welke opvolger voor t-rex SE??

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
Heeeeeeey.

Ik heb mijn t-rex nu al een hele tijd en ben er erg tevreden over, vliegt rete strak... als er maar niet teveel wind staat. Opzich kan ik best vaak lekker even rondtuffen maar ik denk dat ik wat groters wil. Zo ben ik wat opzoek gegaan naar meerdere heli's met alle voor en nadelen. Wat rondgevraagt op helifreak en wat bouwfilmpjes van bob bekeken.

Eerst leek mij de hurricane 550ep een perfecte opvolger door zijn hogere gewicht, .30 size en bovendien kan ik mijn t-ex lipo's gebruiken. Nou bleek alleen dat er eerst van alles moest worden geupgrade om echt goed 3D te kunnen vliegen, juist wat ik wil gaan doen met de heli.

De t-rex 600 is natuurlijk een perfecte heli voor hard 3D, maarja de lipo's (en laders) zijn simpelweg niet te betalen voor mij, 80uur werken voor 1 lipo is mij teveel.

De HDX500 is ook een erg mooie machine, zeker de nieuwe aluminium versie. Petmen raadde deze heli aan via MSN, dus ook zeker het overwegen waard. Helaas is deze heli net weer wat kleiner en gebruikt geen standaart servo's bijvoorbeeld. En 1 t-rex 3s lipo is weer te klein, en 2 te groot, ook niet erg handig dus :roll:

mijn wensen zijn dus (hoever haalbaar):
- ongeveer de grootte van een .30 gezien de lipo's en electronica
- goede rotorkop en staart die niet eerst 100 upgrades nodig heeft, alu niet noodakelijk
- goed presterend op 6s 2200mah of 3s 4400mah

Hierin past alleen de hurricane ben ik bang, en daar moet eerst een vermogen aan worden uitgegeven (meer dan de nieuwprijs van een t-rex 600) wil hij goed 3D vliegen.

Bestaat er een heli die aan mijn wensen voldoet en toch redelijk betaalbaar is? Misschien dat er mensen zijn die meerdere heli's hebben geprobeert en daar wat over willen vertellen?

Ik hoor het graag,
oscar.

Die is hetzelfde als een hdx500 inderdaad, net iets te klein voor wat ik wil dus (ook heeft hij een veel te zwakke motor).

Mooie Heli's Laurens.
Vooral de lepton is prachtig.
Echter als je een keertje crashed moet je weer minimaal 80 uur werken, en uiteindelijk moet je ook weer nieuwe lipo's aanschaffen en gewicht besparen om er alles uit te halen :? ....
De prijsverschillen zijn te groot vind ik, en er wordt niet goed genoeg gekeken naar een optimale benutting van de beschikbare krachtbronnen.
Lijkt wel of de helifabricanten een pact hebben gesloten met de Lipo fabricanten.
De fabricanten zouden een mooie betaalbare heli moeten ontwikkelen die goed (ook 3D) presteerd met 2x 3s1, zou M.i. verkopen als een gek.

Eric

Erg mooie heli's inderdaad, laurens. De ene nog minder betaalbar dan de ander :wink: :lol:
De hurricane presteerd opzich best goed op 6s 2200mah, daarom denk ik toch dat ik voor die heli ga en dan beetje bij beetje upgraden.

Alu bladhouders en pitch armpjes (die schijnen het wel eens spontaan te begeven). De rotorbladen zijn standaart niet echt super, en de motor en regelaar zal ik uiteindelijk ook wel willen vervangen door sterkeren. Opzich is de rest van de heli goed dat ik weet.

valt mee dan toch? bij de 600 zitten niet eens bladen dus wat dat betreft....

motor en regelaar zal wel duurder zijn idd, maar elke maand iets....moet lukken toch!

Zo denk ik er ook over! :D
nu eerst maar eens de t-rex450 verkopen :wink:

De Hurricane is i.d. een hele leuke heli,
Kan heel goed op 3x 3s1 vliegen zeggen ze.
Las net op Helifreak (Bob)dat je bij hogere rotorsnelheden beter de staart bladegrips kunt vervangen door die van de TT E550/620, passen perfect en niet duur.
De Gaui lagering van de staart grips gaat klemmen (staartslag)bij hogere toeren.
Dus nog een upgrade erbij ;)
Eric

Wat ik gelezen heb niet..
De diameter van de staartboom is anders als ik het goed begrepen heb....
Of bedoel je alleen de grips???

Eric

Bob heeft hier ook al een antwoord op gegeven :):
--------------------
Yes the Align thursted tail MAY work but there will be a geometry change as the grip control arm is "centered" on the grip and the Gaui / Raptor are offset to the outside. Thus the Align may not give you enough pitch towards the hub. However it may still be OK. I looked at it yesterday but didnt mount it.

FOR SURE the original non-thrusted Align 600 tail will NOT work as the pitch slider control arms wont line up with the slider control hinge. To use that you need the longer Align brass sleaves and they wont fit in the Gaui grip control hinges as the diameter is too big.

Bob
--------------------------
Moet ik het vertalen?

Eric

Dit weekend gaat iemand de thrusted upgrade grips van de 600 proberen, dus misschien komt er nog een vervolg op je vraag.

Dit zijn in ieder geval de benodigde onderdelen van TT:
PV0148 Tail Rotor Grip
PV0151 Tail Rotor Hub
HMV1050ZZ Bearings 5x10x4mm
HSEZ-10B Self Tapping Screw 2x10mm

Eric

Ik zit al enige tijd te overwegen om een Hurricane 550 naast m'n Trex te kopen; een behoorlijke heli voor weinig geld, standaard servo's gebruiken en gewoon op twee van m'n Trex paketten vliegen, lekker licht, tikje kleiner dan een Trex600. Klinkt ideaal wat mij betreft. Er komen alleen zo nu en dan nog wat kleinere tekortkomingen naar voren; raptor links toepassen, andere blade grips & staart. Maar ja, dat houd de lol er ook een beetje in (en het bank saldo laag :( ).
Of moeten we toch nog maar wachten op de Trex500 (als dat maar geen Duke Nukem Forever wordt...), wat is wijsheid?

En dan nog de afweging om 'em in Hongkong of in Duitsland te kopen ('t scheelt toch best wel veel).

Je kunt ook overwegen om rustig door te sparen en gelijk iets 'goeds' kopen .... in de tussentijd vlieg je gewoon met je T-rex verder :-) ... als het niet te hard waait ....
Ik heb ook naar de hurricane 550 gekeken .... zag hem staan in de FMT ..... en eens op de amerikaanse forums gelezen ..... en toen besloten het niet te doen ... het ding kent zeker veel tekortkomingen. Het kan ook niet anders voor dat geld, dat moet ergens vandaan komen.
Ik zou persoonlijk alleen maar gefrustreerd raken als het uiteindelijk niet lekker werkt, dan maar meer geld uitgeven voor iets wat zich al jaren heeft bewezen; een mikado logo 10-3D bijvoorbeeld ...

bartjuuuhhh zei:
en wat is de uitslag? haha
Het draadje is vooralsnog stil, Ik heb geen Hurricane ambities.....maar je kan het altijd zelf vragen natuurlijk op Helifreak.com. :wink:

Ben het wel een beetje eens met 666yeti666.
Als je i.p.v. al die upgrades gewoon een goede uitgekouwde heli aanschaft ben je waarschijnlijk goedkoper uit.
Ze zijn hem nog steeds aan het ontwikkelen en allerlei zaken aan het testen, dus eigenlijk ben je een soort betatester als je hem nu aanschaft.

Eric

Back