Welke RC auto kopen?

Hallo, ik ben nieuw en ben 14 jaar. Ik ben mega gek op auto's, vooral Volvo's! Ik zat te kijken om een Volvo rc auto te kopen maar die kunnen niet hard enzovoort......
Dus ik zat te kijken naar de dromida sc4 en de kyosho Nexxt. Lijkt iemand dat wat?

Mijn budget is rond de 100 euro. De auto moet ook ounderhoudsvriendelijk zijn. De auto moet minimaal 30 cm zijn.

MVG Jean-Paul

Als je echt een volvo wilt kan je een m chassis van tamiya zoeken 2dehands. Je hebt daar een volvo c30 body voor. Of anders een tt01 chassis ofzo en daar heb je een s40 kapje voor. Vast nog andere ook maar je budget zal iets groter moeten als je echt een modelbouw auto wilt. Anders blijft het bij speelgoed.

Bedankt voor je reactie, maar is de dromida sc4 en de kyosho nexxt speelgoed. Ik dacht dat het wel een goed beginautootje was?

MVG Jean-Paul

De sc4 ken ik niet. De nexxt vind ik een leuk fun autootje. In mijn boekje geen speelgoed ding, alles is upgradeble en uitwisselbaar en er zit standaard een goede zender bij.
Nadeel is wel dat de kap geschroefd zit en (wil je hem heel houden), er niet een hele snelle motor in kan. Verwacht geen super goede kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar.
Om te beginnen vind ik het zeker een fun autootje. Ben je echter iemand die graag hard wil bashen of snel wil rijden, zou ik iets anders kiezen. Dan gaat dit (snel)tegen vallen, en dat is zonde voor je plezier in deze hobby.

De kyosho nexxt ligt naar mijn mening tussen speelgoed en hobby, iets meer al naar de hobby kant. Die dromida ken ik ook niet eigenlijk, beter af blijven, als iets niet bekend is dan zijn onderdelen meestal zeer moeilijk verkrijgbaar of maar bij 1 shop, al dan niet online...Best kan je kijken voor een auto van een merk zoals tamiya,kyosho,hpi,traxxas,.... Er zijn er veel andere, ook duurdere en goedkopere, maar van zulke merken vind je dus vaak onderdelen of 2dehands wagens die je uit elkaar kan halen voor de extra parts.Kies je toch voor "dromida" , dan denk ik dat de fun na 1 crash al over is.

Met budget van 100 euro zal dat niet lukken, eerder een team c of lrp twister ofzo.
Ik stel voor om minstens 50-100 euro bij te sparen.Of anders wachten tot je iets ouder bent.Het is voor velen onder ons een dure hobby, zeker als je 14 bent. Dan ben je vaak afhankelijk van ouders, die vinden het te duur enz. Beter wachten tot je een weekendjob hebt, verjaardagsgeld, of gewoon effe doorsparen. Deze hobby is niet enkel rijden, ook onderhoud en onderdelen kopen, het blijft dus geld kosten en voor iemand met een budget van 100 euro zal het snel afgelopen zijn. Ik wil je niet afbreken ofzo maar dit is wel de realiteit,ik ben op mijn 12de begonnen. Al snel terug gestopt wegens geld tekort en terug begonnen als ik 18 was.Zonder enige vorm van inkomsten lukt dit gewoon niet om te blijven doen.

Met budget van 100 euro zal dat niet lukken, eerder een team c of lrp twister ofzo.
Ik stel voor om minstens 50-100 euro bij te sparen.Of anders wachten tot je iets ouder bent.Het is voor velen onder ons een dure hobby, zeker als je 14 bent. Dan ben je vaak afhankelijk van ouders, die vinden het te duur enz. Beter wachten tot je een weekendjob hebt, verjaardagsgeld, of gewoon effe doorsparen. Deze hobby is niet enkel rijden, ook onderhoud en onderdelen kopen, het blijft dus geld kosten en voor iemand met een budget van 100 euro zal het snel afgelopen zijn. Ik wil je niet afbreken ofzo maar dit is wel de realiteit,ik ben op mijn 12de begonnen. Al snel terug gestopt wegens geld tekort en terug begonnen als ik 18 was.Zonder enige vorm van inkomsten lukt dit gewoon niet om te blijven doen.

