 150 dollar kopen is nog niet eens 100 euro (1E = $1,6), en zelfs ALS hij invoersrechten krijgt zal hij nog veel goedkoper zijn dan in NL.

ik vergelijk hem ook niet met een db01 maar met een dt02
en dan is ie stukken beter

en volgens mij wil deze gast een rtr auto (ik kan vergissen) en dan zou de durga geen optie zijn.
hij heeft nu een grashopper en naar een durga is mischn een te grote stap als hij eerst een dt02 in zijn hoofd heeft. laat staan een df02.

Laatst bewerkt:
dat is waar,
maar echelon geeft een goed alternatief en geeft aan dat de db-01
echt een hele goed auto is.
De prijs valt heel erg mee als je hem in hongkong bij bijvoorbeeld.
RC car, truck, crawler, monster, helicopter, planes - rcMart.com
besteld.
dan heb je in totaal voor 200 euro (zonder invoerkosten etc.) een mooi chassis,
het chassis alleen is €100,- heb je nog €100 euro over voor electronica wat moet kunnen als je niet een super motor, zender etc wilt.

@rcsjonnie
zijn budget is 300 euro, dus zal eigenlijk een dt-02 'te weinig'voor hem zijn als hij er zoveel aan uit wil geven

Laatst bewerkt:
als je bij rcmart besteld ben je inderdaad stukken goedkoper uit.
maar hij is een beginner en wil natuurlijk denk ik een beetje service als bijv een regelaar kapot is.
niet service die helemaal in hong kong waar je een aantal weken op moet wachten:(opsturen via tnt post, dan word het verzonden per schip naar hong kong hun vervangen het en het hele zooitje kan weer terug, 4 weken verder en zo'n pakketje naar hong kong kan je ook geen postzegel op plakken van 50 cent maar reken maar op een euro of 30 inclusief vervanging)
zit je maar service op een afstand van een half uurtje rijden
kan je er heen waneer je het wilt en kan je er ook bij zijn als de mensen in de winkel zeggen wat er is en gaat gebeuren met je auto.
dus ik citeer.
hong kong is goedkoper maar als je een df02 om de hoek zou kopen heb je nog 125 euro voor bijv een mega peak 3000/4500, kogellagers, 1 of 2 accu's.
ook kan je een sport tuned motor in combinatie met standaard regelaar doen.
of als je sneller wil gaan dan een sport tuned een nieuwe regelaar= 40 euro bij pk voor een 12 turns limiet met achteruit.
en natuurlijk heb je ook garantie en service.
maar het blijft zijn keuze

als je bij rcmart besteld ben je inderdaad stukken goedkoper uit.
maar hij is een beginner en wil natuurlijk denk ik een beetje service als bijv een regelaar kapot is.
niet service die helemaal in hong kong waar je een aantal weken op moet wachten:(opsturen via tnt post, dan word het verzonden per schip naar hong kong hun vervangen het en het hele zooitje kan weer terug, 4 weken verder en zo'n pakketje naar hong kong kan je ook geen postzegel op plakken van 50 cent maar reken maar op een euro of 30 inclusief vervanging)
zit je maar service op een afstand van een half uurtje rijden
kan je er heen waneer je het wilt en kan je er ook bij zijn als de mensen in de winkel zeggen wat er is en gaat gebeuren met je auto.
dus ik citeer.
hong kong is goedkoper maar als je een df02 om de hoek zou kopen heb je nog 125 euro voor bijv een mega peak 3000/4500, kogellagers, 1 of 2 accu's.
ook kan je een sport tuned motor in combinatie met standaard regelaar doen.
of als je sneller wil gaan dan een sport tuned een nieuwe regelaar= 40 euro bij pk voor een 12 turns limiet met achteruit.
en natuurlijk heb je ook garantie en service.
maar het blijft zijn keuze

Ja ok, maar wie zegt dat hij de electronica ook in Hong Kong moet kopen;) Ik bedoel als je alleen de auto daar koopt. Het maakt niet echt uit waar je je auto koopt, want als je iets breekt: kapot = kapot... Als je alleen de auto haalt heb je nog veel geld om hier te besteden. Want hier kost hij in sommige shops zelfs 220 euro:eek:

Hoi Grasshopper,

die Kyosho is ook erg goed! Ik zag net dat de Asso RTR kits in prijs zijn verlaagd. Een rtr is nu voor ca. 225 Euro te koop bij een NL winkel! Volgens mij doe je er verstandig aan te kiezen voor een truck, dat geeft je meer mogelijkheden om te rijden op verschillende terreinen tov een buggy. Een T4 rtr zou ik dus adviseren, zeker nu de prijzen naar beneden zijn aangepast.

