Welke rare vraag kreeg jij van een omstander?

hahaha

speelgoed dat zeggen ze soms ook tegen me

maar dan antwoord ik
ja maar ik heb het geld om me dat speelgoed te veroorloven
waar is die van u ?????????

dan moet je die gezichten zien

groeten raf

"Kan daar dan geen radiobesturing in?" Misschien, maar daar gaat 'ie een stuk slechter van vliegen.... daar bouw ik anderssoortige modellen voor.
"Maar met zo'n zendertje, dat is toch veel leuker?" Nee, anders leuk, maar niet leuker...

Even uitleggen hoe het nou eigenlijk zit en dan merk je hoe dom een angstaanjagend groot aantal mensen is, want na een minuut of zo beweren ze toch nog dat "Los vast veel leuker is..."

Ja hoor, en Sinterklaas bestaat.... :rolling:

Theo Coenen zei:
steeds vaker krijg je dit te horen.
Kun je ook crashen?
of
Laat hem eens crashen!
of
valt hij uit de lucht als de motor uit is?
Het klopt inderdaad dat de gemiddelde Nederlander steeds destructiever en onaangenamer in de omgang wordt. En dat dit ook nog eens als goed, stoer, vet cool en wat er al meer aan onzin opvattingen over bestaat wordt gekwalificeerd.
Niet dat ik zo'n engeltje ben, maar ik voel me hierdoor soms een vreemdeling in m'n eigen wereld.....

Kwam er nog 1 in me op:

samen met me maat
staan we op de parkeerplaats, naast me auto, onze tanks te vullen,
en te starten. horen we ineens, JA WAT DOEN WE DAAR? we schrikken ons rot.
was het de politie, deze loopt naar de andere kant van de auto (waar wij zaten). en zegt: Oh ik dacht dat jullie autovelgen aan het stelen waren.

Daarna nog een gesprekje gehad met de heren, over hoe snel dit nou reed enz, wij zeiden al van haal maar een lasergun dan weten we het zeker :evil: maar dit wilden ze niet doen.

zomer 2004, ik vaar met mijn sleper, komt er een oudere meneer langs:

"Wat grappig, ik heb vroeger ook op zo'n boot gezeild maar dan met een echte! Kan deze ook zeilen?"
-Ik denk het niet meneer want het is een sleepboot :evil:

later diezelfde zomer, weer aan het varen met mijn sleper, komt er een joch langs dat denk ik net zo oud was als ik:
"Zet de motor eens aan, die rook en herrie vind ik altijd wel vet"
-"zal niet gaan, ik vaar electro :lol: "

"kan je er ook inzitten?' (serieus, man van jaar of 30)

en dan deze zomer in creil, tamiya nl cup, ik was zelf toeschouwer en stond even in de pits; 'gaan ze ook rijden met die auto's?' antwoord: kijk eens achter je misschien da dat helpt. ( was net de 3e heat aan het rijden)

Sta je te vliegen voor de deur, komt je 7 jarige buurjongentje: "Mag ik ook even?"
we.gif

maar dat mag dan toch altijd wel even..... :D nee da is inderdaad nogal lastig, ik was 1 keer zo stom om te zeggen dat het wel mocht dus ik geef me neefje m'n zender maar helaas moest ik na 2 seconden al zeggen dat het een ON road is en geen cross country :(

Ik ken er ook nog een.
Mijn vader en ik waren even aan het rond rijden en we kwamen langs het modelbouw vliegveld, vlakbij Roden. (is alweer een jaartje geleden ofzo)
We gingen daar even kijken, dat is weer eens iets anders dan de auto's.

Dus wij stonden daar te kijken naar iemand die zijn vliegtuig in de lucht had.
Ook stonden voor ons een jongetje van een jaar of 5 a 6 jaar oud samen met zijn vader, helemaal onder de indruk van wat er gaande was.
Opeens zien wij het vliegtuig een enorme duik maken, tja wij denken van die maakt even een leuke stunt ofzo, maar nee hij had stroring oid in boorde recht de grond in...

Opeens zegt dat jochie tegen zijn pa: "He pap! ik heb een crash meegemaakt!!" (best luid, de piloot hoorde het)

Dus ik denk dat die piloot aardig boos is geweest...

(btw niet een vraag maar wel een apparte situatie) :?

Ik ben aan het varen met mijn slepertje met een sleep erachter.
komt er een vader met een zoontje voorbij lopen.
Zegt de vader, kijk "Joost die doen een wedstrijdje...................."

Toen ik mijn slepertje net af had en nog geen sleep had,
was ik een keer een houten plank een het slepen.......
vraagt een volwassene,
"doe je dat nou ook wel eens andersom??"
ik nog beleefd vragen
"hoe bedoeld u?"
"Nou dat de achterste de voorste sleept"
"ehhhhh"

tja

ciao,
Ronald

Sow, de meeste over vliegen heb ik ook wel gehad ja!
"Mag ik ook even?", "hoe hard kan ie", en degelijke
1e testvlucht: yes hij vliegt denk je dan! Q: "Doe es een looping!"