Amen ... ik dacht deze hobby te beginnen met een leuk autootje voor rond de 100 euro. Ben inmiddels 3 maanden en bijna 600 euro verder ;)

Ik wil het eigenlijk niet weten hoeveel de hobby me al in totaal gekost heeft...Denk dat ik redelijk depressief zou worden als ik al de rekeningen allemaal zou optellen.

ik dacht ook precies hetzelfde wou toen met alle geweld een himoto hebben. maar na een tijdje ging ik toch maar voor de traxxas slash. en toen maar sparen, sparen en nog eens sparen. had toen 250 euro bij elkaar gespaard! ik was koning te rijk! ik had een echte traxxas slash! en met ruim 3 jaar plezier verkocht. en toen hielp ik hier en daar wel is een boer mee en verdiende ik wat geld en ik heb nu 4 rc auto's. en heel wat geld verder
het is een mooie hobby maar onthoud goed het kan zeer verslavend zijn en het blijft nooit bij een één malige uitgave

Allemaal bedankt voor de berichten. Ik ga wachten op mijn verjaardag en de zomervakantie heb ik ook wat werk als vakkenvuller en hulpje bij een café. Allemaal bedankt dus en ik blijf sparen!!! Jullie horen het nog wel

Zeer verstandige keuze! Beter in 1 keer iets kopen wat een tijd mee kan ipv eerst rommel kopen en daarna moeten stoppen omdat de centen op zijn.Dan weer terug sparen voor iets degelijks wat je de eerste keer al had kunnen kopen.
Als je er voor hebt moeten werken ben je er extra zuinig op trouwens :)

Anthem 2 je hebt helemaal gelijk want met mijn eerste drumstel die was na 5 maanden al kapot(vel doorgeslagen) en mijn andere wel wat duurder heb ik nog steeds 2 jaar

Maar jongens, voor welke auto zou ik dan sparen voor een beginnende. Bij mij is het zo als ik spaar voor een doel is het leuker dan gewoon voor de lol. Een auto van 200-300 euro zou dan wel goed zijn of niet? Of nog hoger? Wel een off-road. Laat het me weten aub!

Het makkelijkste zou zijn een ready to run pakket van traxxas,hpi,...
Echter kan je tijdens het sparen je al wel degelijk in lezen in de verschillende topics hier, en misschien kijken daarna voor een rollend chassis (dus zonder elektronica) of een kit om zelf te bouwen. Voordeel hiervan is dat je ineens weet hoe de wagen compleet in elkaar zit, hoe alles werkt enz. En je kan dan in plaats van liggen te kloten met nimh batterijen en een druppellader ineens gaan voor een degelijke lader en een lipo accu. Ook kan je je elektronica zelf gaan kiezen en inbouwen.
Wat dat gaat kosten hangt af van wat je allemaal kiest, maar als je rekent op 200 euro elektronica,lipo,lader en 100 euro rollend chassis dan denk ik dat je aardig in de buurt komt. Misschien 50 euro extra rekenen naar gelang welke zenderset of een extra lipo ofzo.

Soms loont het ook om een traxxas chassis te kopen, zet hier een ez-run setje in, en een leuke servo, en je hebt ook een traxxas maar die een stuk minder kost.

Keuzes ! ;)

Soms loont het ook om een traxxas chassis te kopen, zet hier een ez-run setje in, en een leuke servo, en je hebt ook een traxxas maar die een stuk minder kost.

Keuzes ! ;)
Precies!

Ik heb mijn Rustler als chassis gekocht voor €110. De servo voor €15. 4 lipos voor 23 euro per stuk. Een Sanwa MX-V zender voor €100. De motorset (EZrun sc-c1 €170. Pro-line Badlands €70.

Ik heb dit natuurlijk niet gedaan om het goedkoper te maken, maar omdat ik veel RTR spullen vind tegenvallen.
Als je niet zo'n dure motorset, minder lipo's, een goedkope zender en geen badlands erbij pakt ben je veel goedkoper uit ;)

Moest je een traxxas 2wd kopen,dan zou ik gaan voor de rustler of de slash.
Op hobbyking een motorsetje en lipo's scoren en eventueel ook een zender (2.4ghz).
Dan ben je redelijk goedkoop gesteld.
Ik heb ook nog een traxxas bandit vxl staan,zelfde chassis als de rustler,enkel ander kapje,bandjes en draagarmen.Verder vrijwel identieke wagen.
Mocht je interesse hebben stuur je maar een pm.
Is wel zonder zender of accu's maar heeft reeds een paar upgrades.
Met de nog benodigde onderdelen kan ik je wel verder helpen.

Back