Welke opvolger van de Super cub LP

Goede dag,
Ik ben Raymond,ik vlieg al een heel tijdje wat met CP helicopter KDS 450 sv,maar vind vliegtuigen leuker en veiliger.Dus heb ik nu een Hobbyzone Super cub aangeschaft,maar ik wil natuurlijk naar de 4 en meer kanalen toestellen.
Nu twijfel ik tussen de U can fly pnp en de Eflite Apprentice 15e pnp(is die zonder hulp snufjes).Wat is volgens kenners de beste?De prijs is hetzelfde.

Gr Raymond

Beide toestellen zijn uitstekende beginners met ailerons.
UCF is in de geleverde versie wat staartlastig en behoeft een zwaardere lipo of wat lood in de neus.
Ook de motor durft al eens verbranden, vervanging vraagt wat snijwerk.
Apprentise heeft blijkbaar dit probleem niet, na 3 jaar vliegt die nog steeds zonder enig probleem, de UCF heb ik vorig jaar weggegeven met defecte motor.
Maar mits je reeds met de Super Cup overweg kunt, kan je ook eens denken aan de aanschaf van een Beaver of Pilatus Porter, kan je evengoed mee verder leren.

Johan.

Ha Johan,

Dank voor Uw snelle reactie.Ja,zo te lezen zou ik al moeten weten wat de beste keus is.Eigenlijk vind ik het ook de mooiste van de twee.Ik heb nog wel even de tijd want het is wel heel slecht vliegweer.:( En ook heb ik nog niet gevlogen met de Super Cub.Ben gewoon al aan het uitvissen wat ik straks met al die Euro's die ik van de goede Kerstman verwacht ga kopen.:D;)
Ik vlieg wel al een tijdje met de Hobbyzone Champion en dat gaat heel erg goed.Waarschijnlijk omdat ik toch wat met heli's overweg kan.Ik verwacht dat de Super cub niet veel anders(moeilijker)vliegt dan de Champ.

Gr Raymond

Heb dat Super cupje ook.
Het vliegt gewoon zo leuk dat het altijd van de partij is.
Op de club lachen ze ermee dat ik er zal mee blijven vliegen tot hij uit elkaar valt.
Wel heb ik bij die van mij 10 gram gewicht in de neus gekleefd, land iets leuker, je mag er ook een tikje gas op houden bij de landing, anders gaat hij wat waggelen.

Gewichtje is gewoon een moerdopje, ook niet te kort bij een warmtebron plaatsen, schuim gaat dan zwellen.
Met de wieltjes een maatje groter gaan starts vanaf kort gras ook.

Johan.

Groter wielen heb ik er al dadelijk opgezet,de originele zien er zowiezo te klein uit.Heb er nu schuimwielen op van ongeveer 7,5cm ,lijken wel van die tundra wielen wat ik juist wel knap vind.En het zal op gras moeten gebeuren daar ons vliegveld(Bilzen-Hees)alleen( mooi geschoren) gras heeft.

Gr Raymond

Laatst bewerkt:
De opvolger van mijn Super Cub is dit toestel geworden.;)

0f63df00e23a2a19d7b7fae06bb4a768.image.750x422.jpg

3z4L7FKWA6E[/media] Carbon-Z Yak-54 Maiden Flight - YouTube

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dag Jan,dat lijkt mij toch iets te hoog gegrepen voor mij.Ook niet echt mijn ding.(nog Niet)

Gr Raymond

Laatst bewerkt:
Back