welke pinion voor t-rex 600

raymon

Forum veteraan
ik heb hier een 600E staan, met een Scorpion hk-2040 1390 kv
maar welke pinion moet er op?
ik heb er nu een 13T op maar hij mag van mij meer toeren draaien, zit nu op 90 en 100 flat, maar daar zit geen verscheel tussen.
ik heb hier nog 2x een 10T ligen maar die is denk ik wat te weinig.

Het principe blijft toch gelijk?
hoe meer tanden hoe sneller de kop en kracht, hoe korter de vliegtijd.

dat is waar, maar heb niet veel zin op 10 pinions te bestellen en als iemand er nu een heeft;)

vreemd dat die pinion er niet bijzat..
Bij de ESP versie zat zowel de 14 als de 15 erbij.. (volledig pakket met motor etc)

reken het anders eens uit met die tabel, beste dat je kan doen
je hebt nu 13 tanden en hoeveel op je maingear?
je zal al snel merken aan hoeveel je draait.

die 2stuks van 10T mag je alvast wegdoen.. daar ben je volgens mij niet veel mee

Laatst bewerkt:
idd, die 10t wilde ik al niet gebruiken. ik zal is kijken naar een 14T
op de main zit een 190T

idd, die 10t wilde ik al niet gebruiken. ik zal is kijken naar een 14T
op de main zit een 190T

Als je main 190T is dan zit je goed met een 14 of 15 tands. Ga je met een gov werken dan zou een 16 tands ook heel goed te doen zijn.

Ga ervan uit dat je 190T recht zijn en geen helical. En dat je op 6S vliegt.

Weet je eigenlijk wel welke je er nu op hebt zitten ?
Als dit inderdaad de 13T is,de 14t heb je erbij gekregen !!!! Hebben het er gister nog over gehad,en nu open je er een topic over ?. Of je luisterd niet,of je wil het niet horen......

JW

Laatst bewerkt:
ik heb het er idd met je over gehad, maar er zat geen 14t bij. alleen 2 nieuwe 10T en een 10t op de align motor.
dus ik denk ik bestel er wel een maar dan wil ik dus weten welke er precies op moet een 14 of 15T.

Wanneer je nu een 1390 kv motor hebt en je vliegt op 6 cellen met een 13T en 188T helican tandwiel,
dan zou je zo rond de 1700 toeren zitten.
Met een recht tandwiel 170T en 13T zit je op zo'n 1880 toeren.

Wil je nu op zo'n 2100 toeren komen, dan zul je een recht 170T en een 14T/15T moeten monteren,
en met een helican 188T zou je dan een 16T moeten hebben.

Dit bij een 0.8 efficiency rate
Wanneer je een efficiency rate hebt van 0.9 tel er dan maar zo'n dik 250 rpm bij op.

Laatst bewerkt:
ESP heeft de 14 en 15T, CF en GF 10 en 11. Wat er bij zon motortje zit, geen idee ;)

Die heb ik erbij gekocht ;) Rhino geloof ik 14t mod 0.7 vandaar..

@Raymon
Is gewoon het standaard T-rex 600 tandwiel wat erop zit hoor.Dus gewoon 170T aangezien de helical (schuine vertanding) 188t heeft en deze er niet op zit. Zou dan inderdaad gewoon een 14 of 15t bestellen.

Grt,
Jan-Willem

Dus gewoon met 170T main, vond het al maf ;) Dan is een 14 goed. 15 kan ook maar dan alleen met gov ( en eentje die het kan hebben )

Back