Bij mijn zeilboot van piepschuim tijdens testvaart:
Q: Is dat piepschuim?
À: Ja
Q: Drijft dat?
Naja, laat maar. Ik wist toen ff nix te zeggen terwijl mijn bootje mooi verder voer!

Bij zweefvliegen komt vaak de "hoe werkt dat?" en "er zit zeker een motor in?" en "waarom hoor ik hem niet?".
Nou ben ik dan vaak weer zo aardig :roll: om ff te landen en het uit te leggen: Kijk ik kan alleen maar de roeren bewegen. Verder zweef ik dus op hellingwind.
Q: En wat is dat dan? (wijzend op een zwart blokje)
A: Dat is een servo.
Q: Wat is dat?
A: :roll: pff, nou dat is een motortje dat er voor zorgt dat ik het roer kan bewe..>afgekapt> (tegen diegene naast hem): Ha zie je wel, toch een motor!!!

Nog eentje dan.
Ik was maar geland met een vliegende vleugel van 1m70 met speed 600 direct drive omdat mijn regelaar raar deed. Hij flipte een beetje en deed toen ff nix meer. Pak ik hem op. kijk alle kabeltjes na of alles wel goed vast zit. > Geeft mijn Pa in een keer een slinger aan de prop!!! 8O
Ja hoor, ding had net zo goed ineens volgas kunnen gaan daar ik de connectors aan het af en aankoppelen was! Zegt ie: Ik dacht, misschien heeft ie een zetje nodig!
en niet meteen commentaar van had je moeten zeggen, had ik al 100 keer gezegd :roll: . volgende dag ventje van 10 die ik vaker zie tegen zijn vriendje: Niet aankomen hoor, die propellor is gevaarlijk en het vliegtuigje is kwetsbaar! Kijk, zo hoort het :lol:

grootste ego boost: zandvoort tijdens de streetraces waren ze de busbaan aan het verbouwen dus een mooie gelegenheid mijn marder even uit te laten, stopt een impreza naast me: "leuk hoor dat speelgoed maar mij hou je niet bij!"
waarop ik zoiets heb van';"nou kerel, je staat op vochtige stenen en vermogen moet je wel kwijt kunnen!"
kortom, wij racen, je kent het wel; tot aan de paal (en ik weer terug)
't is blijkbaar niet grappig om zoek gereden te worden door een 1 op 5 in je strretbolide!!!

de maftse tot nu toe: hee meneer! kan ie mij voortrekken op mijn skateboard?!!"
(ik was de eerste testrit met mijn m18 T aan het maken!!)

Luchtige opmerking plaatsen zodat een ander het niet meer waagt een "leuke"opmerking te doen:

VARIO EVO valt uit de lucht en roepen: helicopter onderdelen te koop, zo goed als nieuw.

grtz.

Danny

PS: helaas was het mijn Vario

een jongentje van 7 dat vroeg of die ook mocht rijden,, met mijn auto ta-04 met een top van over de 80... ik zei dus vriendelijk nee want daar heb je ervaring voor nodig,,

komt zijn pa naar me toe gelopen van en je laat hem nu rijden anders stomp ik dat bart smit ding helemaal in mekaar :roll: terwijl die hem net voorbij ziet flitsen,,

heb me spullen gepakt ben weggelopen,, sommige mensen :roll:..

ook 1x had me broertje me tl-01 gepakt,, zonder mijn mede weten dus ik was aan het testrijden met mijn ta-04,, zie ik in ene een bekende auto over de baan zoefen,, draai me om staat mijn broertje van 13 met mijn tl-01 te racen,,, geeft die de ab aan een jochie van een jaar of 8 / 9 :| ik blij dat ik met mijn ta-04 de tl-01 van de weg kon drukken de parkeerplaats op,,, *piep* was piep pissig,, liep gelukkig goed af,, sindsdien alle kristallen op slot en grendel,, en de accus verborgen liggen,, een jochie van 8 / 9 met 60km per uur over een doorgaande weg met een auto die nog al snel spint,,,

Ook veel last van.....dan komt er een auto door de straat dus zet ik even mijn autotje op een pakeerplaats...

Komt er een kind van een jaar of 5 en tilt die auto aan zijn atenne op en begint er mee te slingeren :evil:

Maar gelukkig zagen zijn ouders het...en zette hij de auto weer neer :)
(voor alle duidelijkheid...ik moest eerst even wachten voordat ik naar mijn auto toe kon)

klassiek commentar bij een scheepsmodel met een rechte boeg , zwarte romp en gele schouw :

"kijk mama , de Titanic !"

afb6876.jpg

mmmmmmh ja , nu dat je het zegt ... :lol:

Back