welke regelaar voor Trex700e V2

Hallo allemaal,

Ik heb een mooie 2e hands Trex700e kunnen kopen met een MX750 Align motor. Ik heb nu nog een regelaar nodig maar heb geen flauw benul wat ik hiervoor moet kopen. (ben een complete leek in electro)
Kan iemand mij raad geven hierin, de heli wordt ingebouwd in een schaalbody met 3-bladskop, er worden dus helemaal niet 3D gevlogen !!
Ik denk dat ik ook nog een BEC nodig heb, zou dit kunnen ??

Zoals ik reeds heb vermeld, ben een complete leek, dit is m'n eerste electro !!!

Alle hulp is welkom.

Thx,
Ronny

Laatst bewerkt:
meest betrouwbare optie inclusief bec is een Kontronik 120HV, die kan ook heel goed op lagere throttle % gebruikt worden. Maar misschien moet je nog steeds naar een lager kv motor of kleinere pinion.
Hoeveel toeren wil je gaan vliegen?

Ohla ohla ....

Allee dan toch .... ge weet me te vinden he , ik weet al iets van electro .... ;-)

Grtz
Ron

Laatst bewerkt:
Duur is ie wel, lijkt we de rolls onder de regelaars. Ik vraag me af of ik zo'n dure regelaar echt nodig heb? Schaalvliegen is niet meer dan rondjes vliegen, er worden dus geen extreme prestaties verlangd van m'n machien !! (weet eigenlijk niet wat zo'n regelaar allemaal moet doen :o)

Zijn er geen, meer betaalbare, alternatieven ?

Thx,
Ronny

Ik gebruik zelf een castle ice2 120hv met een externe bec van align. Werkt prima en een stuk goedkoper dan kontronik.

Zijn er geen, meer betaalbare, alternatieven ?

Ronny,

Ik kom even terug op mijn eerste reactie. Omdat je schaal gaat vliegen kan je ook voor de Kontronik 80+HV gaan. Je zal de 750MX toch niet maximaal gaan benutten (Max continuous current: 100A/165A(5sec)) omdat je met schaal toch alles wat "minder heftig" afstelt. Dus geen +- 13 graden en zo. Let wel dat je toerental en KV in verband houd. Zoals al eerder is aangegeven ga je het met een 5-blad rotorkop niet redden met deze motor.

Het grote voordeel van de Kontronik is dat er een geweldige governer op zit. En met een koelblok kan de 80+HV prima kortstondig meer aan. Wij hebben op de club mensen die de 700 vliegen met een 80+HV

Stuk goedkoper en toch de Rolls :cool:

Hey, leuk !

Ik heb me ook net een 700 2de hands aangeschaft met als uiteindelijke doel er een schaalheli van te maken. Dit jaar ga ik hem gewoon vliegen en hopelijk mijn skills wat verbeteren. Bij mij komt er een Castle Ice 2 120 op. De kontronik is me net iets te duur en om schaal te gaan vliegen hopelijk overbodig :rolleyes:.

Succes met de keuze ;).

Mvg,
Niki

Hey Nicky,

Fijn te horen dat er mensen met dezelfde ideeën rondzwermen. :p
Jouw keuze van regelaar is niet slecht ....... en betaalbaar.
Ga dit zeker eens nader bekijken !

Alvast bedankt.
Ronny

hoi
de castle creation regelaars zijn gewoon goed
heb er altijd 90 size heli's mee gevlogen
nooit problemen gehad
denk dat het toerental van 1800
wat aan de hoge kant is voor schaal heli
denk dat tussen 1400-1600 meer dan voldoende is en je kunt langer vliegen
grote overzetting tandwielen zeker 1:10 of 1:12
dan trekt de motor ook minder amp
met ongeveer 85% regelaar nivo moet je wel jou gewenst toerental halen
een 80hv op 10s zou voldoende moeten zijn
wil je wat zekerder zijn kies je voor de 120hv

gr hub

Hoi Hub,

Bedankt voor je input, denk dat ik best bij de 120 blijf ook al omwille het extra gewicht van de schaalbody. Het filmpje van Joop was vrij verhelderend qua extra stroomverbuik bij extra gewicht.
En de castle creation 120 is nog betaalbaar ook. ;)

Thx,
Ronny

Zoals ik reeds heb vermeld, ben een complete leek, dit is m'n eerste electro !!!

???? heb laatst een trex 250 van je gekocht:confused::confused::confused:
Vliegklaar met ontvanger erin............

Back