Welke rare vraag kreeg jij van een omstander?

Heb lang (en vlieg er nog steeds mee) met een 300 size CP heli gevlogen op 2S Lipo.
Fijne heli, maar niet overweldigend qua vermogen.(vlieggewicht van 450 gram)
Ook niet eentje om even je vingers tussen de draaiende bladen te steken.
Vlieg sinds kort met volle tevredenheid met een KDS450S.
Een 'echte' 450 size CP heli van krap 800 gram die draait op een 3S 2200Mah Lipo pack van krap 200 gram.
Sinds ik daarmee aan het vliegen ben stoppen er nog steeds met regelmaat mensen om even te kijken.
Niets mis mee.Ik zou er zelf ook even bij kijken als ik zoiets zou zien.
Maar vaak zegt men dan tegen mij dat het best wel een leuke speelgoed helikopter is.
Daar wordt ik dus wel wat flauw van.
Natuurlijk blijft het speelgoed.
Maar kan men dan zelf niet zien en inschatten dat als men zo'n heli ziet vliegen en dan die draaiende rotorbladen ziet (zijn toch niet te missen, dacht ik) dat zo'n heli gewoon bloedjelink is en zware verwondingen kan veroorzaken als het iemand zou raken?
Ze begrijpen het echt gewoon NIET.
Pas als ik de heli neerzet en de Idle Up aanzet, dan kijken ze vaak verschrikt.
Dan wordt het ineens leuk SPUL inplaats van SPEELGOED.
Spulgoed...............het lijkt wel op elkaar.
Schiet mij maar lek......................
Gr E

Als je consequent blijven zeuren gewoon even langs scheren en roepen 'Vang!'. Denk dat het woord 'speel' dan uit het vocabulaire verdwijnt. Doen we natuurlijk niet, maar je neigt er soms wel naar :D

Ja, gelijk heb je.
Helaas zijn zulke 'grappen' zwaar onverantwoord en ik wil er dan ook niet aan denken indien het fout mocht gaan bij zo'n 'grapje' met het langsscheren van zo'n heli.
Maar het stoort mij echt nog het meest waarom zelfs de 'leek' niet kan inzien wanneer iets gevaarlijk zou kunnen zijn of niet.
Een FP van 300 gram en een CP 450m size van een krappe kilo, zijn toch echt niet te vergelijken dacht ik zo.
Niet dat ik die FP van 300 gram onderschat, maar een beetje CP heli ongeacht het vlieggewicht en dan minimaal op een 3S Lipo pack (zelfs een Trex 250) kan nare verwondingen geven.
Lastig dus.

Heb eens om wat ballende kinderen te ontwijken mijn 4#3b weg moeten manuvreren, maar door een windvlaag kreeg ik hem mooi in me nek. Was ook niet lekker te noemen, en dat dingetje weegt zowat niks.

..familie en vrienden die achteraf vragen of je leuk bent wezen vliegeren.

Ja, heel irritant, net of ze je niet verstaan.

Kwam ik keer terug van het vliegen, met de EZ in m'n fietstas (ingepakt in een vuilniszak voor bescherming), en toen zei ik ook dat ik was wezen vliegen tegen een kennis die naast me kwam fietsen. Hij maakte toen een opmerking dat er helemaal geen wind stond... Heb hem geprobeerd uit te leggen wat ik nou wel had gedaan maar hij begreep er weinig van.

Laatst bewerkt:
Heel goed gezien bdoets :yes:, ik moest echt 3 keer lezen voor ik door had waar je het over had...

Vandaag vroeg er nog een klein jongentje bij de demo of we nog gingen crashen. Gelukkig bedoelde hij of we nog met de zagi's gingen combatten. Rare vragen maakt me niet zoveel uit en kom ze zelf ook bijna niet tegen. Wat wel extreem irritant is is dat kinderen denken dat het handig is om tussen je dure F5b kisten te lopen en er overheen te stappen. Ook snappen ze niet dat het niet de bedoeling is om aan je spullen te zitten.

Mark, ja idd, eigenlijk moet het gewoon een hek zijn. Nu was het hek, 10m lint, hek, 10m lint, enz.
Het lint rekt uit, gaat kapot en zoon hek staat niet super stevig omdat die ontworpen is met tig tegelijk gebruikt te worden.

meestal standaardvragen,
Hoe hard, Hoe stuurt dat, hoezo crash je niet enz enz,..

iemand vroeg laatst: is dat geen speelgoed voor kleine kinderen? ik zeg: nou zou u dit speeltje van 800 euro aan uw 10 jarige zoon geven?(kende hem toevallig)

vroeg ook iemand: ja watt kan je er allemaal mee?

FG BAja

Ik heb nog nooit echt een rare vraag gekregen, wel een klein kind dat vroeg of die ook mocht. Liever niet :p

Back