welke prop

• Topicstarter Topicstarter Coenraad
  • Startdatum Startdatum
oke ik woon in elburg ong. 20 min rijden naar quartel(zwolle)
ik vraag daar wel naar een lader (hou niet zo van internet bestellen)

heb je dan een zware voeding nodig voor een 12v lader??

Gr Coenraad

oke ik woon in elburg ong. 20 min rijden naar quartel(zwolle)
ik vraag daar wel naar een lader (hou niet zo van internet bestellen)
heb je dan een zware voeding nodig voor een 12v lader??
Gr Coenraad

Voor die Graupner zou je hier (net) voldoende aan hebben:
Marktplaats.nl > Gestabiliseerde 12V - 13,8V voeding 5 A (NIEUW !) - Witgoed en Apparatuur - Overige Witgoed en Apparatuur

Ik ben ook met zo'n kleine netvoeding begonnen; zodra je er een tweede lader bij hebt gekocht is je voeding te krap..., dus weer geld uitgeven.
Ik heb nu een 12V 40A schakelende voeding, die alweer een jaar of acht probleemloos onze zes laders voedt.

Groeten, Jan.

oke ik snap het maar kun je dan niet beter een 220/12 volt lader nemen
ik neem aan dat u niet voor de lol alleen 12 v laders en een losse voeding hebt, zit daar een voordeel aan

Gr Coenraad

oke ik snap het maar kun je dan niet beter een 220/12 volt lader nemen
ik neem aan dat u niet voor de lol alleen 12 v laders en een losse voeding hebt, zit daar een voordeel aan?
Gr Coenraad

Ja en nee; een 230/12V lader heeft een ingebouwde netvoeding en is daardoor een vrij groot apparaat, daarnaast wil de fabrikant het ding betaalbaar houden, dus de voeding zal nét voldoende zijn, meer niet.
Als je maar één lader nodig hebt is dat geen bezwaar, als 'ie ook op 12 V werkt en je gebruikt 'm aan de waterkant met een 12V accu, sleep je het 230V deel ook mee.

Als je, zoals ik, op wedstrijddagen, aan de waterkant zonder een 230V aansluiting, soms zes laders tegelijkertijd aan het werk hebt, is een 230V lader niet praktisch...
De laders werken dan op een drietal gel batterijen en thuis op een schakelende voeding.

Het is dus een kwestie van persoonlijke smaak en praktische keuze.

Groeten, Jan.

Oke ik rij een deze dagen wel eens naar quartel in zwolle en dan koop ik daar wel een goede lader.

Tot zover heb ik geen vragen meer
in iedergeval bedankt voor het snel en duidelijk reageren(zeker al jaren uw hobby??)
mocht ik nog een vraag hebben dan hoort u mij wel weer

als de boot weer klaar is zal ik wel een filmpje online zetten om te laten zien of hij goed vaart

Gr Coenraad

hoi

ben ik weer even,

Quartel heeft de volgende aanbieding voor een lader:

Graupner ultramat 14 voor €75,00 dit leuk ladertje zie ik op de website van graupner, ook alleen €25,- goedkoper op de, nu is mijn vraag of ik er verstandig aan doe om hem op de graupner site te bestellen??? kan ik gelijk een paar props mee bestellen;)

Ik hoor het wel

hoi

ben ik weer even,

Graupner ultramat 14 voor €75,00 dit leuk ladertje zie ik op de website van graupner, ook alleen €25,- goedkoper op de, nu is mijn vraag of ik er verstandig aan doe om hem op de graupner site te bestellen??? kan ik gelijk een paar props mee bestellen;)

Ik hoor het wel

hey,

ik heb zelf geen ervaring met de graupner website maar ik kwam deze tegen op marktplaats: Marktplaats.nl > Ultramat 14 lader voor LIPO (5S) en NiMh accus - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch misschien is dat iets voor jou?

tenzij je graag een nieuwe wilt hebben natuurlijk.

hoi
ben ik weer even,

Ik hoor het wel

Je kunt bij Graupner niet rechtstreeks bestellen, dit moet via de modelbouwwinkel.

Ik zie bij Graupner twee Ultramat 14 laders staan met twee verschillende bestelnummer, maar op het eerste gezicht identieke eigenschappen..., ik snap er de ballen van.

Groeten, Jan.

Hoi jan

oke ik snap het, quartel heeft hem mometeel in de aanbieding €75,- is dit een mooie prijs dan??

ik zie het nu ook er zijn er zelfs 4 allemaal de zelfde prijs alleen verschillen de aansluit stekker voor 230 bij allemaal?? of zie ik dat verkeerd
ik bedoel deze :
https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=6414
vind ik prersoonlijk een mooie lader ook met het oog op de toekomstige lippo's

Gr Coenraad

Back