Welke offroad brushless auto voor recreatie en eventueel baan?

Goedemorgen allemaal,

Twee jaar geleden heb ik een hpi savage flux gehad en door omstandigheden toen verkocht. Het begint nu toch wel weer heel erg te kriebelen dus zou ik graag advies krijgen welke goede/sterke auto ik nu zou moeten kiezen. Ik woon in omgeving Steenwijk en hier heb je voornamelijke bos/zandpaden dus ik neig wat naar een truggymodel. Ik heb helemaal niks meer dus moet helemaal op nieuw beginnen dus advies daarover ook welkom!

Bedankt voor het meedenken

Als je een Savage gewend bent wil je niks anders meer, dus vergeet alles en ga er wéér voor!

Ik heb zelf ook een Savage flux, heb eerste een VXL Rustler (inmiddels verkocht) gehad, ook heb ik nu een HPI Bullet ST flux (welke ik nu nog heb). Maar nu heb ik al vanaf juni dit jaar een (omgebouwde, verbeterde) Savage flux, waar ik overigens meer dan tevreden mee ben. Dát is pas een monster truck, (tot nú toe!) niet kapot te krijgen.
Ligt ie te hoog? Gewoon stukjes slang om de zuigerstang doen en hij ligt een stuk lager en dat merk je wel in de bochten, véél stabieler.

Mvg,
Frank.

Beste HPIBrunssum

Je postgeschiedenis geeft aan dat je niet nieuw bent maar nu wel op veel oude topics reageert zoals deze ook alweer een half jaar oud is. Let een beetje op de datum van de laatste post in een topic en denk dan nog 2x na of je aanvulling nog enige nut voor de topicstarter zal hebben (en dat is het meestal niet).

En als je eenmaal eenSavage gewend bent wil je niets anders? Kom op zeg, ten eerste zal je op de baan de enige zijn met een monstertruck gezien er totaal geen wedstrijden mee worden gereden en ten tweede is een Savage een auto met bijna de slechtste wegligging. Ja, door zijn degelijkheid (na een aantal maandsalarissen aan upgrades) een prima basher waar je overal mee kunt rijden maar op een baan het wordt erg vervelend als die weer op zijn zij ligt.

Wat moet ik hierop zeggen?

Leer lezen, of sluit het topic?

Er wordt vaker een minder relevante opmerking geven (óók zoals jij dat nú doet) op een forum... Zoals, dit topic wordt niet gesloten, er kunnen nog altijd reactie's worden gegeven ! ! !

En als mij nu onder mijn neus wordt gewreven van: Wedstrijden met een Savage ? !
Daar heeft de TS het toch helemaal niet over gehad, nu niet, een 5 maanden geleden niet, en nooit niet.
Hij wil in het bos rijden? Tenminste op bos/zandpaden. Juist, een Savage had de TS en mag hem ook terughebben (mijn advies). En zoals ik al schreef kun je er stukjes gummy (siliconen) slang om de zuigerstang plaatsen zodat ie lager komt te liggen en een betere wegligging krijgt, ik heb het ook gedaan (ik spreek dus uit ervaring), en het werkt.

Heb jezelf ook al eens met een Savage gereden, of is het alleen op uitspraken en ervaringen van andere Savage rijders? (Óók dit is maar een vraag, dus niet boos zijn)

Waarom wordt ik nu zo aangevallen? (Zo zie ik dat, of is dat alleen het moderator instinct?)
Een vrij forum, en óók land. (Grapje!)

Nou vat het niet te letterlijk op, mag ik ook niet.

Voel je je aangevallen? Niet mijn bedoeling hoor.
Het is maar mijn eigen mening en hulp voor de TS.

En is het echt zó erg... Zal ik er volgende keer op letten dat ik geen ouwe koe uit de sloot haal.
Mijn mening is eigenlijk dat een 1 jaar oude topic ook écht oud en overbodig is en 5 maanden nog acceptabel is.

No hard feelings!

Je hoeft niet uit je slof te schieten! En als je het over lezen hebt, lees eens de topic titel want daar heeft hij het wel over eventueel een baan. Daarnaast heb ik het niet direct over wedstrijden rijden maar het feit dat je een eenling bent op een baan omdat niemand met een monstertruck op een baan rijdt. Als er wedstrijden mee worden gereden zal je er ook meer op een baan vinden.

Sluiten doen we hier niet aan (zoals op veel forums niet) dus ja, je bent vrij te reageren. Nogmaals het verzoek om eerst te bedenken of het nog nut heeft. Zie ook de laatste reacties hier: http://www.modelbouwforum.nl/threads/wat-is-een-goeie-basher.230013/

En ja, ik heb ook wel eens een Savage gereden, ik heb er denk ik meer in handen gehad dan jij en blijf het persoonlijk een onding vinden. Ik heb ook veel meer auto's gereden in diverse klasses dus ik weet heus wel waarover ik praat.

Ik raad de Durango dex210 aan of een slash. Zijn prima te gebruiken als recreatief en doen t ook redelijk op baan. Zeker de dex210.
De slash kan het ook met ietswat afstelling.

Ook vergelijkbare auto's zijn prima.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een Slash lijkt een LCG chassis mij wel een must?
Als er een baan in de buurt is waar je wil gaan rijden, ga daar eens kijken, en kijk waarmee er word gereden.
Als ze bijvoorbeeld veel buggy rijden en jij komt met een Slash aan...

En aangezien hij sinds de datum van plaatsing van dit topic niet eens meer online is geweest.......

Denk ik persoonlijk dat het niet meer nodig is...:stout:

Whoops, dat had ik over het hoofd gezien.
Maar er kan altijd nog iemand anders met dezelfde vraag komen toch?:)

Jongens, na een half jaar zal TS wel een keuze gemaakt hebben.

Dat kan zeker het geval zijn, maar het forum is niet alleen om de vragen te beantwoorden maar ook om een heel arsenaal aan informatie op te bouwen. Dus als iemand dit googled, kan hij hier terecht en alle informatie op zijn gemak lezen.
Dus dat TS zijn keuze heeft gemaakt wil niet zeggen dat reacties niet meer relevant zijn maar nog prima bruikbaar zijn voor anderen.
Zoals ruudxd ook al zei

. Dus als iemand dit googled, kan hij hier terecht en alle informatie op zijn gemak lezen.

Precies , dat heeft niks te maken met wel of niet reageren , bovendien worden dit soort " draadjes" meer gezien als " vervuiling", waarom?: de TS komt online , plaats een vraag , en verdwijnt weer zonder even goed te zoeken of te google'n, kijk maar eens naar de online datum TS.Dus was het echt zo dringend of moeilijk?.
Dus dat TS zijn keuze heeft gemaakt wil niet zeggen dat reacties niet meer relevant zijn maar nog prima bruikbaar zijn voor anderen.
Zoals ruudxd ook al zei
Zeker , maar je mag toch wel aannemen dat iemand na een half jaar zijn keuze heeft gemaakt en al veel plezier met zijn od haar aankoop heeft ?, daarbij kan je ook even wat moeite steken om wat info te vergaren op dit MBF , maar wordt vaak "onmogelijk" gemaakt door dit soort draadjes ;)...

Back