Als je gaat voor de Tamiya zou ik elke Euro aan aluminium hopups besparen! Dat is zonde van je geld. Het ziet er misschien leuk uit, maar je auto wordt alleen maar zwaarder en het aluminium zal ook snel speling vertonen. ((Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hier tegenin gegaan wordt....))

Gr,
Michael

@somerwil: het duurt nog wel even denk ik voordat er hier tegenin gegaan wordt.
ben er best wel mee eens.
alleen zou je er wel een aluminium motor koeler op kunnen zetten.
en mischn een carbon shocktower, alu olie gedempte schokbrekers. en ook alu cardanas.
o en als je budget 300 is kan je als je de df02 koopt beter ook 2 accu's er bij kopen en een nieuwe lader.

is de Traxxas Stampede nog een optie?
is volgens mij ook een goede monstertruck, naar wat ik er over gelezen heb.
en als je ook nog de VXL besteld heb je een zeer snelle auto! en ze zijn helemaal RTR te krijgen ;)

Ik heb nagedacht.. en volgensmij wil je een rtr. De beste keus zou dan zijn:
De Kyosho Lazer ZX-5 RTR, kan je voor 225 euro krijgen. Hij is al eerder in deze topic genoemd. Deze auto is heel erg goed en competitie waardig, je zal er veel plezier mee beleven. Er zit dacht ik al een slipperclutch bij wat nog een pluspunt is. Kan je voor 20,- een accu kopen en voor 55 euro een lader kopen.
Meer info over deze car: 6l-3_exT7Z8[/media] - Kyosho Lazer ZX5 readySet
Kyosho Lazer ZX-5 RTR - Details Red RC - RC Car News

Laatst bewerkt door een moderator:
@somerwil: het duurt nog wel even denk ik voordat er hier tegenin gegaan wordt.
ben er best wel mee eens.
alleen zou je er wel een aluminium motor koeler op kunnen zetten.
en mischn een carbon shocktower, alu olie gedempte schokbrekers. en ook alu cardanas.
o en als je budget 300 is kan je als je de df02 koopt beter ook 2 accu's er bij kopen en een nieuwe lader.

ehh ik weet niet over welk auto jij het hebt, maar Somerwil had het over de DB01. En die heeft geen cardan aandrijving maar snaar en er past geen, althans alleen die van de TA-05 erg krap, motorkoeler op. EN een carbon shocktower is ook helemaal niet nodig. Alleen beter suspension en alu ophangingen.

asso RTR

Hallo allen,

Ik zou zeggen grashopper, neem het advies van Somerwil ter harte en kijk
niet verder. Voor dat geld vind je niks beters, je hoeft niks te hop-uppen.
Accu erin en rijden met de Asso RTR. Of je nu de truck of de buggy koopt maakt
verder dan niet uit. Assciated vergelijken met Tamiya is alsof je een Ferrari naast een Daf zet
(de TRF 501 daargelaten). Het is allemaal niet slecht wat onze vrienden bij Tamiya maken maar het is kwalitatief allemaal net wat minder,zeker als je ooit een circuit op wil blijf ik zeggen........koop een Asso/Losi of eventueel een Kyosho.
Ik zal hier wel weer commentaar opkrijgen maar dat neem ik dan maar voor lief.

Groeten

Hans

en hoe is deze: de kyosho buggy ultima 2wd rb5 bp

Hallo Grasshopper.

Als ik jouw was zou ik de kyosho van je lijst af schappen.
De b4 rtr is veel beter in prijs.
En de onderdelen van een b4 heb je veel sneller in huis dan die van de kyosho ( als het via mcm gaat dan ).

ik denk dat ik voor een dark impact ga, voor de dark impact zijn toch meer hop ups beschikbaar dan voor de durga of heb ik het verkeerd :banana:

zoek het zelf eens op op:
of ergens anders ;)
maar durga is echt wel een stuk beter dan DI, en ook veel hop ups hoor!
maar ook minder nodig ;)

ps het is een liedje dus doe je geluid aan ;)

maar voor de dark impact heb je een carbon chassis als optie

maar voor de dark impact heb je een carbon chassis als optie

Tjah met dat geld dat je in een DI met graphite conversion kit hebt koop je een competitiewagen. Gewoon gaan voor een Durga, daar heb je evenveel hopups voor. Je hebt ook het sterkere carbon reinforced plastic. Het chassis van de DI is van ABS en héél zwak. Met een durga kan je op de baan ook volgen.

Back